hoe gaat KDV te werk....

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Rodayna, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

#1 Rodayna, 9 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2010
    Stel je hebt een aanbod gekregen voor 1 van de drie dagen die je nodig hebt.... maar je staat voor verschillende locaties ingeschreven bij dezelfde koepelorganisatie. Blijven ze dan alleen nog kijken voor de overige 2 dagen voor die locatie, of krijg je wanneer er 3 dagen vrij komen bij een andere locatie een aanbod?

en stel dat je bij meerdere opvangen ingeschrven bent, maar een aanbod voor 1 dag hebt geaccepteerd bij de een, kan je dan opzeggen (voor aanvang van de opvang) omdat je een volledig (3 dagen) aanbod krijgt bij een ander?

2. tulip

tulip Niet meer actief

#2 tulip, 9 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2010
    ik werk ook voor een grotere kinderopvangorganisatie met meerdere locaties. Bij ons schrijf je je in principe in per locatie. Als je wilt op meerdere. Ze kijken wanneer de andere 2 dagen op je voorkeurslocatie vrijkomt. Maar als ze weten dat het je niet uitmaakt dan zullen ze ook op de andere locaties blijven kijken. Een kindje brengen op 2 verschillende locaties is niet gebruikelijk.

Als je wilt dat ze verder kijken en dat ene plekje niet meteen neemt, dan gaat dat wel naar iemand anders. Ze houden het bij ons niet maanden voor je vast, maar dat lijkt mij logisch.

3. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

nee, ik zou ook niet willen dat het kind naar 2 locaties gaat.
    maar idd. ik heb meerdere locaties opgegeven (een top 3) dus kan ik er vanuit gaan dat ze ook bij die andere 2 blijven kijken naar volledige opvang, of in ieder geval meer dan 1 dag

4. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Bij ons was het zo dat als je een aanbod accepteert, je ook een opzegtermijn hebt van 2 maanden. Dit is alleen een probleem als je bij verschillende organisaties hebt ingeschreven en bij de één is eerst plek en later komt de ander met een beter aanbod. Éen organisatie plaatst eigenlijk altijd ook op één lokatie. Het lijkt me voor het kindje ook niet zo fijn als hij/zij zometeen naar twee verschillende kinderdagverblijven moet.

5. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

nee het gaat mij ook niet om het naar 2 locaties gaan. maar meer stel dat op 1 locatie een aanbod hebt gekregen voor 1 dag, maar er komt bij een andere locatie waar je ook voor op de lijst staat, meer dagen vrijkomen voor je, (in mijn geval , heb ik 3 dagen opvang nodig) dus 3 dagen in een keer vrijkomen bij een ander, krijg je dan een aanbod voor die andere locatie en kan je die waar je eerder het aanbod voor 1 dag geaccepteerd hebt laten vallen?

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    zolang je geen contract hebt ondertekend kan je opzeggen.
    Maar anders zit je geloof ik 2 maanden aan betalingen vast.

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hoelang je aan de betaling vast zit mag een KDV zelf bepalen. Als je het contract getekend hebt, geldt de opzegtermijn, hoelang die is, heb je dan (als het goed is) eerst gelezen in de voorwaarden. (meestal 1 of 2 maanden). Als het lokaties zijn van dezelfde stichting, kun je hier misschien gewoon wat over afspreken, ik zou ze gewoon even bellen.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij ond kdv kon je tot 2 maanden voor aanvang van de opvang opzeggen... Anders zit je, als de opvang al begonnen is, idd vast aan 2 maanden opzeg termijn!

Deel Deze Pagina