Haha, geeft niet hoor wish ! Maar was meer voor andere mama's die wel borstvoeding geven. Overigens weer een compliment voor het ziekenhuis waar je lag...... mama niet wakker maken om te voeden/kolven vind ik echt niet kunnen ! Maakt voor de kleine misschien niet uit idd, maar voor je productie not-done zegmaar !
Gelukkig maar Nou ik vind het ook heeeeel prettig hoor hoe ze het hier in het ziekenhuis doen.. Zo een eerste nacht na zo een bevalling denken ze gewoon even mee en is het even van: Laat maar even lekker uitrusten... die kan er nog vaak genoeg uit snachts! Maar goed... we dwalen af hahahah
Whaha, heel erg ! Maar idd dat uitrusten is niet goed bij borstvoeding voor je productie. Bij kunstvoeding maakt het idd niks uit lekker slapen dan jij ! Zo en dan zullen we nu stoppen met zo off-topic kletsen !
Ow mij hebben ze toen ook niet wakker gemaakt 's nachts. Moet bekennen dat ik het niet zo heel erg vond want was redelijk uitgeput toen
Ik geef ook gewoon voeding als Roos komt. Vroeger deden ze het idd niet ik vroeg het toen aan de VK en als je kindje niet komt laten slapen als ze een pond boven het geboorte gewicht zitten was haar tip. Vroeger deden ze kindjes gewoon door laten huilen als gevolg dat hun suikerwaarden dusdanig zakte er vaak kindjes kwamen te overleiden. Is me toen verteld.
ff offtopic hier was dat dus anders ze zeiden tegen mij van ga maar slapen we geven de kleine wel afgekolfde melk want ik dus had afgekolft maar de nacht zuster maakte me gewoon 3x per nacht wakker en de kleine ook terwijl ze nog sliep
Ja, vroegah, vroegah dachten ze ook dat de wereld plat was. Als het kind honger heeft, geef je wat, is toch het meest logisch. En 's nachts max. 6 uur tussen de voedingen laten heeft meer met de suikerspiegel te maken dan met uitdroging. Er zijn kindjes die (te) ver weg kunnen zakken als er te lang tussen de voedingen zitten en amper nog bij komen.
Dat er ouders ( moeders ) zijn die dat verhaal geloofd hebben van die vroedvrouwen.... Er is toch ook nog zoiets als een moedergevoel... En dan alleen maar omdat een kind door moet slapen.... wat is nu het belang van het kind, vraag ik me dan af.
Nee ik geef ook als ze snachts zou wakker worden een fles hoor! Dus ga maar gewoon door hoe je het deed.. Ik weet dat je best zwaar is die gebroken nachten maar daar komt ook een eind aan of je nou en fles moet geven of je baby huilt de heletijd slapen doe je dan toch niet! Succes
ik ben helemaal pro even laten huilen MAAR honger = honger dat hoort je wel dat verschil hoor, ik heb dean altijd eten gegeven snachts maar hield wel een frame van 3 uur aan (dus niet eerder zeg maar) en ben dat toen gaan afbouwen naar 4 uur, 5 uur enzo verder..
Normaal heb ik niet zo'n mening en snap ik mensen heel goed wat ze ook doen, maar dit vind ik wel erg! Je laat een baby niet zomaar huilen, zeker niet zo jong! Arm kind... Mijn moeder heeft ook van die opmerkingen van: vroeger deden we het zo of zo... nou nu zijn we een stuk wijzer en 20 jaar verder en nu weten we dat kinderen gewoon voeding en liefde nodig hebben, ook snachts! De mijne sliep ook erg snel door maar deed ze dat niet was ik er gewoon uitgekomen om haar voeding te geven hoor! Nu ga ik er nog steeds uit om haar in slaap te brengen als ze wakker is, al is het elke 2 uur, ik ga er gewoon uit. ze wordt namelijk niet zomaar wakker. er is gewoon een rede voor en ze zijn nog zo klein, als ze geen honger hebben hebben ze moederliefde en aandacht nodig snachts. gewoon om te weten dat alles goed is... ik reageer vast heel overdreven en ik heb geen andere reacties bekeken maar dit is mijn mening. ieder zn eigen manier hoor maar dit vind ik echt belachelijk... niet persoonlijk bedoeld... en het is echt heel zwaar soms maarja daar kom je ook wel doorheen, je krijgt er enorm veel liefde voor terug hoor! als ik smorgens boven haar bedje kom is ze vaak al een tijdje wakker en lacht ze naar me. ik ben er heilig van overtuigd dat ze dat nu al zo kan omdat ik altijd heb laten weten dat het oke is en dat ik er ben als ze huilt. en ik laat haar vaak genoeg even huilen hoor 5 of 10 min maar niet langer en alleen als ze vervelend is, niet als ze honger heeft...
Goh, daar heb je onze al wetende goeroe weer. Mijn moeder was 18 toen zij mij kreeg en dat was 31 jaar geleden. De jonge meiden toen waren niet zo wereldwijs als ze nu zijn. Dus als de vroedvrouwen toen zeiden dat je 's nachts beter geen voeding kon geven om het maagje rust te gunnen, dan geloofde mijn ,toen 18 jarige, onzekere moeder! En zij was niet de enige die dat advies kreeg. Wat heeft dat nou met moedergevoel te maken? Ze dacht dat ze juist deed wat goed voor mij was. Natuurlijk is het inmiddels achterhaald en weten we dat als een jonge baby wakker wordt van de honger, dan geef je hem wat hij nodig heeft. Maar toen was het anders. Misschien is het handig om in het vervolg even na te denken voordat je weer eens iets roept. Iets meer inlevingsvermogen zou je niet misstaan.
Toch wel grappig om zo de enorme verschillen met vroeger te zien! En inderdaad, de moeders van vroeger deden wat de vroedvrouw vertelde..juist omdat ze dachten dat ze daarmee het juiste voor hun kind deden. Tegenwoordig doen we het anders, omdat we vinden dat dit het beste voor het kind is. Wellicht dat ze over 30 jaar wel over ons schrijven dat we gek waren om die baby's 's nachts gewoon voeding te geven! Ik geef mijn kindje gewoon 's nachts voeding als dit nodig is. Maar natuurlijk zit er ook wel een andere kant aan het verhaal. Mijn zoontje heeft laatst dus een nacht gewoon doorgeslapen..van 23.30-06.30. Is dus niet wakker geworden voor voeding. Het kan dus best 'gewenning' worden (na een paar weken wellicht) dat ze 's nachts op een bepaalde tijd wakker worden..en dus niet in eerste instantie omdat ze honger hebben. En ik denk dat bijna elke baby lekker weer gaat slapen na een lekkere warme fles. Dus zou het op een gegeven moment toch meer 'gewenning' kunnen zijn dan echte honger?
Ik zou het echt niet normaal vinden als iemand, in deze tijd (!), zijn kindje 's nachts geen voeding heeft om het op die manier snel door te laten slapen. Milan krijgt 's nachts als hij wakker wordt gewoon altijd lekker de borst aangeboden, ook nu hij al 5 maanden is. Ik kan het echt niet over m'n hart verkrijgen om 'm gewoon te laten huilen. En ook al heeft 'ie dan misschien niet echt honger, 't biedt hem wel troost. Milan tevreden, mama en papa ook weer tevreden! Vroeger is natuurlijk een ander verhaal, ik kan me best voorstellen dat er toen vrouwen waren die het wel zo hebben gedaan, die er gewoon vanuit gingen dat wat de vroedvrouwen vertelden het beste voor hun kind was.
jeetje ! schrok ervan .. maar je laat je kleintje toch niet huilen snachts als ze om eten vraagt.. ! je moet de kleine natuurlijk niet om wakker maken maar als ze er om vraagt is het toch logisch dat je haar/hem eten geeft ... de ene baby heeft er meer tijd voor nodig om de nachten door te slapen... gelukkig slaapt mijn esmee lekker door.. als ik haar de fles geef om 23.00 dan in de meeste gevallen wordt ze tegen een uur of 7 wakker..
ja tussen noodzakelijk voeden en troosten en je baby zijn "zin"geven zie ik wel een groot verschil hoor... een baby van een paar weekjes of een baby van 5 maanden die zijn moeder om zijn vingertje windt haha met 5 maanden zijn ze gewoon gewend en hebben ze snachts echt geen voeding meer nodig is gewoon lekker aandacht.