Moeten de ouderwetse namen weer in komen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door ZenZ, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZenZ

ZenZ Nieuw lid

20 apr 2007
    3
    0
    0
    Enschede
    Mijn vraag is aan jullie of de ouderwetse namen weer in moeten komen zoals Klaas, Pieter, Corry etc

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn smaak is het niet maar als mama's hun kindjes zo willen noemen, prima hoor!

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    je moet een naam kiezen die jullie beiden mooi vinden.
    of dat nu een ouderwetse of juist een
    geheel nieuwe naam is
    maakt dan toch niet uit?

4. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Ikzelf heb niks met namen als klaas, henk piet. Maar dat moet ieder voor zich weten.
    Ik had ooit een collega en zijn vrouw is donker dus een halfbloed kindje. Noemen ze dat kind hendrik dat vind ik dus echt niet kunne.

5. Niet meer actief

Zo heet mijn man Jop (Surinaams) en ik ken ook nog een Ethiopische Douwe en een Afrikaanse Jan.

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mijn smaak ook niet, maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)

7. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Dat vind ik juist erg leuk! Als een pikzwarte man Jan heet ofzo! Ken ook een halbloedje dat heet Harm. Errug leuk vind ik dan.. Mijn buurjongen van vroeger heette ook Jan en hij is moluks. Nou leuk toch?

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het leuke van namen is dat iedereen zijn eigen smaak heeft, waardoor gelukkig niet iedereen dezelfde naam heeft.

er zijn ongetwijfeld een boel ouderwetse namen die in deze tijd heel "modern" zouden klinken.
    wat ik wel belangrijk vind is dat ouders wel bedenken dat hun kind er een heel leven mee moet doen.

9. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Mijn smaak is het ook niet.

Hier is pas een Gerrit geboren.. Nee, vind het niks!
    Ook ken ik een Joep en Huub, daar ben ik eerlijk gezegd al weer wat aan gewend.

Maar ik zou het niet doen!

10. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik vind Anna een mooie naam. Hilde ook.

Ik noem het een klassieke naam 8)

Jongensnamen zijn iets sneller uit de tijd dan meisjesnamen lijkt het. Pieter en Erik vind ik wel mooie klassieke namen voor een jongen.

11. staart

staart Lid

14 jun 2006
    71
    0
    0
    administratief medewerker
    Rozenburg
    Ik vind 'ouderwetse' namen juist erg leuk.

vooral als het lekkere korte namen zijn, zoals jan of joop of siem

voor meisjes vind ik het iets moeilijker al vins ik aafke en laura erg mooi, ook femke of zo

ik ken een hoop mensen die nu zo hun best doen om een moeilijke "sjieke" naam uit te zoeken, en dan denk je daar moet zo'n kind de rest van z'n leven mee doen.

zo heb ik een kennis, haar zoontje heet deodatus , moet van god gezonden betekenen of zo iets, dat vind ik dus wel iets te ouderwets, ze roept hem nu met: Deo kom je binnen (hij is 3) en dat klinkt toch voor geen meter.

Deel Deze Pagina