Nu is het genoeg geweest...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dani11, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hoi dames,

Hier een dame met flink overgewicht, 99 kg :confused: bij 1.62....het is er langzaam ingeslopen....nu ben ik het echt zat zeker met het vooruitzicht dat als ik zwanger raak ik nog meer aankom en dat wil ik niet. Dus ik wil nu proberen om voor ik zwanger raak nog een beetje af te vallen door middel van een normaal en gezond eetpatroon en dit zo vol te houden ook tijdens de zwangerschap en dan hopen dat ik niet veel aan zal komen.

Hoe ik wil gaan eten:

's ochtends 2 sneetjes brood/ 2 crackers met smeerkaas of jam
    tussendoor een eierkoek
    's middags 2 boterhammen en een kopje soep
    tussendoor stuk fruit
    's avonds normaal eten groente aard vlees of een keer pasta/rijst
    tussendoor bakje yoghurt

en daarbij dan water en thee drinken. is dit goed? heeft iemand ervaring met afvallen en weet of ik hier ook echt mee zal afvallen? ik eet normaal heel onregelmatig gewoon waar ik zin in had en elke avond zat ik wel te snoepen echt niet normaal.

2. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik heb zelf een eetpatroon aangemeten gekregen...

Wat ik eet is:
    7.00 250gr kwark met lijnzaadolie & wei-eiwit +fruit
    9.30 50gr 20+kaas en 150gr groente
    12.15 3 boterhammen met bijv. pindakaas, kipfilet, 20+ kaas + 100 gr groente
    15.30 15gr noten + fruit
    17.00 soepje
    18.15 175gr vlees/vis & 250gr groente
    21.00 250gr kwark met lijnzaadolie en wei-eiwit

Ik moet om de 2 a 3 uur eten. Als ik honger heb mag ik altijd nog groente (ongebakken) pakken.
    1 dag per week heb ik een junkdag en op deze dag mag ik wat lekkers pakken.

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Veel water drinken is altijd goed. Ik zou 's morgens 2 boterhammen nemen met iets margers erop. Bv runderrookvlees, magere kaas.
    En dan als tussendoortje een cracker. Probeer zo weinig mogelijk producten met suiker te nemen. Suikers worden omgezet in vet en dat is vaak nog meer een boosdoener dan vet.
    Voor de rest ziet je eetlijstje er goed uit hoor.
    Met veel water drinken en echt niet snoepen kom je vaak al een heel eind.

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dus die eierkoek tussendoor zou je weglaten?

5. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Na 20.00 in de avond niet meer eten helpt ook heel erg.
    Opletten met wat je drinkt... geen koolzuurhoudende drankjes en oppassen met sapjes met toegevoegde suikers.
    Als je thee gaat drinken, drink het dan met zoetjes en niet met suiker (aan de smaak wen je wel).
    3 liter water drinken, je gaat er enorm van plassen maar het reinigt je lichaam ook, daar komt bij dat je lichaam hard moet werken om het weer warm te krijgen nadat je koud water hebt gedronken.
    Verder sporten.... 2 keer per naar de sportschool voor 2 uurtjes en alles zoveel mogelijk op de fiets doen of lopend.
    Als je iets op je brood wil doe dan magere dingen, zoals mager vlees, smeerkaas light.
    Als je dat allemaal doet + het dieeet wat je zelf aangaf val je zeker weten af!

6. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    3 liter voor iemand die wat kleiner is, is echt teveel... Ik ben ook klein en dronk ook eens 3 liter en kon het water niet genoeg afvoeren, waardoor ik ziek werd. Dus 2 liter is ook goed.
    Na 20.00 eten, licht eraan wat je eet... Ik moet juist nog wat eten.
    Je mag ook nooit een hongergevoel krijgen, want dan stopt je motortje, dus om de 2 a 3 uur eten is goed.

7. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Ik ben maar 7 cm langer en bij mij zijn er geen problemen met het afvoeren van het water, zal per persoon misschien verschillend zijn.
    2 liter is ook goed, je voelt vanzelf wel wat je lichaam nodig heeft.
    Na 20.00 heeft je lichaam moeite met het verteren van het eten, alles wat je dan eet zal dus veel langzamer verteerd worden dan overdag.
    Als je echt honger krijgt kan je een appeltje pakken, maar meer niet.
    Zodra je een honger gevoel krijgt is je lichaam bezig zijn vetreserves aan te breken, zo heb ik het altijd geleerd tenminste.
    Als ik thuis kom van sporten heb ik echt enorm honger en dan kan ik wel door blijven eten tot het honger gevoel weg is, maar dat zou niet gezond zijn, daar komt bij dat als je gewoon goed eet (dus niet ineens gaat crash dieeten) dat het honger gevoel vanzelf na een paar weken weggaat, want je lichaam went ontzettend snel aan de nieuwe hoeveelheden dat het binnen krijgt.

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als je blijvend wilt afvallen is bewegen dƩ oplossing. En daarbij natuurlijk letten op wat je eet.

9. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Uit nieuwe onderzoeken is dus gebleken dat het niet goed is als je een hongergevoel krijgt.
    Je motortje stopt met werken en word lui. Dus je moet het wel aan de gang houden. Vandaar om de 2 a 3 uur eten.
    Ik heb dit voedingspatroon aangemeten gekregen omdat ik heel vaak ziek was en daarnaast ook om af te vallen.
    Ik ben er 10 kilo mee afgevallen en ben sindsdien nooit meer zien geweest. Wel een keertje misselijk of zo, maar niet meer ziek thuis gebleven.
    Dus het werkt echt

10. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Hoi hoi,

Ik ben een paar jaar geleden zo'n 13 kilo afgevallen. Wat ik je zou willen adviseren is het volgende. GA NIET OP DIEET want vaak hou je dat niet vol! Je zegt bijvoorbeeld dat je veel snoept, probeer dat eens niet meer te doen. Zoek voor de snacks naar gezondere alternatieven en gebruik deze met mate. Er zijn genoeg lekker gezonde tussendoorjes te bedenken, iets meer werk als een zak chips opentrekken maar uiteindelijk lekkerder.
    Ikzelf vond het vooral de eerste week a 2 weken het moeilijkst vol te houden omdat je toch een soort van "verslaafd" bent aan een bepaalde hoeveelheid suiker, daarna wordt het makelijker.

Verwacht niet van jezelf dat je binnen 1 maand 10 kilo kwijt bent maar laat het geleidelijk gaan dan is het uiteindelijk makkelijker eraf te houden!

Succes

11. Trees

Trees Niet meer actief

Dani waarom neem je geen contact op met een dietiste? Die weet beter wat in jouw situatie het beste is en kan je ook helpen met een gezond voedingspatroon tijdens de zwangerschap. Wordt deze ook niet vergoed door je zorgverzekering tegenwoordig?

12. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ja Trees daar heb ik ook over na zitten denken....lijkt me misschien ook wel iets. Maar ik ga in ieder geval eerst eens beginnen met 's avonds niet meer snoepen en wat meer bewegen. Heb een kantoorbaan van 34 uur dus dat schiet ook niet echt op.

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bewegen kan ik kleine dingen zitten. Als het mogelijk is kan je de fiets nemen ipv de auto, de trap ipv de lift. Dat soort dingen helpt al.

Ik ben vorige week begonnen met Streep je slank, van Margriet. Het helpt je om voldoende van alle voedingsgroepen te eten. Misschien heb je er wat aan?

www.streepjeslank.nl

14. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben vanaf vandaag idd al begonnen met te fietsen naar het werk is ongeveer 20 minuutjes dit valt me mee is goed te doen, zeker als het straks mooier weer wordt.
    Ik zal eens kijken Jopie dank je.

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    In ieder geval succes!

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ja, want daar zit toch suiker in. Ik haal veel producten bij de reformwinkel. Veel van die producten zijn met natuurlijke suikers gemaakt, zoals speltstroop. Dat is toch iets beter voor de verbranding in je lichaam, dan gewone suikers.

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

en rijstwafels met smeerkaas bv is dat ook goed?

18. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0

Oh dat wist ik niet, heb ook nog niks van nieuwe onderzoeken gehoord verder.
    Mij is altijd verteld dat als je gaat slapen dat je lichaam moeilijk dingen kan verteren en dat je daarom zeker na 20.00 niks meer mag eten, omdat het anders niet goed verteerd wordt.
    Dat van om de 2 a 3 uur iets eten weet ik wel... maar dacht dat dat alleen voor overdag geldt, omdat je dan je spijsvertering op gang moet houden en dan ben je toch actief genoeg om het er weer af te krijgen.
    Zal het binnekort eens bij mijn dieetist navragen wat nou het beste is.

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik zou dan wel bijv. slankie smeerkaas nemen. Volvette kaas is een calorieƫnbom.

20. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Iedereen verteld toch wel weer iets anders, maar ik moet echt rond 21.00 nog iets pakken, dus maar ff voordat ik ga slapen... Ik mag het ook niet veel later pakken, want dan is het ook weer niet goed. Maar 21.00 is dus, naar mijn weten, nog goed om iets lichts te pakken...

Deel Deze Pagina