Wat vinden jullie van

Discussion in 'Babynamen' started by Jife, Jun 26, 2017.

Tags:
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

Aug 5, 2016
    17,645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Misschien;
    Lincoln
    Laut
    Nero
    Binck
    Fos
    Fox
    wess
    Floyd
    Jinx
    Sol
    Miller

Jife likes this.
  2. Jife

Jife Lid

Oct 6, 2016
    7
    2
    1
    Oei ik moet blijkbaar echt op een Vlaamse site gaan kijken...
    Want hoewel ik de reacties op Link begrijp (daarom stelde ik ook de vraag), is Fran hier wel best een populaire naam... Komt bovendien van mijn moeder: Francine, dus daar is geen twijfel meer over... Frances is geen optie, vind ik verschrikkelijk ouwbollig.

Voor een jongen van ik Finn of Flynn ook heel mooi maar dat is momenteel zoooooo populair dat er jammer genoeg de laatste maanden 2 in de nabije omgeving geboren zijn...

3. LSQ

LSQ Niet meer actief

Dit idd

4. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ik zag "link" staan en verwachte dus een linkknop:)

Ladylola likes this.
  5. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

Apr 3, 2017
    1,463
    412
    83
    Fran vind ik leuk, Link vind ik teveel een woord en een woord wat ook nog eens veel gebruikt wordt in Nederland. Linc zou dan gangbaarder zijn denk ik.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Ok dit vind ik idd nog acceptabel! Al zou ik hem dan officieel Lincoln noemen en dan als roep-/koosnaam linc

7. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Link vind ik geen naam.

Fran kan prima, zelf zou ik dat wel als roepnaam kiezen en als volledige naam voor een langere naam gaan:

Frances
    Francine
    Franca
    Franny

8. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

Dec 12, 2016
    1,498
    468
    83
    Female
    Gelderland
    En wat is met Fionn of Flynt/Flint?

Bij Frances zie ik weer, hoe anders ik soms namen waarneem. Voor Nederlandse oren blijkbaar oudbollig, voor mij een naam die ik vroeger alleen uit het Engels kende en hem met de Nederlandse uitspraak (en door een leuke Frances die ik ken) nu wel stoer vind en helemaal niet oudbollig, haha :-D
    Franca vind ik ook super! Maar goed, Fran is een prima keuze een mooie vernoeming voor jullie!

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik vind het ook niks. Misschien mink?

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik ook, zegt wel genoeg.

Fran vind ik een afkorting.

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vind Linc wel heel leuk. :)
    Wel met c dus.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Dit inderdaad.

13. Ohm

Ohm Bekend lid

Jun 21, 2017
    526
    464
    63
    Fran vind ik juist leuk. Fien, Fiene, of Sien zou ook nog kunnen. Zelf zou ik dan wel als officiële naam Francine doen.

Link vind ik ook wel teveel een woord geworden. Als afkorting van Lincoln kan het wel.

Succes!

14. K00

K00 Niet meer actief

Fran vind ik ook wel leuk, en bijzonder dat het een vernoeming is.

Mbt link deel ik dezelfde mening...

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,565
    1,867
    113
    Female
    Mee eens, dan zou ik eerder voor Bink gaan

16. Jife

Jife Lid

Oct 6, 2016
    7
    2
    1
    Hoi allemaal,

Dankzij jullie reacties zijn we aan het denken over Linc... we vinden toch wel dat het lekker bekt....
    Wat ik grapper vind is dat velen het een zelfstandig naamwoord vinden ipv een naam, maar dan wel Bink voorstellen (wat bij ons het woord voor een ietwat TE stoere kerel is) of Mink (wat een kattenkleur is... ik fok zelf katten dus die connotatie was te snel gemaakt)
    En wat vind je dan van Frank? Jarenlang superpopulair geweest, maar toch hetzelfde verhaal (ander woord voor geld + de betekenis van een franke mond hebben...) en toch denkt niemand daar nog bij na... (waarmee ik niet wil zeggen dat kk dat een mooie naam vind. Vind hem wat afgezaagd)

Esila likes this.
  17. Jife

Jife Lid

Oct 6, 2016
    7
    2
    1
    Hmmmm en Fee dan... das toch ook een woord... (vind ik trouwens heeeeel mooi)

18. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

Jan 28, 2017
    1,274
    687
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Hele mooie oplossing! Link vind ikzelf eigenlijk naar het kind niet kunnen, te veel risico dat het hij er echt "ongelukkig" van wordt. Hoeft niet te betekenen dat je geen originele naam kunt geven hoor, maar ik vind het zelf te ver gaan.

Lincoln vind ik zeker mooi!

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Link, bink, mink. Allemaal woorden en dat zien ik niet als namen. Maar als bijnamen, die pubervriendjes elkaar gevem.
    Net als Boet, Vlinder, Bloem etc!
    Je geeft je kind een naam mee voor hun hele leven, maar gelukkig zijn we allemaal anders en zijn anderen even meer orgineel dan anderen ;)

Fran is naar mijn idee een afkorting. Snap dat je wil vernoemen maar geef je kind ee echte naam en maak daar der roepnaam van. Kan ze later zelf kiezen of ze als fran of francess door het leven wil.

20. thebooandtheboy

Sep 30, 2016
    80
    46
    18
    Mijn zoon heet Linc, ik vind het prachtig! ;)

Share This Page