Hallo, Even een vraagje, ik zou eigenlijk volgende week nog moeten werken,, maar nu ben ik sind afgelopen woensdag gestopt, 100% ziek gemeld op advies van verloskundige. Werkte daarvoor ook al minder uren. Nu is voor mijn gevoel mijn verlof dus begonnen. Nu het volgende, mijn man stelde voor om vanavond te gaan uiteten. Kan dat tov mijn werk? Hun weten ook dat ik niet ziek ben als in zwak ziek en misselijk, maar meer moet rusten ivm te hoge bloeddruk, harde buiken en het feit dat ik een half uur in de auto zit om daar te komen en dat gewoon niet meer prettig is. Juist omdat hun zo begripvol zijn en steeds een passende oplossing voor mij hebben gezocht en gevonden, wil ik ze niet voor het hoofd stoten. Wat vinden jullie? ?
Tja, dat is een lastige situatie. Ik zou denk ik voor mijn eigen gevoel niet meteen de eerstvolgende vrijdag uit eten gaan, maar even een weekje wachten. Maar als je ziekgemeld bent, hoef je natuurlijk niet thuis op de bank gaan bivakkeren. Ik kan me voorstellen dat je dan overdag even lekker gaat slapen zodat je 's avonds uit eten kan. Wat ik schrijf, zou zelf even wachten, maar ik verwacht niet dat je er iemand mee voor het hoofd stoot.
Ik ben een half jaar ziek thuis geweest ivm hersenschudding. De bedrijfsarts gaf heel duidelijk aan dat ik vooral leuke dingen moest doen om het leuk te houden. Lekker uit eten gaan en genieten van die momenten! Zou wat anders zijn als een collega je op je knieën de onkruid tussen de stenen ziet weghalen ed. Zorg voor voldoende rust en oak de tijd om leuke dingen te doen!
Mijn Spartaanse kant denkt: Als je uit kan gaan dan kun je ook ee paar uur werken. Mijn menselijke kant denkt: natuurlijk en geniet ervan! Voor mezelf luister ik meestal naar die eerste gedachte. Voor anderen ga ik voor de tweede .
Steenbokje, reserveren! Het is niet dat je gaat stappen o.i.d., maar juist even iets onderneemt om tot rust te komen. Even niet koken en een uur in die keuken staan, waarna ook alles weer schoon gemaakt moet worden en waarschijnlijk je gedachten alweer naar de volgende werkdag gaan en hoe je die moet gaan doorkomen met die harde buiken etc. Even lekker niets, zitten, rusten en genieten van het eten dat voor je bereid wordt. Het feit dat je ermee zit, siert je. Je bent dus loyaal naar je collega's. En ik zou mijn zwangere collega's een avondje ontspanning ook zeker gunnen. Succes! (en alvast eet smakelijk )
Tja, zou toch een weekje wachten... En dan vanavond lekker iets bestellen, romantisch met wat kaarslicht... Vermoedelijk zal geen van je collega's het ongepast vinden, maar ik zou het risico niet eens willen nemen. Als jij je er echter goed bij voelt, natuurlijk gewoon doen!
tuurlijk kun je wel uiteten gaan. je moet rustig aan doen maar dat betekent niet dat je alleen maar thuis op de bank mag/moet zitten. en mocht er een collega een probleem mee hebben zegt dat meer over die persoon dan over jou hoor. geniet ervan met zn tweetjes want nu kan het nog wat makkelijker. ik zit vanaf 22 weken helemaal thuis maar ben echt niet op de bank blijven zitten. ik ging naar de stad, sauna markt of op familie bezoek wat dan ook. werken ging niet meer maar andere dingen nog wel. en er was geen collega die dat raar vond. die vonden juist dat ik er van moest genieten.
En tóch vind ik het anders als je met 22 weken thuis komt te zitten, of nog even één weekje moet wachten om officieel verlof te hebben... En natuurlijk ben je geen zwaar lichamelijk werk aan het verrichten, maar het gaat ook een beetje om het principe...
Ik zeg ook, lekker genieten! Ik zit zelf nu 2 weken thuis ivm bekkenproblemen, maar doe ook leuke dingen (die lichamelijk niet te intensief zijn!!!) samen met mijn man in het weekend of als hij klaar is met werk. Is geen pretje om de hele dag thuis te zitten en het is geestelijk ook wel ff fijn om uit het huis te zijn.