Valérie vind ik ook VEEL mooier dan Emily en unieker (denk ik). Unieker dan de meeste namen, maar toch perfect normaal. Zo denk ik erover!
Eerste reactie: Paard. Vind het een beetje een soort paardennaam, of een naam voor een paardenmeisje of zo. En vind de naam ook erg kattig klinken. (Eh, niet een naam voor een kat, maar gewoon kattig ) Niet echt mijn ding dus
Mijn oppaskindje heet zo Superschattig meisje!! Wel uitgesproken als VAa-lee-rie (beetje Frans ), schrijft het ook Valérie
hi, Sorry, maar ik vind het echt een vreselijke naam!! vind het echt een naam voor een kleine draak hahah die assosiatie krijg ik er heel erg mee......
Ik vind Valerie echt een prachtige, klassieke en elegante naam. Heeft ook lang op ons lijstje gestaan. Veel beter dan een hoop popi-jopie/geknutselde namen van tegenwoordig. Lol, nu klink ik wel heel oud hahaha
Als ik Valerie zie, dan denk ik een leuke naam, niet mijn smaak, maar mijn dochter zou ook zo niet heten, omdat die naam al in de familie voorkomt. Is dus ook een mooi excuus om de naam niet te gebruiken.
Ik ken een man die zo heet, maar vind het meer een meisjesnaam. Zelf houd ik wel van wat chique, kak namen, maar deze is toch niet mijn smaak. Het is mij net wat 'over de top'. Ook een beetje te zangerig. Daarnaast vraag ik me af wat de afkorting wordt: Val???
Ik denk aan het personage Valerie (uitgesproken als Vellerie) dat door Elle van Rijn werd gespeeld in Goede Tijden Slechte Tijden. Ik vind het mooier als je het op z'n Nederlands uitspreekt. Dus als 'Vaalerie'. Maar het is niet helemaal mijn smaak.