Voor de turkse mensen onder ons , of net als ik een nl met een turkse partner . Ben dan nog niet in verwachting. Maar vroeg me af welke turkse namen jullie favorieten waren zowel voor jongens als meisjes. Jammer vind ik bij turkse namen dat mensen het hier soms helemaal verkeerd kunnen gaan uitspreken. Dus ben benieuwd hoor Laat maar eens horen
dat zijn zeker mooie naam. Voor een jongen vinden wij mooi: seyhan, tuncay, gökhan, emre, ender, hihih ik vond ferdi maar dat vind mijn man afschuwelijk hahahah. voor meisje:sibel, dilara, elif, yeliz,ceyda,sinem, selin,süheyla, arzu ( alleen al voor de betekenis)esra hahah en ga maar door. kiezen word dus best moeilijk
als ej er zoveel heb word het inderdaad erg moeilijk die ik zij vind ik de mooiste dus dat zou de keus minder meoilijk maken hahaha maar bij jou gaat het dan nog een hele klus worden
hahahahah daar heb je helemaaaaaaaaal gelijk in hihi. aydin vond ik ook mooi maar zo heet mijn schoonbroer al helaas. en mijn man wil geen naam eigenlijk wat al in de familie voorkomt. hij gaat tegen de traditie in
zou het ook niet leuk vinden dat als ik een naam leuk vind en iemand uit de familie heeft er al 1 dan zou ik hem ook niet nemen. hij heeft gelijk
Een tip: kies een naam die je ook uitspreekt zoals je hem schrijft. Mijn man's naam is een ramp in Nederland en mijn naam is niet uit te spreken in Turkije!
Ben geen Turk en mijn man ook niet, maar geef les aan enkele turkse kleuters en kom de volgende namen tegen: meisje:: - êla - melda - sude - melis - selin - berfin Jongen: - Tugay - Kerem
gökhan, baran, ayhan, yuksel (of was het yüksel?) rabia, merve, selenay Dat vind ik de mooiste (ben niet turks hoor Heb 7 jaar in Schiedam gewoond)
ik vind elif voor een meid echt heel erg mooi!jammer dat wij niet turkse zijn anders was het zeker deze naam geworden! groetjes
Nikster, dan kun je em toch nóg kiezen joh? Mijn man en ik zijn beiden Nederlands en onze meiden heten Shirin en Yasmin en zoontje zie mn banner Voor een jongetje vind ik Aydin mooi trouwens en een meisje bijv Merve of net als boven Elif
We zitten net in een periode waarin we moeten kiezen tussen een aantal (jongens) namen (Oef nog steeds en het kan ieder moment nu wel komen)..... Wat vinden jullie van onderstaande namen? Orhan, Ilyas en Ferhan (Volkan hadden we ook maar is afgevallen omdat je toch in het ned anders uitspreekt). We zitten ook te discusieren of Ferhan meer een meisjesnaam of een jongensnaam is wat vinden jullie?
Ik wist niet dat Ilyas een turkse naam was? Ik had een marokkaans buurjongentje dat zo heette. Persoonlijk vind ik Ferhan een jongensnaam