Dan klinkt het meer als achternaam vind ik. Tenminste in de streek waar wij wonen bestaan echt veel achternamen die op -se eindigen.
Fedde vind ik ook wel een leuke naam, maar mijn man niet We zijn ook niet perse op zoek naar een Friese naam, maar hoorde deze naam en dacht 'die is ook wel leuk'!
Ik vind het wel leuk! Veel leuker en origineler dan Thijs, Tijn, Luuk, Daan, Gijs etc. Maar toch klinkt het me wel vrouwelijk in de oren, denk aan Wietske en Wieneke ed. Wybe of Wiebe vind ik voor een jongen wat pittiger! Succes!
Afschuwelijk. Veel te boers. Friese namen doen het over het algemeen niet goed bij mij. Hou meer van stoer en net even beetje apart.
Mijn broer heet Wietze, en we korten het soms af tot Wietz(s) Tja.. ik ken de naam al m'n hele leven maar vind het toch een wat oubollige naam voor nu.
Ik vind het een leuke naam, ken hem alleen met een -s met schrijfwijze maar met -z kan ook wel vind ik
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Wij zijn nog steeds in conclaaf.... het wordt tijd voor witte rook