Welke kleding voor 8 maanden jongen in winter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door presikhaaf2011, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. presikhaaf2011

21 aug 2014
    9
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Beste allemaal,

mijn nederlands is nog slecht. maar ik zal proberen om te schrijven in het Nederlands. ik hoop dat je mijn vraag begrijpt. Ons zon is net 8 maanden en groeit steeds meer in maatje 80-86. Ik vind het erg lastig hij goed te kleden, wat moet ik hij aan doen bij welke temperatuur? Onze zon is een erg blije baby, vrijwel altijd tevreden. hij klaagt niet gauw, waardoor ik bang ben dat ik het niet merk als hij het koud of warm heeft.

Volgende week de weer is veel kouder. Hoe doen andere ouders dat? Wanneer dun shirt lange mouw of toch wat dikker? Romper lange of korte mouw daar onder? Is sneeuwpak nodig? Welke kleding voor uitgaan met kinderwagen? Bij voorbat alvast bedankt.

Mvg,
    tia

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Hier nu :
    Romper korte mouw, shirt lange mouw,broek,sokken en dik vest. Hij zit in een voetenzak.
    Als het kouder word sjaal en muts op. En evt zijn winterjas.
    als het nog kouder word kan ook nog romper lange mouw aan.

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 15 maand, maar ook op die leeftijd moet ze natuurlijk goed aangekleed worden.
    Als ze een trui aan heeft zit er een romper onder met korte mouwtjes. Een shirtje met lange mouwen doe ik een romper met lange mouwen onder(shirtjes zijn zo dun vind ik). Als we gaan wandelen krijgt ze haar winterjas aan met een sjaal en handschoentjes. Voetenzak in de buggy past nog net, maar die doe ik er pas in als het overdag ook vriest/sneeuwt. Mutsje net zo(die trok ze laatst van haar hoofd, haha!).

Voor de rest heeft ze vaak een spijkerbroekje aan, handig omdat ze nog wel kruipt of op haar knietjes door de kamer gaat, slijt niet zo hard. En ze heeft een aantal broeken met een voering. Mocht het echt ijskoud gaan worden en moeten we naar buiten, dan doe ik nog weleens een maillot onder de spijkerbroek. Ze hebben bij de Hema grijze en donkerblauwe maillots, dus je zoontje kan die dingen ook prima onder een broekje aan(en niemand die het ziet;)).
    En wat ook lekker warm en makkelijk is zijn joggingsbroeken/pakjes. Heerlijk warm! Hema heeft hele goeie dikke joggingsbroekjes te koop. Zitten perfect. Ze liggen bij de jongenskleding. Of ze ook complete joggingspakjes hebben weet ik niet.

Veel succes deze winter! en wat ik ook wou zeggen; je Nederlands is erg goed hoor!:) Waar kom je trouwens vandaan als ik vragen mag?

Groetjes!

Deel Deze Pagina