Ken je het verhaal van Platte Thijs? Dit verhaal komt uit de 16de eeuw. Thijs werd zi genoemd omdat zijn neus, bij een arrestatie werd afgeslagen. Achternamen zij sinds begin 19de eeuw (1810 of 1811, weet het even niet exact) pas verplicht in Nederland. Dus de naam kwam al 3 eeuw daarvoor voor.
Ik vind deze namen allebei niet lekker bekken, en ben ook niet zo'n fan van de Jaggers en Lennons enzo. Behalve Mick en John Robinson vinden wij wel een hele leuke achternaam als voornaam! Is nu kanshebber als tweede naam.
Hehe dat vereist enig archiefonderzoek ben ik bang! http://www.keesn.nl/name13/nl4_list_m.htm Deze persoon heeft een leuke lijst verzameld uit middeleeuwse documenten, al staan er geen roepnamen in (alleen volledige eigennamen, waarvan een deel al wel een afkorting ís - maar de kans is groot dat de Johannes-en op de lijst Jo of Jan of Hannes oid genoemd werden als roepnaam). Thijs staat er niet bij, maar wel allerlei vormen van Mattheus zoals Mathijs. De kans is groot dat Thijs dus toen als roepnaam ook al in gebruik was (net als Mats etc), maar die staat niet in de bronnen die deze persoon gebruikt heeft.
Novlan met Engelse uitspraak zegt me nog niks, want dat kan Noo/Noh - vlun/vlen zijn. Vind t wat geknutseld overkomen, maar kan er wel aan wennen denk ik. Campbell als voornaam.. mwah Beide namen vind ik wat volks, maar als dat bij jullie past, prima toch.