Het cb vertelde mij pas dat ik t.z.t. pap mag gaan geven tussen de middag (ter voorbereiding op brood), maar ze vertelden mij ook dat er allerlei papjes (in poedervorm)te koop zijn, maar dat deze allemaal ontzettend veel suikers bevatten en ik deze soorten dus beter nog niet kan geven. Ze zeiden dat ik het beste rijstebloem of Bambix o.i.d. kan geven, maar rijstebloem daar zitten toch geen gluten in en alle voedingsstoffen die brood bezit? dus dat schiet dan toch niet op? En Bambix is een pap in poedervorm, dus bevat toch ook veel suikers dan lijkt me? Zo niet, welke Bambix-soorten heb je en kan ik dan het beste geven?
Hoi, Afhankelijk van hoe oud je kindje is en hoe hij of zij gewend is aan vaste voeding kan je het een of het andere gebruiken. Rijstebloem is glutenvrij maar is wel wat dikker waardoor kindjes die nog niet gewend zijn aan vaste voeding, kunnen wennen aan vaste voeding. Bambix is een droge soort die je moet aanmaken met (opvolg)melk. De samenstelling zijn vezels die gluten bevatten. Is je kindje al gewend aan vaste voeding dan kan je Bambix 6 maanden gaan gebruiken (vanaf 6 maanden) om te wennen aan brood. Lekker door de pap is bijvoorbeeld een beetje fruit... In droge bambix zitten verder geen suikers.
Ja, onze kleine is al gewend aan vaste voeding, dus ik zou in principe Bambix kunnen gaan gebruiken binnenkort als ik je verhaal zo lees. Dus in Bambix zitten verder geen suikers? Nou, dan ga ik dat denk ik aanschaffen. Heb je Bambix ook in verschillende smaken?
Onze kleine is 6 maanden, maar welke Bambix kan je dan gebruiken voor tussen de middag? Want je hebt ontbijt, avond, fruit smaken. Ik wil en simpel papje met alleen granen o.i.d, nog zonder smaakje of fruit, want dat kan ik later altijd zelf nog toevoegen.
Bedoel je één van deze Bambix soorten? melkpap: Aan melkpap hoef je alleen water toe te voegen, want de opvolgmelk zit er al in. Bambix melkpap is verkrijgbaar in 3 verschillende smaken: Peer&Granen, Appel en speciaal voor het slapen gaan is Bambix Avondpapje biscuit. of deze: Bambix ontbijtpap: De graansoorten en grofheid van de vezels in elke pap zijn precies afgestemd op de leeftijd en ontwikkeling van je kindje. Vezels zijn belangrijk voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Smaken; Fijne granen en Licht volkoren. Dit zijn de enige soorten voor 6 maanden. Gevonden op de site van Nutricia. Je bedoelt zeker de ontbijtpap > granen of volkoren? Maar is dit niet alleen voor ontbijt bedoelt dan? Kan dat ook tussen de middag gegeven worden ter voorbereiding op brood?
Hoi, Ik bedoel de zgn ontbijtpa. Die kan je gewoon geven hoor. Hier is niets aan toegevoegd en moet je zelf dus melk aan toevoegen. De ene soort is vanaf 6 maanden, de andere vanaf 8 maanden dacht ik (volkoren). Althans die van 8 maanden staat bij ons in de kast klaar voor gebruik maar nog niet gebruikt omdat hij nog geen 8 maanden is. Die andere papsoorten kan je ook gerust gebruiken hoor maar ik vind het een beetje onzin die smaakjes. Voeg dan liever zelf een beetje vers fruit toe.