We hebben als meisjesnamen Lianne Elise of Laurine Elise in ons hoofd. Maar omdat we een dubbele achternaam hebben met eerst een naam van 1 lettergreep en de tweede met 3, vroegen we ons af of een drie lettergrepen lange roepnaam zou kunnen'. Wat denken jullie? En zijn er leuke alternatieven met twee lettergrepen met wel medeklinkers erin zodat de naam niet te hard wordt? Voor een jongen denken we aan Jeroen Lucas of Erwin Lucas, maar neigen naar de roepnaam Jeroen. Graag jullie advies mbt de lengte van de roepnaam bij de achternaam. Mijn man zegt dat t geen probleem is, maar elke keer moeten we de achternaam ook al spellen. En aan de achternaam valt niets te doen. Onze eigen roepnamen hebben beiden twee lettergrepen.
Ik denk dat het niet te lang is. De namen hebben wel drie lettergrepen, maar zijn toch niet heel erg lang. Eventuele alternatieven voor meisjesnamen, in de buurt bij wat jullie tot nu toe hebben, en 2 lettergrepen hebben: - Laurie - Laura - Lara - Laure - Lea - Liese
ik sluit me bij beide reacties aan. De namen zijn toch nog vrij kort, dus die lettergrepen maken niet uit naar mijn idee. En Laurine Elise is erg mooi.