Wat vinden jullie van..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mj89, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik zou niet voor deze naam kiezen. De opmerkingen over kindermishandeling vind ik te ver gaan, daar ben ik het niet mee eens.

Ik denk dat mensen bij deze naam haar allemaal maar Che noemen omdat ze niet verder komen omdat hij toch TE apart is. Begrijp mij niet verkeerd, apart kan heel mooi zijn en ik hou zelf ook meer van originele namen en niet van namen waar er 3 van in een klas zitten maar dit lijkt mij te ver gezocht.
    Origineel hoeft niet gelijk zo lang en moeilijk te zijn, ik heb zelf een naam van maar 6 letters maar ik kom eigenlijk nooit iemand tegen die ook zo heet en ik krijg ook vaak complimenten over mijn naam zonder dat hij dus ingewikkeld is.

Bovendien ben ik het eens met eerdere reacties dat je met zo'n naam snel een stempel krijgt die haar in haar toekomst zou kunnen belemmeren en dat zou gewoon heel jammer zijn.

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht

Dit gebeurd als ik het goed zeg vaak op de Antillen.

Man die ik ken via werk heet Jevainstillhey( als ik het goed schrijf) maar noemt zichzelf Jay omdat hij vaak word uitgelachen in Nederland.
    Sneu maar wel de realiteit.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Als ik lees hoe er hier op het forum gereageerd wordt op een naam, dan is het inderdaad zeer aannemelijk dat je beoordeeld wordt op je naam. Ik bedoel bij sollicitaties wisten we al dat Jan er 100x eerder uitgepikt wordt dan Mohammed.....ondanks dat dit echt te belachelijk voor woorden is.

Dat er zo ver wordt gegaan dat het zielig voor je kind is, dat je je kind meteen een achterstand geeft, je je kind mishandeld......echt diep triest dat er zo gedacht wordt. Diep triest dat jullie dus eigenlijk mee doen aan het beoordelen van iemand op een naam.
    Dat de naam iets zegt over de ouders...really? Dan zouden mijn ouders waarschijnlijk als tokkies gezien worden, terwijl vooral wat mijn vader betreft niets minder waar is.

Laten we het allemaal lekker simpel houden en onze kinderen allemaal dezelfde soort naam geven......;)

Bah wat heeft de mens toch een overschot aan kortzichtigheid.....:x

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik hou best van apart, net even anders. Naam eerste kindje erg leuk. Maar dit vind ik te. Weet niet hoe ik t moet uitspreken en ze zal het altijd moeten spellen.

5. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Eens! Waarom kan een Jayden geen advocaat worden of een Destiny geen arts? Ja, de kans is groot dat we straks advocaat Sophie hebben en dokter Bram omdat we allemaal gaan voor veilig o nee we vinden het ook nog eens mooi want wat de ander heeft wil de meerderheid ook.

Los van het feit dat dit ook absoluut niet mijn stijl namen is (ik heb ook een niet gangbare namensmaak) heb ik nog nooit zulke kortzichtige reacties gezien als hier op een naam. Merendeel van jullie hebben nb kinderen hoop dat jullie ze niet deze vooroordelen meegeven in de opvoeding. Tenenkrommend!

6. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Ik vind het vooral kortzichtig - en naïef - om niet te willen inzien dat dit nu eenmaal gebeurd.
    Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar.
    Jij hebt er totaal geen last van?

Ik ben het overigens wel met je eens dat het niet zo zou moeten. Ook al maak ik me er zelf ook schuldig aan.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha, ja sorry maar die naam past perfect in dit rijtje thuis.:p
    https://m.youtube.com/watch?v=MN_fhULX2YU

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb niks tegen aparte namen. Echter vind ik deze naam echt niet leuk. Omdat het denk ik voor de meerderheid niet duidelijk is hoe het uitgesproken moet worden. De 2e naam heeft dit weer niet.

En ja, mensen zijn heeeeel veroordelend en dit forum laat vaak wel zien hoe erg, want er lopen er hier een flink aantal rond die overal een stempel op drukken.

Tot op zekere hoogte zou ik er wel rekening mee proberen te houden. Zoals dat je kind straks niet krijgt dat niemand haar naam uit durft te spreken omdat ze bang zijn dat ze het fout zeggen ofzo. Maar dat anderen een mening over een naam hebben die ze gewoon niet leuk vinden zou ik dan weer geen rekening mee houden. Ook met gewone namen worden kinderen gepest omdat er nou eenmaal altijd rotte appels zijn die het veroordelende van hun ouders overnemen.

9. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen

Ik wou niet zo diep in gaan op deze opmerkingen maar dit is precies hoe ik er ook over denk.

10. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Als ik van m'n kind hou? Sorry hoor maar waar mag dit op slaan? Wie ben jij om te veroordelen dat ik niet van m'n kind hou. Vind dit echt een opmerking die je niet kan maken!

Alle kids die ik ken met een aparte naam zijn daar blij mee. Maar goed, je mening is duidelijk.

En alle namen wat 3 keer per klas voorkomt is niet zielig? Kom op zeg.

11. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Dit komt inderdaad van de Antillen.

12. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    #72 Maantje80, 23 nov 2014
    Laatst bewerkt: 23 nov 2014
    Tussen een achterstandswijk-naam of een naam die 3x in een klas voorkomt zit een heel groot grijs gebied. Ik denk dat je het nog al zwart-wit ziet. Er zijn tienduizenden andere namen die niet in een van deze rijtjes passen.

Je vraagt mensen om hun mening en als ze deze geven ben je boos en teleurgesteld en veronderstel je direct dat zij de keuze maken uit een zeer populaire naam.
    Ik begrijp je teleurstelling wel, maar ik denk dat de meesten hier je echt willen helpen door je te waarschuwen in plaats van je af te vallen. Het gaat hierin niet alleen om smaak, maar ook om een beeld dat je dochter straks uit zal dragen, wat voor haar nadelig kan zijn.
    Maar ben het eens met je, uiteindelijk is het jouw kind en moet je vooral doen wat voor jou het beste voelt!

Je bent in elk geval nu voorbereid op de toekomst en de reacties, mocht je alsnog voor deze naam kiezen heb je dat in elk geval weloverwogen gedaan.

13. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik word inderdaad boos als iemand op basis van mijn naam keus aangeeft dat ik niet van mijn kind zou houden. Vind je dat zelf niet nogal ver gezocht?

Verder zoals ik al meerdere malen aangeef, ieder z'n eigen mening. Ik vraag inderdaad om reacties, vind alleen dat sommige reacties ook anders geformuleerd kunnen worden.

14. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Wat een harde reacties geven sommigen zeg...

Mj89, ik vind dat je hier erg netjes mee omgaat. Mijn complimenten

15. Sifra

Sifra Niet meer actief

#75 Sifra, 23 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2014
    Mijn mond valt open van verbazing tijdens het lezen van de reacties hier. Een mening hebben is prima, maar het feit dat mensen het doodnormaal lijken te vinden suggeraties te doen richting kindermishandeling of het idee dat een naam 'genoeg zegt over het type ouder'...bizar.

Ts; persoonlijk is het mijn smaak ook niet en ik denk idd dat de schrijfwijze/ uitspraak misschien wat moeilijkheden op kan leveren.
    Misschien kan je nog wat met de schrijfwijze doen, zodat de naam beter uit te spreken is?

16. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    #76 Maantje80, 23 nov 2014
    Laatst bewerkt: 23 nov 2014
    Ik denk dat je dat ook dat te zwart-wit ziet.

Ik denk dat Nikkie bedoelt, dat elke moeder het beste wil voor haar kind, een mooie naam en een zo fijn mogelijke toekomst. Ik weet zeker dat jij dat ook wilt.

Velen proberen je hier duidelijk te maken dat een toekomst een klein beetje gevormd kan worden met een naamkeuze, en denken dat je dochter op basis van de door jouw gekozen naam het op sommige gebieden misschien lastiger zal krijgen dan met een andere naam. (dit hoeft echt geen populaire naam te zijn). Ik zag overigens in je andere topic met exotische namen genoeg namen voor bij komen die wel apart en exotisch zijn maar niet dat ordinaire hebben, dat kan dus ook.

Ik neem aan dat jij niet wilt dat je dochter een streepje achter heeft door haar naam?
    Misschien ben je zo boos en had je op andere reacties gehoopt dat je dat niet wilt horen/lezen en misschien ook niet gelooft en deze personen wilt afdoen als allemaal mensen die kiezen voor populaire namen, maar misschien proberen ze je te helpen.

17. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Er staat letterlijk "als je van je kind houdt, geef haar dan een naam waar ze later blij mee is" dus met andere woorden als ik mijn kind deze naam geef, hou ik niet van haar?

En ik ben niet zo boos, ik ben geschokt dat iemand zo iets durft te zeggen. Hoe kan iemand hier beoordelen of ik van mijn kind hou of niet?

Dat de naam niet mooi gevonden wordt, geen probleem, had ik wel rekening mee gehouden.

18. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt!

19. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Hmm, ja. Alleen als we de schrijfwijze zouden veranderen, is het geen mix meer van onze namen. Heb je ook een idee wat ik zou kunnen veranderen?

20. Sifra

Sifra Niet meer actief

Lastig, want had even geen rekening gehouden met het feit dat het een mix van jullie namen is...kan er qua schrijfwijze eigenlijk ook niets anders op bedenken. Kan er el een optie voor een andere naam van maken ( maar dat is wellicht niet je bedoeling? ).
    Zat nog te denken aan Elychia ( Ee-lie-sji-aa ).

Deel Deze Pagina