wat vinden jullie van???

Discussie in 'De lounge' gestart door ninien, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Juist 's avonds koelt het af en wil je de boel open gooien toch? Ik wel ten minste.

2. Aan de achterkant staat het raam van de douche altijd open, en ook het raam van de slaapkamer, mijn tuin is afgesloten dus die ramen gaan niet dicht.

savonds laat komt daar de zon pas op, en dan is de warmte ook verdwenen, maar aan de voorkant heb ik heel de dag de zon op, dus dan is het juist zo lekker om het door te laten trekken savonds
    maar dat gaat dus niet, want gaat het enorm stinken,

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik laat het gewoon dicht zitten hoor .. Maar miss komt dat ook omdat ik een koel huis heb.. Maar dan nog zou ik het geen punt vinden dat de buurman in de middag zijn BBQ/kachel aan zou doen.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar doet de buurman het echt iedere avond ??

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb jij in de zomer s´avonds echt alles dichtzitten? Ook de slaapkamerramen etc?

6. idd

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ook als je moet hoesten van de rook binnen? want zo erg is het hier... als ik de boel dicht houd.... en inderdaad ik woon in huis waar je 'savonds echt even de warmte eruit moet laten, anders smoor je weg....en een keertje is niet erg, maar elke avond is niet leuk meer.....

8. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Ik brand zelf ook wel es wat hout in de tuin. Maar ik zorg dat het vuur goed heet is dat de rook goed opstijgt. Verder goed hout wat droog is. Dan heb je minder rook.

Ik woon in een buurt waar sommige mensen ook van alles opbranden. Van rubber tot geimpregneerd hout (waar arcenicum bij vrijkomt en dat is hartstikke giftig!) Daar zit ik ook niet op te wachten.

Misschien hebben ze een lesje fikkie stoken nodig - do's and don'ts? Je zou niet dagelijks last van je buren moeten hebben lijkt me. Zeker als je (zoals in een buurt als de mijne) hutje mutje woont zonder privetuin. Ik zou ook met ze gaan praten. Misschien kunnen jullie afspraken maken en hebben ze niet door dat ze overlast veroorzaken.

9. ja iedere avond, behalve als de wind in eigen tuin staat.
    ze werken allebei niet, dus zitten tot savonds laat gezellig te coconen bij de tuinkachel.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ik heb zulke ideale buren, het hele jaar door last van maar nog 3 wekenen dan zitten ze weer elk weekend en de complete zomervakantie tot aan september/oktober op de camping ooh wat een rust :cool:.

Maar ts erg vervelend als het elke dag gebeurt misschien eens terug stoken ;)

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat asociaal :x

Ongeveer zoiets als de hond laten schijten voor de deur van de buren (maar niet je eigen deur he, want dat is goor).

Ik vind de zomer om die reden gewoon minder leuk dan andere seizoenen, als het maar enigzins 15 graden is en er later licht is moet er weer massaal vlees geschroeid worden en zit ik met die dooie brandlucht in mijn huis. Maar natuurlijk is dat mijn vegetarische ongezelligheid die daar aan ten grondslag ligt, en niet echt iets 'redelijks'. :) ;)

Mensen zijn vrij om te bbq-en (en vast ook om zo'n kachel te hebben?) dus ik zou daar op een zomerse of zomaar-een dag niet snel over gaan klagen. Maar structureel in de rooklucht zitten omdat zij zo nodig buiten moeten stoken, dat zou ik op zijn minst aankaarten bij hun zelf. Rustig en vriendelijk uitleggen dat als de wind niet hun huis in blaast, het wel jullie huis in blaast en dat dat heel hinderlijk is voor jou en je gezin. Of ze daar rekening mee willen houden door bv. een afspraak over alleen in het weekend ofzo?

12. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ik vind het persoonlijk ook echt stinken. Zou he niet erg vinden wanneer ik af en toe in de stank van de buren zou zitten, maar elke dag in de stank zou ik ook niet fijn vinden.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dit zou je zo over ons kunnen geschreven kunnen hebben. wij zijn ook laat naar bed gaanders,dus zomers zitten wij ook tot laat buiten zachtjes te kletsen en een rosetje drinken onder het genot van de potkachel en een sigaretje

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Gezellig! Vind het echt bij de zomer horen of op een heerlijke lente avond!

15. wij steken de gaskachel aan, als het te koud wordt.
    hier geen houtkachels of vuurkorfjes

ik vraag wel aan mijn man of hij zijn amerikaan een keer als de wind die kant op staat een poosje laat draaien bij de schutting ;)
    maar wel pas als ik ramen en deuren gesloten heb....

Binnen 5 minuten staan ze hier dan aan de deur, heb haar al een keer aan de deur gehad voor onze hond... of ik hem binnen wilde houden omdat hij blafte tegen haar maltezers, en daar werden ze aggressief van...

Ik heb haar toen heel vriendelijk uitgelegd, dat ik mijn hond niet binnenhou, vanwege het feit dat die van haar de hele dag buiten lopen...

Dus de buurvrouw is niet heel sociaal..helaas

16. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0

whahaha, heb toch even gekeken op je profiel of je niet mijn buuf bent :D
    maar nee, volgens mij niet.
    als het wel zo is, dan toch fijn dat je rekening met ons houdt door het niet meer elke dag en alleen in het weekend/minder vaak te doen!

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Haha nee vast niet,wij wonen hier pas sinds februari en met het heerlijke nl weer nog geen gelegenheid voor zomerse avondjes. Maar het is erg gezellig hoor;)

Als we de kachel aan zetten zijn het van die geperste dingen die ervoor gemaakt zijn dus dat valt allemaal wel mee.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat vind ik idd asociaal.. Heb je al eens met ze gesproken?
    *sorry als ik er over heen heb gelezen*

Deel Deze Pagina