Finte / Finthe voor een meisje? Welke schrijfwijze vinden jullie mooier? Andere namen op ons lijstje zijn: Lune Ise Liva Elin Fiene Nive
Onze zoon heet Fi.. Dus ik kan hier denk ik niet aan wennen als meisjesnaam. Ik vind Ise en Elin prachtig!
Elin echt met stipt op 1! Finte.. Het is apart maar toch heel leuk. Voor mij onbekend maar als ik dit vaker zou horen kan ik er wel aan wennen!
He, dat is ook van die reclame toch? Van die zwangere vrouw die het huis van haar ouders overkoopt. Vrouw met mooie blonde krullen. En aan het eind van de reclame is hun dochtertje Finthe geboren. Haha sorry, moest ik aan denken bij deze naam. Moet er even aan wennen maar vind hem wel leuk!
Even wennen, maar ik vind hem wel leuk! Alleen de afkorting Finn misschien iets minder. Ik vind Lune en Liva ook leuk
Heeft wel wat zal afgekort finn worden en hou van stoere (unisex) namen bij meiden. Uit je lijstje vind ik liva de leukste
Ik moet er even aan wennen denk ik.. Vind dat je een heel leuk lijstje hebt! Ise, Liva, Elin en Nive zijn erg leuk!
Ik vind de naam niet zo mooi. Alsof je zelf een variatie hebt bedacht op de naam Jinthe, om origineel te zijn. Ik vind de naam ook hard klinken door de combinatie van de F en de te-klank.
Dank jullie wel allemaal! Meer reacties zijn welkom En ik heb de naam inderdaad van de die reclame met de mevrouw met de mooie blonde krullen
Nee bij mij ook verre van favoriet, want het klinkt zo 'bedacht'. "Zullen we er eens een -f voor plakken"? Maar dat is mijn mening natuurlijk! (Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen ver uit de buurt blijven van bijv. een Jasmijn, Iris of Anouk wat ik mooi vind). Ik vind Elin of Fiene wel leuk! Daar zou ik voor gaan.