als de naam word uitgesproken zoals ik denk sje-nice-lie dan vind ik het mooi , ik ben dus zelf ook wel van de knutsel namen en er is bij onze kinderen ook heel wat geknutseld de tweede naam zou ik inderdaad de D weglaten vind die dubbele letters altijd lasting opmerkingen zoals kindermishandeling vind ik echt te ver gaan ik vind een tim pim een nina ook echt niet mijn soort naam, maar om dan te zeggen mishandeling pardon echt wat een walgelijk lage uitspraken weer ik ga er ook vanuit dat het kindje van TS geen blank kindje is dus dan is een exotische naam echt niet zo speciaal, en als je dan met een donker kindje komt dat chantal of lisa heet tja
Jeetje wat een reacties Kindermishandeling....serieus? Misschien is het een idee om de definitie van kindermishandeling op te zoeken voordat het hier zo ongepast geplaatst wordt.... In andere landen en culturen is dit helemaal niet zo'n rare naam. Aangezien we hier in NL multiculti zijn, moet het kunnen toch Ts trek je vooral niets aan van de overdreven reacties hier! Ik mishandel mijn dochter blijkbaar ook, want haar naam is alles behalve standaard. Ze moet later net als ik, mijn man, broertje en zusjes haar naam vaak spellen. En mensen hebben moeite met het uitspreken van haar naam. Goh wat een drama. Het moeten spellen van je naam gebeurt trouwens net zo goed bij meer voorkomende Nederlandse namen. Ik vind 85/90% van de namen die hier in de topics genoemd worden 10x niks, ieder zijn/haar smaak
helemaal gelijk ik mishandel blijkbaar mijn kinderen ook, en ook mijn ouders hebben het met mij schijnbaar toch niet zo goed gedaan nathalie want ook ik moet telkens mijn naam spellen
Oh ts ik zou van chenaicely, chenaily maken. Ik vind die cely nooit zo mooi. Djesmay vind ik wel leuk, mijn naam zit erin. Ondanks dat ik mijn naam altijd moet spellen, vind ik mijn naam prima(zou er niets aan veranderen!)
Ik vind het absoluut niet mooi. Maar om het nu bijna kindermishandeling te noemen zoals iemand op pagina 1 zei, vind ik wel overdreven. Het is en blijft een heel persoonlijke keuze.
Vreselijk. Ik heb absoluut geen idee hoe je het uit zou moeten spreken, dit moet je echt niet willen, je dochter kan tot in den treure haar naam gaan spellen. Plus dat het gewoon niet mooi is, naar mijn mening.
Eerlijk?Ik dacht meteen kampnaam, sorry. En buiten dat, je dochter zal haar hele leven haar naam tot in den treuren moeten spellen.
Ik vind de naam van zus erg mooi, maar die je nu op het oog hebt echt een beetje té apart. Lijkt me erg onpraktisch om die naam te hebben. Zowel in schrijfwijze als in uitspraak. Ik vind het een lastige naam.. Hieronder wat ideetjes, misschien zit er nog wat tussen Aaliyah / Aliah Aalyrah / Alyrah / Alyra Adelynn Ailana Akana, Akina Akyra Alaina Alamea Alana, Alani Alessia Alicia / Alisia, Alisha / Alysha Alika Alinaya Alissa / Alyssa, Alessa Alysa / Alisa Amari Amisha Amy Anazia / Anasia Angeley / Angelee / Angelie Angelia, Angelina, Angelica Anissa, Anise Aniya / Aniyah Arabella Araminta Aria Ariana Ariel, Ariella Arienne Arisa Arlicia Ashanae Ashanta Ashlyn / Ashlynn Aubrey Aurora Ava Ayana Ayisha Azalea Azyla * Bailey / Baylee Bliss Blythe Braelyn Brenna Brianna, Brianne Briella, Brielle Brynn / Brynne Bryony / Briony * Cadence Caitlin Calanthe Calina Calista / Callista Camellia Camisha Camryn Candace / Candis Caprice, Capricia Cara, Cari Caris, Charis Carissa, Charissa Carlie / Carley Carlisa Carmen Cassarah Cassia / Kassia Cassidy Celeste Celia Celli Chalice Chanae / Shanae / Chenae Chanda Chandria, Chandré Chané Chanice Charise, Charice / Sharice, Cherice Charissa, Charisse Charlene Charmian Chasity Chenique Cherilyn Cheyenne, Cheyanne Chise Chloe Chouka, Chouki Christie Clarissa, Clarice Cleo Crystal Cyan Cyrilla * Dahlia Daisy Dani, Danica / Danika Danicia, Danice Darayah Daria, Doria Davina, Divina Deanne Delaney Delia Delice, Delicia Delilah Delphia Denisha, Deniqua Denvia Derice Desaray Diantha Dolores Dominica Dorine Dorita * Ebony Eden Elaina Elani Elisa, Elissa, Elicia Ella Elmira Eloise Emani Emele Emily Emmalyn Erianna Erina Evie * Fae / Fay Fanny Fawn Felicia, Felice, Felize Felicity Felisa / Feliza Femie / Phemie Fen Fleur, Flora * Gaby Gemma Georgina Giselle / Gisselle Glenna Grace Gwen * Hayley Hester Hisa Honora * Ibbie Ichi / Ishi Idelle, Idella Idony Imani, Imari, Inari Imogen Imoni Inaya Inez Inori Inoué Iola, Iona Isabel, Isabella, Isabelle Isadora, Isidora Izaya * Jacintha Jahzara Jamèlle Jamia / Jamiya Janée Janelle, Jenelle Janessa Janice Janiqua, Janiyah Jaslyn / Jazlyn Jasmyn / Jasmin / Jazmin / Jazmyn Jaylin / Jaylyn Jaymelie / Jaymely / Jaemelie / Jaemely / Jamelie / Jameley Jenna, Jennalyn Jennica Jessa, Jessalyn Jessamyn Jessmae / Jessmay / Jesmay / Jesmae / Jazmae / Jazmay Jillian / Gillian Jocelyn / Josslyn Joelle Jonquil June * Kaelani, Kailani Kaeli Kaila, Kailea Kainé Kaisha Kalani, Kanani Kalea, Kaliah Kalisha Kaloe Kamari, Kamili Kamea Kamisha Kaori Karena Katou, Satou Kaylee, Kaylyn Kayliana Kelia Kendra Kenzie Kerensa / Kerenza, Karenza Kiana, Kiani Kiara Kimona, Kimora Kira Kisha, Keshia Kiziah, Keziah Kizzie Kyanna, Kyona Kynara Kyrie * Lachelle Laila, Leila Lalika Lani, Lanisha Lara, Larae Larissa Latoya Lauren, Loren Laurissa, Lauressa Lavina Leah Leianna Leilani Lenora, Lenore Lerina Leslie Lexa Liara Libby / Libbie Lilei Lilian / Lillian Lisa / Liza, Lise Lisha, Lissa / Lyssa Lita Liv, Livvy Livia Lizzie Lola, Lolicia Lora Lorena, Lorene Lorraine Louella / Luella Luana, Luanna / Luanne Luka, Lula Lynna * Madison Mahlia Maili, Mailani Maira Makayla Malandra Malea / Maleah Malia, Malie Malinda Mallory Malvina Marai Maralyn Marissa Marla, Merla Marley / Marly / Marlie Marsha Maru / Marou Marva Maura, Maurine Maxine May / Mae / Maye Mayari Meadow Meanna Megan Melantha Melba, Melva Melika, Melina Melinda Mellony, Melody Méoni / Maeoni Mia, Miana Mika Mikan Mikayla Miley Mindy Minta, Minty Mirai Misa Misora Moanna Morgan Moriah Myra * Olina Olivia Onora * Qianna * Raelyn Ranomi Ravenna Rebecca Richelle, Rochelle Rinoa Risa / Riza Roanne Robina Romaine, Romayne Romy Rosalyn, Rosalie Rosanna / Rosannah Roxy, Roxanne, Roxanna Ruka, Rukia / Rukiya Rumi, Sumi * Sabella Sabrina Salina, Selina Sam Samara Sanae, Shanae / Shanée / Chanée Sandy Sanoe / Sanou Sapphira Sarai Saranna, Savanna Sarina, Serina Saya Scarlett Seanna Seiya Senna, Serra Sequoia Sera Shaelyn Shaliny / Shalyni Shamara / Chamara Shamika / Chamika Shana, Shanna / Shannah Sharalyn Shari Sharla Shevon Sienna, Sierra Sola Sora Stacy Sue Susie / Suzie * Tabatha, Tabitha Takara Talisa, Talisha Tallulah Tamae Tamarin Tamika, Tamira Tana / Thana Taniqua, Tanisha Tara / Tarah, Tarina Tatum Tayla Temari Tera, Terra Tianna Tori, Tora Toria, Teria Toyah" * Valerie Vanessa, Vanesha Veronica, Veronique Vianne Victoria Vita, Vida Viva, Vieve * Whitney Willa Winona / Wynona * Xanthe, Xanthia Xavia, Zavia * Yamaya Yami Ysha * Zaria
Een dergelijke naam serieus overwegen en mooi vinden, zegt wat mij betreft ook iets over degene die dat van plan is (los dat ik het een ordinaire naam vind en zielig voor het kind).
Hm de meningen zijn duidelijk haha. Wat is het voor naam eigenlijk? Hoe zijn jullie erbij gekomen? (Nieuwsgierig). Als je de naam snel uitspreekt klinkt het een beetje als chinees-lie (tenminste als ik het lees), en dan klinkt het wat raar. Djesmay vind ik wel leuk klinken daarentegen. Succes met je keuze.
Het is geen bestaande naam.. In de cultuur van mijn partner is het niet gek de namen van de ouders te mixen tot een nieuwe naam. En inderdaad, ik vind de top 50 namen niks, maar ieder zijn mening gelukkig. Anders zou iedereen straks Tim heten bij wijze van.. Vind veel mensen erg bevooroordeeld. Denken dat je iemand kent aan de hand van een naam die ze mooi vinden. Dus alle kinderen die Anna genoemd zijn hebben '20 in een doos' ouders? Namen die hier genoemd zijn vind ik niks. Toch bedankt voor het meedenken.
Zo werkt het nou eenmaal; dat bevooroordeelde. Of dat goed is, is een tweede natuurlijk. Smaken verschillen en misschien in de cultuur van je man heel normaal. Maar je kind groeit op in de Nederlandse cultuur. En waarom haar dan gelijk op sociale achterstand zetten (begrijp me goed; ik zeg niet dat het ok is dat dat gebeurt) door een naam. Ik denk dat er echt leuke, aparte namen zijn - zoals Nena - waarbij je kind geen 12 in een dozijn naam krijgt, maar waar ze ook geen naam krijgt die nauwelijks uit te spreken valt, ze altijd zal moeten spellen, en - het belangrijkste - in de toekomst moeilijker krijgt dan een Fleur, Gijs, Max of Sophie (hoe onredelijk dat mag zijn). Ik heb overigens wel eerder gehoord van dat namen husselen in bepaalde culturen. Dat betekent alleen niet dat een naam er mooier op wordt. Los van mijn mening over het al dan niet geven van een bepaalde naam op grond van bepaalde motieven, vind ik jullie/jouw naam gewoon echt niet mooi en een ordinaire goedkope klank hebben. Een naam die je al heel snel zeurderig kan uitspreken. Zijn er in de cultuur van je man geen andere namen, die wel apart zijn, maar die ook wat normaler zijn?
Dit dus, dat wil je toch niet voor je kind?! Dat ze gelijk met een achterstand moet beginnen en een stempel opgeplakt krijgt?! Als je van je kind houdt geef haar dan een naam waar ze later blij en dankbaar om is. Niet een naam die ze zal verafschuwen en haar levenslang zal achtervolgen op een negatieve manier. Sorry misschien geen kindermishandeling, maar wel altijd zeer egoïstisch van aanstaande ouders. Denk ook aan je kind, niet alleen jezelf. Succes en wijsheid toegewenst!
Uit welke cultuur komt je man? Je hebt in ieder geval een reden voor het kiezen van zo'n naam en niet alleen omdat je het zo exotisch vindt klinken. Maar wat bovenstaande al zeiden, uit ervaringen blijkt dat kinderen met dit soort namen uit een sociaal lagere klasse komen en dat brengt vaak een achterstand met zich mee. Ik zeg niet dit dit bij jullie zo is maar over het algemeen is het wel zo. En denk inderdaad aan je kind. Als zij later bij een bank wil solliciteren (ik noem maar wat) en ze stelt zich voor als Chenaicely (ik weet even niet of ik het goed schrijf) dan zullen ze al snel een stempel op haar drukken en dat is zonde van haar kansen en haar kwaliteiten. Overweeg het nog een keer, is mijn advies.
Ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig geworden uit welke cultuur je partner komt? Edit: haha je was me voor, Novastar
Nena vind ik trouwens wel leuk! Begrijp dan ook niet waarom jullie opeens nu in zo'n andere hoek gaan zoeken?