1 Januari ben ik gestopt met de pil. Uiteraard had ik eerst m`n stopweek en daarna had ik meteen een cyclus van 34 dagen. Verder ben ik daarna niet meer ongesteld geweest en zit nu op cyclusdag 51. Ik heb op internet veel gelezen over teunisbloemolie, dus wilde dat gaan halen bij de drogist vanavond om m`n cyclus wat meer in orde te krijgen. Zegt die medewerkster van de drogist: "Nou mevrouw, als u al zoveel dagen overtijd bent is er echt is mis bij u hoor. Als ik u was zou ik maar eens een arts bezoeken." Waarop ik zei: "ik ben nog maar pas gestopt met de pil, kan toch ook ontpillen zijn?". Dat was volgens haar echt niet mogelijk, want als men een pil vergeet, heb je ook kans om zwanger te worden. Ik begon me al helemaal zorgen te maken en dacht echt o heb ik weer, dit zit niet goed bij mij. Waarop m`n vriend me geruststelde en zei: Niet alle vrouwen zijn hetzelfde en hebben meteen een regelmatige cyclus. Tja... wat vinden jullie. Rare opmerking toch van die medewerkster. Pfff dat lucht op zeg, haha. Bedankt!
Die drogisterij-mevrouw moet maar eens op dit forum komen lneuzen, dan schrikt ze zich rot denk ik met al die rare cyclussen... Maak je nog geen zorgen meid en als je twijfelt kun je altijd de huisarts even bellen, maar ik denk dat die zegt dat je gewoon nog even moet wachten. Succes, hoop dat je snel regelmaat krijgt...
En daarbij, vrouwen die zwanger raken door de pil zijn meer uitzondering dan regel. Als dat gebeurt is dat omdat ze in de 1e pilweek een pil vergeten. Ze hebben natuurlijk daarvoor een pilvrije week gehad. In die tijd moet dan wel een eitje zo snel gerijpt zijn, dus dat zijn voornamelijk de hele vruchtbare vrouwen die dat overkomt. Die medewerkster leert haar "kennis" uit een boekje, hie gebeurt de realiteit. Niets van aantrekken hoor meis, dit heeft echt met ontpillen te maken
Nou ik vind het belachelijk dat ze dat zegt! Ze is toch zeker geen arts zeg. Kijk maar naar mijn onderschrift, ik had ook lange en onregelmatige cyclussen, maar toch gelukt om zwanger te worden (na bijna een jaar en helaas ging het mis, maar dat terzijde). Ik vroeg aan mijn gyn of ik ook niet beter teunisbloemolie kon gaan gebruiken, maar dat had ze liever niet omdat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Ik ben inmiddels aan de clomid om er meer regelmaat in te krijgen, en dat werkt wel goed. Maar vooralsnog zou ik het nog even afwachten en anders even contact opnemen met de huisarts. Sterkte en succes!
Het lucht enorm op om jullie antwoorden te lezen. Bedankt meiden! Ik probeer om er zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar dat is niet heel erg makkelijk hoor. Ik hoop dat het ons ook ooit gegund zal zijn. We wachten het af en ondertussen klussen we lekker door
Nou inderdaad wat een rare apotheker! Mijn cyclus was pas na een jaar/ anderhalf jaar weer op gang. Ik wil dr wel even bellen! 8) Als we dat nu allemaal gaan doen
tsjonge, wat een dom mens zeg....belachelijk om het op die manier te zeggen, dan ga jij je helemaal druk zitten maken...grrr... ontpillen kan wel hoor en het komt HEEL vaak voor! Je lichaam moet weer alles zelf gaan doen en dat kan tijd kosten. Het heeft dus niet perse te maken met de hormonen die uit je lichaam zitten, maar gewoon met het feit dat alles weer zelf moet gaan "werken". Dus maak je niet druk hoor, komt echt wel goed!
Ik ging me inderdaad al helemaal druk maken en geloofde echt dat er iets niet in orde met me was... Ik was zooo boos op haar en ze zei het ook zonder pardon waar alle klanten bij waren. Heel genant.