heb het volgens mij al vaker gepost hier, maar mijn oudste is geboren in de UK, en daar word het aangeraden om baby de eerste 6 maanden op de kamer van ouders te laten slapen, ivm kleinere risico´s op wiegendood. gaat hier ook zeker gebeuren met Fenne.
Mijn meisje heeft, ook door andere reden, 8 maanden bij mij op de kamer gelegen. Ging hartstikke goed en nu slaapt ze ook zonder problemen op haar eigen kamer. Gewoon doen wat goed voelt voor jou
Gewoon lekker doen wat jullie fijn vinden, waar bemoeien anderen zich toch mee. Wij hebben een te kleine wieg maar anders zou Boaz ook nog bij ons liggen denk ik. En hoe zit t met mensen die klein wonen....zou hun kindje totaal ontsporen??? (misschien is dit al geschreven maar heb de reacties niet gelezen)
Lekker op je gevoel afgaan. En geloof mij, er komt vanzelf een punt dat je denkt: "En nu wordt het tijd dat je lekker op je eigen kamer gaat liggen". Dat kan over een week zijn maar ook over een jaar. Toen ze bij ons continu kiekeboe ging spelen onder de dekens om 3 uur s'nachts was het bij ons echt tijd ... Je merkt vanzelf wel wanneer het is!
Zelf lagen de baby's bij ons vanaf de eerste nacht in hun eigen kamertje, dat vond ik zelf prettiger, maar ik kan me voorstellen dat het met borstvoeding prettiger is als je kind bij je op de kamer slaapt. Toch zou ik niet telang wachten met 'terug naar haar kamertje', en dat is niet om jezelf, want je vindt het nog prettig. Maar wel om de taferelen die er soms beleefd worden door mensen die hun grotere baby willen verplaatsen naar hun eigen kamertje, en het dan niet meer willen. Net nog een verhaal gelezen, staat hier een paar topics onder. Als ik dat dan zo lees, denk ik: oei, niet meer zo lang wachten. Niet omdat je het zelf al zat bent, maar om latere problemen te voorkomen. Succes met het nemen van de beslissing hoor.
@ kisbaba Dat weet je toch nooit van te voren, dus waarom zou je iets tegen je gevoel in moeten veranderen omdat het misschien een probleem kan opleveren ? Onze oudste is zonder problemen naar zijn eigen kamertje gegaan toen zijn wieg te klein werd (na een maand of 5 - 6) en daar ga ik nu weer van uit. En zoniet.. dat zien we dan wel weer.
ik heb het topic gelezen maar dat s toch wel een geheeeel andere situatie onze meis slaapt a niet bij onszelf in bed de wieg staat er niet eens naast maar in dr eigen hoekje en b onze meis gaat overdag met dr slaapjes en van 6/7 uur savonds (net wat ze zelf aangeeft) tot de laatste voeding rond 11 uur ook gewoon in dr ledikant op dr eigen kamer dit is totaal geen probleem
lekker bij je houden als dat goed voelt. Hier al na 3 nachten naar zn eigen kamer, hij is net zo'n onrustige slaper als wij, dus we hielden elkaar wakker. En ik zie wel of dit kindje net zo is, anders kan het wel iets langer duren.