Ik ben nu 15 weken en 3 dagen zwanger. Voor een meisje hebben we eventueel al een naam maar voor een jongen. Jeetje wat is dat moeilijk. Ik werk bij een kinderdagverblijf dus kom dagelijks allerlei namen tegen. Je legt dan toch weer de link met die kinderen. Hebben jullie nog tips of leuke namen voor jongens? Mogen ook best bijzondere zijn. Misschien dat we zo nog even weer vooruit komen met het bedenken van een naam voor als het een jongen word.
Dat heb ik dus ook. Er is zoveel. Ik vond florian leuk maar mijn vriend vond dat niet leuk. Maar ik heb ook aan namen zoals Jason en Jay gedacht. Ik hoop een naam te vinden die je niet super vaak hoort. Dat het niet zo is dat ons kind straks naar school gaat en er 5 kinderen de hand op steken als de juf of meester ze roept.
Tja er zijn duizenden namen, kijk eens op speciale namen sites en download een namen app. Kijk naar aftitelingen en zoek gewoon eens op Google. Als je geen richting aangeeft is het voor ons heel lastig om hier een rijtje namen te noemen dan kun je beter gebruik maken van Google.
Wij hebben een top tien naam voor onze gup.. En toch is het een naam die je weinig hoort.. Maar dat komt misschien omdat wij in het westen wonen.. Mijn advies, een originele naam is leuk maar kies alsjeblieft iets wat ze kunnen schrijven/uitspreken. Je hebt nu zo 5 jaydens in een klas terwijl het nog steeds als origineel wordt gezien. Neem een naam die je mooi vindt, die past bij je achternaam en bij elke leeftijd. En denk niet aan de mening van anderen. Originaliteit vervliegt, de naam niet
Maar je hebt wel een irritante baan als het gaat om namen haha. Ik heb ook in de kinderopvang gezeten en je hebt al gauw een beeld bij een naam
Ik zou me niet laten leiden door associaties die je hebt met de kinderen die je kent. Als je je eigen kindje die naam geeft went dat zó snel dat je dat andere kindje in 'no time' vergeten bent. Verder zou t handig zijn als je wat hints zou geven van wat je wel/niet mooi vindt, want deze opdracht is wel heel erg breed
wij gaan voor Kane. vond Floyd, Boas, Ferris, Bowie en Syd ook leuk. Serieus... al deze namen komen bij het kdv waar ik werk niet voor, na wat zoeken zijn er namen die je nog niet hebt gehoord
Het leuke is; Ik werk in de zorg en wij zijn beide erg actief bij de scouting waardoor bij ook veel kinderen gezien hebben.. (scouting telt 250 kids en die wisselen natuurlijk ook) Dus wij dachten ook van dat wordt wat.. en ja, je legt associaties maar dan vind je de naam ook niet mooi. Als je een naam écht mooi vind dan maakt het niet uit dat je een kind kent dat zo heet.. En.... uiteindelijk vonden wij ook een naam die we beide mooi vonden. 1 waarvan we geen kind kende (jongens).. en 1 waarvan wel wel een aantal mensen mee kenden maar dat was gewoon DE naam...(meisje)
Jayden , jay, en allerlei variaties erop hoor je hier inderdaad ook veel. Wij wonen in het noorden. Ik vind opzich namen zoals Davy, Dean, Deon, Leroy, Florian, Vince. Erg leuke namen. Het liefst niet al te lange namen.
Korte voornaam bij lange achternaam en andersom bekt het lekkerste. En denk aan de initialen. Dat je niks geks krijgt haha Zo heette mn nichtje bijna N.S.B. Hihi
Rowi Jori - Yori Brent Skip Quint Mels Jay Stach - Stag Marcus Loudon Revin Jerren Vayden Novan Ronin Nikay Jendo Nando
Wat vind je van: Abel Biek Diem, Dim Dorian Ewoud Ferren, Ferran Fjerre Floran Floris Florre Floyd Flynn Frey / Frej, Froy Ilan, Idan Ilian Jarne, Jarnik Jorben Jorian Jorik Jorre Julan Kai / Kaj Lenn Leon Lev Linck Lloyd Maas Marnik Mas Maurik Mels Moos Niek Niel Noam, Noan, Noak Olaf Olle, Ole Ot, Otto, Otte Ray Revi, Ravi Rien, Ries, Riek Rinze, Renze Ron Thurias Tibbe Tobe, Tobin Todd Troy, Trey Wout Yrian
Daar zitten een aantal leuke namen tussen. Ik zal ze Edwin ook laten lezen 😀 Dank je allemaal