Weer naar de baas om te vertellen dat ik zwanger ben!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mychat, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Joepie, weer zwanger,

Ik ben alleen een klein beetje bang dat mijn baas dit keer niet zo blij is om het te horen.
    Twee jaar geleden was ik voor het eerst zwanger, miskraam, gelijk weer zwanger, weer tegen de baas verteld. Weer een miskraam.
    Precies een jaar na de 1e zwangerschap weer zwanger, de baas vond het toen wel heel erg fijn voor me dat het goed ging. Maar nu ik weer (snel na dochterlief) zwanger ben denk ik dat mijn baas niet zo enthousiast zal reageren.
    Hoe hebben jullie het zo subtiel mogelijk verteld?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zit in een heel andere situatie dan jou..
    Maar ik heb t bij 8 weken in een functioneringsgesprek verteld.. het punt " toekomst" kwam aan de orde..en ik had min of meer al laten weten daar wel iets voor te hebben..
    M'n manager zei "Nu verwacht ik iets" waarop ik antwoorde "Ja, wij ook.."

2 weken later ook in het team verteld, mede dat het dan makkelijker zou kunnen zijn om diensten te ruilen enzo.. als je er bij aankunt geven dat het met de zwangerschap te maken heeft..

Ik wens je heel veel succes en sterkte voor t gesprek.. want volgens mij zit je er best wat tegen aan te hikken om het te moeten vertellen.. Waarom denk je dat je baas nu iets minder enthousiast is?

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Waarom zou je het nu al vertellen en wacht je niet tot 12 weken?
    En het is toch echt zijn probleem als hij het niet leuk vindt. Dat weet je als je vruchtbare vrouwen in dienst hebt. Zou me er niet zo druk om maken.

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    je kan bijvoorbeeld de komende tijd een paar keer laten vallen dat je graag kindertjes kort achter elkaar zou willen... dan kan ie zich een beetje erop instellen...
    mijn baas weet ook dat ik waarschijnlijk niet te lang zal wachten met een 2e kindje en dat terwijl ik nog zwanger ben van nummer 1 :D

5. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik "moet" het volgens mijn contract voor 11 weken vertellen aan mijn leidinggevende (rector). Ik werk in het onderwijs en ze zijn nu bezig met de lessen verdeling en eventuele vacatures voor volgend jaar. Bovendien had ik aangegeven best mentor te willen worden (ik wist toen nog niet zwanger te zijn, ik dacht dat het wel langer zou duren, net als bij onze dochter). Maar ik wil dus helemaal geen mentor zijn als ik een klas welgeteld 6 maanden heb.
    Maar het komt wel goed denk ik. Over het laten vallen dat je snel kinderen achter elkaar wilt, dat roep ik al voordat ik ooit dacht aan zwanger worden. Mijn broertje en ik schelen ook slechts 15 maanden en als het allemaal goed gaat onze dochter en dit kleintje ook zo iets.

@Nynke, je hebt gelijk, het is ook zijn probleem dan. Maar omdat ik in het onderwijs zit en nog een deel van het schooljaar lessen moet geven aan de klas die vervangen wordt wil ik wel dat alles op tijd/ goed geregeld wordt.

Bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina