Ik ken de naam niet, maar na het even hebben te laren bezinken vind ik het prima kunnen... al vind ik Jolien mooier en normaler.
Om eerlijk te zijn, vind de naam ietwat oubollig... Daarbij doet het me denken aan een Josien die als tweede naam Wobbegina heeft (ja echt ) waardoor ik de naam Josien met heel ouderwetse vreemde namen associeer.
Ik vind hem erg ouderwets, wat suf en absoluut niet mooi (maar dat is een kwestie van smaken verschillen). Josine of Josephine vind ik al 100x vlotter overkomen.
Ik vind Jorien (of Jolien) veel mooier klinken, maar Josien ook niet verkeerd, zeker niet met alle redenen die je noemt in het achterhoofd. Mooi juist, als alles zo samenvalt
Wow, wat een reacties! Ik geloof dat een beetje oudbollig wel bij ons past qua namen 😊 Het blijft lastig een naam te kiezen... Wij gaan hem nu gebruiken tegen ons kindje en kijken of we eraan kunnen wennen dat het dé naam wordt! Maar serieus?! Wobbegina als tweede naam? 😂 Bijzonder...
Ik vind het wel leuk Josien! Zie er wel eerder een volwassen persoon bij dan een kind, maar zou er makkelijk aan kunnen wennen!
Misschien josefien/josephine/josephien. Roep naam Fienne? Of.... lastig hoor 😉 josien vind ik die schrijfwijze niet zo leuk denk ik? Trouwens je moet doen wat jullie leuk vinden! Denk dat dit forum zoveel meningen geeft en je moet kiezen wat jullie leuk vinden. Als t bij jullie past zeg ik doen!!
Ik ben gek op dit soort namen! Heel leuk. Ik vind de klank van Joos of Sien als afkorting/koosnaam ook geslaagd. Alles bij elkaar volmondig ja!
Komt een beetje truttig over maar geen rare naam in elk geval. Ik zou er dan ook Josine van maken inderdaad, komt ze later internationaal ook veel beter mee weg. 💡💡
Ik vind het leuk, maar vind Josefien leuker. Mijn man wilde die naam niet, hij stond bij mij hoog op mijn lijstje