Hé forummers. Ik geef jullie graag lijstjes namen, maar kom nu toch zelf eens met een vraag Ik ben nog niet zwanger maar omdat ik weet dat dé jongensnaam vinden nogal een zoektocht wordt, ben ik toch nu alvast wat op zoek. Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze namen vinden. We zoeken naar namen die niet per se een betekenis of duidelijke oorsprong hebben, maar ook niet heel raar zijn. (En meer eisen hoor, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien). Het wordt een Koerdisch-Fries kindje. Voor een meisje hebben we Elora op ons lijstje staan Van deze namen is trouwens alleen Rewan een Koerdische naam, de rest heeft voor zover ik weet geen echte oorsprong. Ja, en Rêzan is ook Koerdisch, maar dat schrijf je dus anders en spreek je volgens mij ook anders uit. (En Revan is blijkbaar een Star Wars-figuur, ik weet nog niet of ik dat erg vind )
Ik vind het allemaal NET niet, ook geen hele gekke naam ofzo. Maar met jouw superlijsten zou ik nog even doorzoeken is vast een nog mooiere optie. Elora vind ik prachtig!
Ik zou ze allemaal iets te apart vinden. Dan vind ik Rowan, Ronan of Ronin leuker. Maar ja gezien de half-Koerdische afkomst staat het ook weer niet heel raar. Ik heb voor Rewan gestemd.
Bedankt voor al jullie reacties tot dusver! Het is nog een eerste mini-lijstje maar dezen bleven wel erg bij me hangen de laatste tijd. Ik ga gewoon nog lekker verder zoeken, wil graag iets dat net zo 'sprookjesachtig' is als Elora ^-^