Kan dit? Onze dochter Guusje krijgt een zusje. Wij denken nu aan Noortje of Maartje of Lotje. Wat vinden jullie? Wij vinden dit soort namen geweldig! Dus ongeacht je het wel of niet wat vindt. Wat vinden jullie van deze combinatie? Mooi of niet mooi? En zo ja, wat vinden jullie het best bij Guusje passen? Gr Bente
Als jullie dat soort namen geweldig vinden moet je het gewoon doen en uitkiezen wat je zelf het leukste vindt, denk ik? Ik vind Lotje het minst leuk, vind dat te 'verkleinend', zeg maar. Lijkt me niet zo'n leuke naam als volwassenen. Noortje heeft dat ook een beetje in mijn beleving, maar minder. Maartje is voor mij gewoon een naam op zich, niet zo zeer een verkleinvorm ergens van, want Maart vind ik geen naam. Ik vind de combinatie met Maartje dus het leukst. En anders met Noortje. Als je voor Lotje zou gaan, dan zou ik als naam gewoon Lot geven en Lotje als roepnaam gebruiken.
Twee keer -je vind ik een beetje teveel, maar dat is mijn mening he. Op zich vind ik de namen wel leuk, Lotje het minste. Ik zou voor Noortje gaan maar eigenlijk vooral omdat ik Noor gewoon een mooie naam vindt Als je echt het verkleinende -je wilt gebruiken zou ik kiezen voor Maartje (omdat dat gewoon een naam is).
Ik zou gaan voor Noortje. Deze naam kan dan later gewoon gebruikt worden als Noor en dan is het voor een volwassene ook nog leuk.
Dan zou ik gaan voor Noortje. En twee keer -je vind ik niet heel storend. Het blijven individuutjes. Succes!
Ik vind Noortje het leukste van deze namen. Maar zelf ben ik voor een meisje weg van de naam 'Daantje'. Ook leuk!
ik vind 2x -je een beetje too much. Individueel vind ik het wel leuke namen trouwens! ik zou persoonlijk voor lotte gaan ipv Lotje, klinkt ook leuk bij Guusje vind ik. Dan Noortje ( omdat Noor ook een leuke naam is) Maartje vind ik dan weer minder in het rijtje passen omdat het al een naam is die je niet verkleinend gemaakt hebt. (Maart is geen naam). Wat vind je trouwens van Saartje? Ook leuk!!
Ik vind Daantje ook een leuke optie bij Guusje (allebei een jongensnaam + tje). Noortje en Maartje daarna en Lotje vind ik niks. Succes ermee.
Mooie combinatie! En super leuke namen! Ik vind Noortje er het leukst bij, maar Maartje en Lotje vind ik ook erg leuk.
Vind Lotje het minst leuk. Maar dan denkend aan een volwassen iemand. Hoe gaat de kleine zich noemen als ze volwassen is. Lotje? Of wordt het dan maar automatisch Lot? Bij Guustje, Noortje en Maartje blijft de naam hetzelfde als ze volwassen zijn.
UIt die 3 zou ik kiezen voor Maartje Maar zoals al eerder gezegt: Daantje of Saartje zijn helemaal super leuk! (vind ik dan he )
Ik zou zelf denk ik niet kiezen voor nog een naam die eindigt op -je. Maar van de namen die je noemt vind ik Noortje het mooist. Lotje vind ik ook een mooie naam, maar niet voor een kindje, vandaar dat onze hond zo heet (sorry...). Zou dan eerder gaan voor Lotte.
Ik kies dan voor Maartje. Lotje vind ik echt vreselijk. Zie al een volwassen vrouw voor me staan die zich voorsteld als Lotje. Zou ik persoonlijk sneu vinden.