Hoe spreek je deze naam uit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lara1978, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe spreken jullie 'Jada' uit?

1. Djeeda

2. Jaada

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hoe spreken jullie de naam 'Jada' uit? Op z'n Engels (Djeeda) of op z'n Nederlands (Jaada)?

Graag jullie reacties! :D

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik vind zelf de engelse vorm mooier klinken, maar ben dan wel bang dat het kind de mensen steeds moet verbeteren wanneer ze haar naam noemen.

Jade op z'n nederlands vind ik mooier dan Jada op z'n Nederlands.

3. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ik vind op zijn engels het mooist
    mijn jongste heet april jade allebij op zijn engels uitgesproken dus epril djeede ;)

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0

Maar ben je dan niet de hele tijd iedereen aan het verbeteren? Ik vind zelf ook de Engelse uitspraak veeeeel mooier maar merk dat mensen toch de naam verkeerd uitspreken. Jade is trouwens ook mooi zeg! Engels uitgesproken dan!

5. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    veel mensen noemen haar ook april op zijn hollands en dan moet ik dus wel echt gaan verbeteren soms wel irritant maar merk wel dat veel mensen vragen of het op zijn engels of hollands moet maar ben het wel gewent de oudste heet phoebe hoeveel mensen daar wel geen problemen mee hadden gaat nu gelukkig veel beter en wat ik vaak doe is als ze het dan verkeerd zeggen bijvoorbeeld bij de ha zeg ik iets over haar met haar naam erbij dan weten ze ook gelijk dat ze het verkeerd zeiden dan hoef je ook niet steeds teverbeteren ;)
    zou gewoon doen wat jij mooi vind en niet zoveel aantrekken of anderen er een probleem mee hebben anders krijg je alleen maar hollandse namen haha
    ben benieuwd welke naam je kiest

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Al voordat ik zwanger was vond ik 'Jada' een hele mooie naam, uiteraard op z'n Engels uitgesproken. Dit is voor mij gewoon DE naam! Maar, ik wil niet dat mijn kleine meid 'Jaadaa' wordt genoemd, brrr, dat klinkt echt afschuwelijk! Ik heb er een hekel aan als mensen een Engelse naam op z'n Hollands uitspreken maar ja, dat voorkom je niet.

Ik zat er dus aan te denken om haar 'Jayda' te noemen, dan ben je van al het gezeur af. Maar, ik vind 'Jada' mooier staan.
    Nu moet ik bepalen wat voor mij (en mijn meisje) belangrijker is.

7. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hmm.. ik vind de nederlandse versie het mooist. Normaal hou ik wel van buitenlandse namen maar bij Jada vind ik het niet mooi.

8. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou Jada ook als Jaada uitspreken.
    De engelse versie is ook mooi, maar dan zou ik idd Jayda doen! Vind ik ook mooier staan..

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Jaada mooi, maar nóg mooier Jade :) (Jaade)

10. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    als je er bang voor bent dat ze het niet op zn engels gaan uitspreken dan zou ik er ook jayda,of jaeda van maken

11. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Tja... daar zit ik dus mee. Als ik haar 'Jayda' noem dan ben ik wel van het uitspraakprobleem af maar ja, ik vind 'Jada' veel mooier... :( :( :(

12. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik weet wat je bedoelt en zou jou variant dus ook als jaadaa uitspreken :oops:

Maar ik heb mijn dochter Yaeda genoemd..schrijf je oorspronkelijk als Jayda/ Jaeda, maar vond de Y aparter :)
    Al weten mensen soms ook niet hoe ze het uitspreken en dat vind ik toch wel grappig omdat we echt iets aprts wilde en dat is goed gelukt :) :)

13. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Als ik de naam zie staan, zonder dat ik het kindje ken, zou ik denken Jadaa.
    Je zou ook kunnen kiezen voor Jade, (jaduh)
    Maarja, zouden ze ook kunnen zeggen djeed.
    Lastig hoor!

14. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Hier ook liever de engelse versie...

15. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Jeetje, ik had niet verwacht dat zoveel mensen het als 'Jaadaa' (dus op z'n Nederlands) uit zouden spreken... :cry: :cry: :cry:

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, sorry.. ik zou het ook op z'n nederlands zeggen als ik een meisje met die naam in m'n groepje had... Nouja, ik zou het wel een 2e keer vragen ;) voor de zekerheid , maar in eerste instantie op z'n nederlands..

17. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou toch gaan voor de engelse versie, vind dat veel mooier klinken!

Deel Deze Pagina