Wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat vinden jullie er van..

Mensen die hun huisdieren als 'kindje' zien. En dan ook nog 'durven' zeggen dat ze hier net zoveel van houden als een 'eigen' kind. Ik vind het totaal niet vergelijkbaar nl. Ik houdt echt veel van mn katten, maar niets of niemand kan aan mijn liefde voor mn kind tippen hoor!

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik vind dit ook een beetje idioot, al moet ik zeggen dat sinds ik een dochter heb hier anders tegenover sta. Vroeger beschouwde ik mijn kat wel als kind af en toe. Maar nu staat er iemand anders op de eerste plek! haha

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

komt dit voort uit de discussie die onlangs is gesloten?
    Ik vind dit eigenlijk weer zo'n topic waar weer gezeur van komt.
    meer wil ik er niet over kwijt

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja idd, voorheen waren mijn katten echt alles en nu moeten ze de aandacht delen.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Je weet niet eerder hoeveel je van je kind kunt houden, dan dat het er is.
    Dus als mensen er heel lang over doen om zwanger te raken en ondertussen hun liefde aan hun katten kwijt kunnen, wat dan nog?

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik zie mijn huisdieren niet als mijn kinderen...de hond ligt gewoon in zn mand...de katten gaan gewoon op de kattenbak...stel je voor dat je kind dat doet!

Het neemt niet weg dat ik vreselijk veel van ze hou en hoop dat alles gewoon helemaal goed gaat als de baby er is dalijk...want het lijkt me zo moeilijk als het niet goed loopt!
    En dat ik ze noooooit zomaar weg zou doen zonder eerst alles te proberen om het goed te maken en te laten werken!

7. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Mijn hond is mijn 'kindje' maar dat moet je met een knipoog zien. Iemand zonder kinderen kan niet weten hoe het is om ze te hebben, dus dat je dan je huisdier als je troetelkindje beschouwt lijkt me voor de hand liggend. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat dat verandert als er een kind komt.

8. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje kwetsend. Tot nu toe is mijn kinderwens niet in vervulling gegaan. Ik geef mijn liefde zoveel mogelijk aan mijn kat op dit moment.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je dit wil bespreken :cry: . Laat mensen lekker hun liefde geven aan datgeen waar ze dat op dat moment het meest aan kwijt kunnen. En geniet jij dan van de liefde die je voor je kindje hebt.....Ik zou er heel wat voor over hebben om die liefde te kunnen voelen :(

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja hoor, ik ken ze genoeg en helemaal veel mensen die hun hond ofzo als een klein mensje behandelen en hem allerlei menselijke emoties en gedachtengangen toewijzen (vaker onbewust dan bewust).
    Ik zeg ook wel eens tegen mijn hond of kat 'kom eens gezellig bij je moedertje ofzo', maar ik behandel ze absoluut ze gewoon naar hun soort, veel fijner voor het dier zelf en je voorkomt er een hoop problemen mee. Ik ben dol op ze, maar natuurlijk is mijn kind veel belangrijker.
    Voor een hoop mensen begrijp ik dat een dier heel belangrijk in hun leven is en een beetje de plaats van een kind inneemt, daar hoeft ook niet altijd wat mis mee te zijn.

Ik ken ook iemand die een baby heeft, tijdens de zwangerschap zei ze al dat als het kind allergisch zou zijn voor haar hondjes, dat hij dan maar de hele dag boven in zijn kamertje kon blijven :rolleyes: ! Daar kan ik niet met mijn hoofd bij hoor. Gelukkig is het kind niet allergisch trouwens.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind dat je die mensen in hun waarde moet laten.
    Ik ga nu ook anders met mijn hond om. Meer als hond, aangezien ik een deel van mijn liefde nu ook aan mijn kind kwijt kan.

Heb mijn hond niet als kind gezien, maar ik ging/ga wel verder qua zorg een aandacht dan de gemiddelde dierenbezitter

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik vind een dierenleven net zoveel waard als een mensenleven, ik weet niet of je het zo bedoelt? Ik hou ontzettend veel van dieren en ik weet niet of ik straks kan zeggen dat ik meer van mijn kind hou of meer van mijn dieren.
    Wel is mijn hond een hond, dus ik zal een hond geen kleertjes aantrekken natuurlijk :p

Maar dit is voor iedereen verschillend, en volgens mij is het ene niet fouter dan het andere.

12. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn katten (3stuk) zijn ook echt mijn schatjes okal heb k een kind zijn mijn katten ook belangrijk in mijn leven!
    K vind dat het jou mening is en k heb er een andere mening over!

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn honden zijn niet mijn kindjes, maar ik hou wel netzoveel van ze.
    ik heb ze 1,5 week niet gezien omdat ik in het ziekehuis lag, maar heb heel wat tranen om ze gelaten omdat ik ze zo miste.
    en nu nog, ik moet er niet aan denken dat ik ze nooit meer zou zien, ze zijn mijn allesjes, ik kan lezen en schrijven met ze(tuurlijk luisteren ze niet altijd en halen ze heeeeeel veel kattenkwaad uit)

een hond is een hond, hij kan nooit je kind zijn, maar je maatje, je grootste vriend ja dat wel en je kan wel net zo van ze houden als va je kind vind ik. (alleen behandel ze niet als een kind, dan krijg je van die verwende mormels, )

14. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Toen er hier nog geen kids waren zag ik idd mijn honden als mijn kids, ze kregen alles en werden tot op de botten verwend.
    Nog steeds hou ik zielsveel van mijn honden maar wel op een andere manier!

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    voor mij net als vele meiden wat ik lees wat hun kinderwens nog niet vervuld is.
    voelen mijn honden aan als mijn " kindjes" .
    Toen wij het slechte nieuws kregen ivm zwanger raken hebben wij eerst ons eerste hondje en daarna ons 2e gekocht.
    Laat ik zo zeggen en dat zegt mijn man ook alhoewel het zijn eerste honden zijn, als we hun niet hadden gehad waren wij waarschijnlijk niet meer samen geweest.
    ze verzachten de pijn en je houdt zoveel van ze dat ze bijna je kindjes worden.
    Om te zeggen hoe durven mensen dat te zeggen.
    denk niet dat je weet in welk verdriet deze mensen leven als hun huisdier hun kindje word!

16. Namedf

Namedf Lid

3 dec 2008
    80
    0
    0
    Nou ik denk dat de mensen meer bedoelen van dat ze net zoveel houden van hun huisdieren als van hun kinderen. Dat is zo gek nog niet, vind ik....

Maar helaas zien heleboel mensen een dier als een soort van accessoires ofzo. Waar ik redelijk pissed om kan worden. Een dier heeft net als een mens ook gevoels, hart, etc....

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    En zo zijn er ook zat mensen die roepen als je geen kinderen kunt krijgen "dan neem je toch een hondje" Alsof dat ergens op slaat.
    Even vanaf een andere kant bekeken

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik hou ontzettend veel van mijn kat, maar zie haar niet als mijn 'kindje'. Kijk ik weet (nog) niet hoe het is om van ons eigen kindje te houden, maar voor nu komt Puck echt op de eerste plaats.

Ik vindt persoonlijk dat je een huisdier niet als 'kindje'kan zien, tuurlijk houdt je van ze, maar ik denk dat de liefde voor een echt kindje heel anders is dan voor een huisdier.

19. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Gelijk heb je Lana, ik vind het heel triest dat dit op deze manier hier beproken moet worden.

20. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ehm ik vind het bericht van Patroeschka nogal kwetsend. Mag ik ajb zelf bepalen of ik mijn kat als kind behandel ja of nee? Wij hebben ook nog geen kinderen,als alles mee zit stoppen we volgend jaar met de pil maar ik vind het leuk om lekker met mijn katten te spelen en af en toe te betuttelen alsof het kinderen zijn.

Deel Deze Pagina