ik vind zoiezo rooklucht van welke kachel dan ook vies, het slaat ook op mijn luchtwegen.(ben kortademig) maar verbieden kun je zoiets niet.
Ik vind de geur van brandend hout juist wel lekker! Zolang er geen autobanden of ander soort rubber verbrand wordt, heb ik er geen problemen mee. Wij maken hier ook wel eens een vuurtje in de vuurkorf, en bbq-en is de hobby van vriend Anders wordt het natuurlijk als het iedere dag, de hele dag is. In dat geval zou ik op mijn buren af stappen, en er over praten in alle redelijkheid.
Ik ga ook niet gelijk klagen, ik probeer tolerant te zijn. Maar als het deze zomer iedere dag de kachel aan is, smiddags om 5 uur, ga ik wel even een praatje maken.
Ts: daarom hebben wij onze buitenkachel weg gedaan. Vond het van onszelf echt niet kunnen om de buren in onze rook te laten zitten. Nu een terrasverwarming..
Ik ben soms niet altijd thuis als dat ding aangaat en ik hoef toch niet altijd met alles dicht te zitten als het bloedheet is. Je kunt toch ook de kachel later in de avond aan doen...
BBQ doe ik zelf ook, dat hoort inderdaad bij de zomer en vuurkorfjes en tuinhaarden ook, maar niet als het nog middag is en de kids nog heerlijk aan het zwembad liggen
zoiets ja, dan heb ik er minder problemen mee en dan gezellig de hollandse hits van de andere buurman erbij, dan heb ik een perfecte avond....
ik ben het met je eens. onze buren achter ons hebben ook zo'n ding staat bijna dagelijks aan en stinken.... bij koud weer niet zo erg dan houd ik de boel wel dicht, maar met wrm weer kunnen wij niet luchten , echt nie fijn.....
Inderdaad misschien de ramen dicht? En misschien heb ik eroverheen gelezen, maar kun je je buren er ni op aanspreken?
tja, ik vind het lastig. het hoort een beetje bij de zomer bbq en fikkie stoken. Maar ja, de tuin achter ons huis is van de buren en die bbq/ vuurkorf staat dan onder ons slaapkamerraam. Ook roken zij (sigaretten en soms wiet) met mooi weer buiten, ook dus onder onze slaapkamerraam. Vorig jaar, toen we er net woonden, was het elke dag! Dat is dan niet fijn. maar het kwam een keer ter sprake en toen was het alleen nog maar in het weekend (de bbq/vuurkorf). Echt netjes van ze! Mijn man vindt het echt gruwelijk en heeft het liever helemaal niet, vindt het echt heel naar dat alles dicht moet omdat buren gaan bbq-en. Maar de buren hebben ook recht om plezier te maken in hun tuin en ze houden er dus wel rekening mee. (soms is het lastig, want onze huizen zijn gehorig en zij hebben een wat ander leefritme dan wij...ze gaan rustig om 2 uur 's nachts lekker buiten zitten roken en kletsen)
Ik vind inderdaad dat nensen hier nogal luchtig op reageren, terwijl het best een probleem is, zeker voor mensen die last van hun luchtwegen hebben. je hebt in de zomer wel eens een langere periode mooi weer, en dan zul je maar avond aan avond in de stank zitten. En we zijn wel buiten, maar als het windstil is blijft de rook wel hangen, en is het buiten niet te houden, en ook valt het me op, als de wind op hun eigen tuin staat, is tie nooit aan... dus ze weten echt wel dat dat ding stinkt, maar voor ons maakt het dan niet uit Ik vind dat je best rekening mag houden met je buren, als je zo,n grote tuinkachel hebt, en hem langs de schutting van de buren hebt staan
ik heb er geen moeite mee als het gedaan wordt en de buren andersom ook niet. Kijk elke dag in de rook zitten is wat anders, maar lijkt me dat je dat wel met de buren kunt bespreken (ik in elk geval wel gelukkig).
onze buren gooien er ook vochtig hout in.... en roken dat dat doet dan.... dan kunnen wij niet met goed fatsoen in de tuin zitten.... wij vluchten vaak naar binnen, maar willen ook graag van het mooie weer genieten.
Maar als je weg bent staan je ramen toch niet open ? Althans hier niet, inbrekers hebben tegenwoordig maar een klein kiertje om naar binnen te komen en als het zo warm is kun je beter je ramen dicht houden dan hou je de warmte buiten
Ik zelf had geen buren die dit deden, maar ik deed het zelf. Ik keek alleen altijd van te voren of de buren hun ramen wel dicht hadden en ik ging zover mogelijk aan het einde van de tuin zitten, zodat de rook niet zo snel naar binnen komt. Vind het zelf ook stinken, dus kan me voorstellen dat de buren die geur ook niet prettig vinden. Ik vind gewoon dat je een beetje rekening met elkaar moet houden als je in een woonwijk woont. Maar als jij er zo'n last van hebt, zou ik het wel even aangeven. Kan me niet voorstellen dat ze er zelf niet bij stil gestaan hebben, maar kennelijk zijn er mensen die echt geen rekening met elkaar houden of er niet aan denken. Gewoon even naar ze toe gaan.
misschien met de buurman wel, maar voor de buurvrouw is alles onbespreekbaar...ze doet het toch maaar de buurman woont hier nog maar een maand, dus die heeft niks te zeggen