Ja hoor. Onze naam staat al jaren vast en ook tijdens de zwangerschap hebben we nooit een moment getwijfeld of dit dé naam was. Maar ineens slaat de twijfel enorm toe. Ik weet gewoon écht niet of ik de naam nog wel mooi genoeg vind, zeker icm de tweede naam (die voor ons wel een betekenis heeft). Dit komt echt heel plots op zetten en weet ook niet zo goed hoe serieus ik 't moet nemen.. gewoon echt hormonen of? Zijn er meerderen die dit ook hadden, maar die de naam in zo'n late fase toch nog veranderd hebben? En had je spijt?
Kan de naam niet lezen op m'n mobiel. Maar wij hebben heel erg getwijfeld bij de tweede. Uiteindelijk toch de naam gegeven en nooit spijt gehad, naam past perfect. Bij mij waren het m'n hormonen haha.
Ik heb je zo vaak zien schrijven dat je de naam fantastisch vindt en dat het al heel lang vast staat dat dit voor jullie de naam is.. ik zou de twijfel die je nu hebt dus niet zo serieus nemen denk dat dit echt door je hormonen komt.
Herkenbaar! Ik ging ook twijfelen, maar toch heel blij met de naam die we ook al jaren vast hadden staan. Ik zeg hormonen ik ben toen gaan zoeken naar een betere naam en die heb ik nooit gevonden, gelukkig maar! Wellicht helpt dat jou ook om van je twijfel af te komen.
Ja bij m'n dochter heb ik ook enorm getwijfeld op het laatst. En zelfs na de bevalling nog omdat sommigen het verkeert uitspraken. (Het is een engelse naam en sommige mensen spraken het op z'n nederlands uit). Nadat alle hormonen uit m'n lijf verdwenen was ik heel blij met haar naam en inmiddels past het ook perfect bij haar.
Ja heel herkenbaar! Ik was overtuigd van de naam en op het einde van de zwangerschap begon ik ineens te twijfelen of de naam niet te onbekend was, of de uitspraak wel duidelijk was bladiebla.. Echt de hormonen die spraken, mijn dochter heeft de naam gewoon gekregen en ik ben er nog elke dag heel blij mee!
Denk echt dat het je hormonen zijn. Ik heb alleen maar gelezen dat dit de naam voor jullie is. Ik herken het ook zeker het gevoel, is denk ik de spanning voor het onzekere wat er komen gaat. En dit weet je wel zeker dus daar ga je dan ook weer over twijfelen. Je kan altijd nog even neuzen naar namen maar ik denk dat je weer uitkomt op deze
Toen ik dit bericht zag dacht ik gelijk oh! Hormonen! Je bent al zoooo lang zeker over de naam, en je schrijft er altijd vol trots over. Super naam, dus zou hem gewoon lekker zo houden. (Ben benieuwd of ik over een aantal weken ook last krijg van twijfel. Want wij zijn ook al weken zeker over de naam voor onze zoon)
Ik vind het een prachtige naam! Zo mooi zelfs dat ik 'm zelf zou kunnen geven aan mijn kind (wat niet zal gebeuren hoor , want ik denk niet dat mijn man het daarmee eens zou zijn en zowel onze jongensnaam als onze meisjesnaam staat nu voor de derde ook al vast)
Heel herkenbaar! Hier hetzelfde verhaal. Naam stond al jaren vast, maar op het laatst toch grote twijfel. Denk dat dat heel normaal is, omdat het nu zo dichtbij komt en je hem echt niet de 'verkeerde' naam wilt geven voor de rest van z'n leven. Wij hebben uiteindelijk gewoon de naam gegeven die we in gedachten hadden en geen moment spijt van gehad!
Jep, dit zijn denk ik de hormonen. Heel herkenbaar Wij hadden een toffe naam, ik ging twijfelen.... Hier in de groep gegooid wat mensen er van vonden.... Ik ging nog meer twijfelen.... Bij 35 weken een andere naam gekozen. Prima naam, maar toch niet de mooiste naam die er is.. Nu staat die eerste naam weer braaf op het lijstje voor als we nog een jongetje mogen krijgen haha Advies: gewoon doen! Harstikke mooi!
Dank voor de reacties. Het klopt wat hier gezegd wordt: Ik schrijf al zoooo lang vol trots dat dit dé naam is. Daarom voelt het ook zo vreemd dat ik ineens twijfel. Als ik nadenk over alternatieven dan heb ik die ook niet. Vertelde mijn man over de twijfel en hij reageerde echt vol verbazing: 'noooooo, we gaan echt níet op zoek naar een andere naam ofzo! '. Stom hè, dat je dan opeens kan twijfelen aan dingen waar je zo zeker van was?!
Bij mij kwamen twijfels naar boven omdat het zo dichtbij kwam. Ik vond het ineens heel Spannend en vroeg me af of ik het wel kon en of ik er wel goed aan deed. Was het wel het juiste moment, zal ik een goede moeder zijn enz. We kregen hem via icsi en de naam stond al erg lang vast. Kan je nagaan hoe diep die twijfels gingen. Was een flinke dosis hormonen Jouw zoon komt ook al snel, misschien is het een vorm van 'cold feet' ?
Wen er maar aan voor als de baby er straks is...! Hihi! Dan krijg je nog veel meer dilemma's. En over de twijfel over de naam.... dat is een klassiek voorbeeld van hormoonmonsters
Volgens mij heb je hier de naam ook al neergezet voordat je überhaupt zwanger was Denk echt dat het je hormonen zijn! Ik had het bij ons dochtertje ook.. en zó blij dat we niet last minute geswitched zijn. Het is niet voor niets al jaren jullie naam he! Vind de combi juist leuk. Gewoon doen hoor! Denk echt dat je spijt gaat krijgen als je in de laatste weken nog gaat veranderen.