Hoihoi, pas geleden had ik een topic geopend over waar ik een fotoshoot kan laten maken. Nu wou ik een afspraak gaan maken, zegt mijn vriend opeens kunnen we het zelf niet doen, heb tenslotte een goeie camera (das ook echt zo), spaart weer geld... zucht... nu afgesproken dat we het eerst zelf proberen en als het toch niet zo heel mooi word dan gaan we als nog een shoot laten maken. Maar om het toch wel een kans te geven, heeft iemand wat ideetjes hoe ik het beste het kan aanpakken. zat zelf aan te denken om een laken op te hangen, voor als achtergrond. maar ja... nu nog wat poses. heb al het internet af zitten struinen, maar heeft iemand nog leuke tips/voorbeelden? of leuke attributen die we kunnen gebruiken? Alle advies is welkom Bedankt
Gewoon een beetje zoeken via google naar sites van fotografen, is in portfolio's echt genoeg te vinden aan tips en ideeen!!! Succes!
- in een wasmand - op een stofzuiger - zittend - omringd met knuffels, t zijn maar een paar opties, Doe het zelf namelijk ook
in een wasmand is wel leuk jah! op een stofzuiger!!! haha heb jij dat ook gedaan? zo ja mag ik een voorbeeld zien
idd een laken ophangen als achtergrond, als het om de kleine gaat kun je ook op de commode een lichtgekleurde (die van ons is lichtrose) fleecedeken leggen en dan bijv zwart wit fotos maken, dan ziet het er gewoon uit of het wit is (zo heb ik zelf een serie keimooie fotos gemaakt van de baby en die hangt nu megagroot aan de muur op canvas ) kunt een trapje gebruiken als attribuut, een houten kist als je die hebt, daar kan de kleine in zitten maar kunt hem ook rechtop zetten en dan erin zetten.. met een berg knuffels is ook leuk heb je huisdieren? ook leuk anders misschien met een kerstmuts en een paar kadootjes of kerstballen erbij? ga zelf binnekort ook weer eens proberen wat fotos te maken want scheelt een hoop geld, helaas heb ik een simpele digicamera dus moet er een hoop schieten voor er een paar echt mooie bij zitten maar het is te doen .. moet binnekort echt eens een goede nieuwe kopen want met een kleintje is het echt een must he
Ja, zeker is een camera een must ik heb een kleine digitale in mijn tas en mijn vriend heeft een goeie, en dan nog mijn foon dus altijd gelegenheid om foto's te maken. Geen kist helaas, maar de kat is idd ook nog een optie, alleen weet ik niet of dat die zo gewillig is
Leg een mooi wit laken op je bed. Ga daar met zn 2en opliggen en maak zo fotos. Zo maak ik ze ook, van mezelf dan, krijg je dit: http://94.100.124.30/1118950001-1119000000/1118960901-1118961000/1118960955_5_Flid.jpeg http://94.100.114.45/1119100001-1119150000/1119149801-1119149900/1119149872_5_xGlO.jpeg Je kan ook een laken strakspannen tegen de muur zoals je al zei en daar fotos mee maken, mooie is dan als je een statief hebt en een afstandbediening voor je camera. Of je gaat ergens in een bos bij een mooie boom staan, of op een strand voor het water zitten etc. En dan poses, sja, zittend ergens op etc, elkaar vasthouden, dat hij achter je staat, kind int midden, etc.
las dat je geen aardappelkistje had maar leen hem anders even bij een boer in de buurt ofzo???? rechtop zetten en je kleine schuin in het kistje zetten. op de buik op het aankleedkussen met een badcape op is hier ook goed bevallen zie mijn profiel.. wel even zorgen dat de achtergrond wit of in ieder geval niets wat in de weg zit voor je foto.. ga zelf op hetzelfde niveau als je kleintje zitten met de camera dan krijg je de mooiste foto's, laat je man de aandacht trekken en maak zelf de foto's of andersom natuurlijk succes!!!
Wow, die zijn echt erg mooi hoor die foto's van je! Ik ga a.s dinsdag met mn zoontje een fotoshoot laten doen bij iemand. even offtopic.; wat een leuke handtekening heb je haha, geweldig om daar op te klikken hahaha! Hoe heb je zoiets gedaan?
ja de badcape leek me ook leuk!! had ik op internet al gezien:d thnx voor de tips! @devilschase mooie foto's idd, fotogeniek, zo fotogeniek ben ik dan weer niet 8)
hihihi, sorry, zo bedoelde ik het ook niet Ik was meer verbaasd over het feit dat je het ze zelf hebt gemaakt Ze zijn zo mooi! Als ik foto's van mezelf maak word het altijd een groot drama......
Minimuisje maakt ook supermooie foto's in haar eigen gemaakte studio!!!! Ik zal haar eens vragen of ze je kan vertellen hoe en wat.
Lief! Dankjewel Ik maak ze dus idd ook vaak zelf. Wat ik doe is een doek ophangen (ook laten doorlopen over de vloer), dan met idd een goede camera foto's maken, met het licht 'spelen' om een goede belichting te krijgen, bv een lampje aan en zonder flits een foto maken, dus dat iets overbelicht wordt met het lampje. En wat ook heel handig is; RAW foto's maken. Daarvoor moet je wel een spiegelreflex hebben, maar dan kan je heel veel wijzigen aan de foto qua kleuren... En ook heel belangrijk (vind ik zelf); bewerken van foto's. Zwart-wit (dan kan je veel oneffenheden verstoppen ), mooier maken van de foto, gekke randen bijwerken etc. Maak je close-up foto's, dan is vaak een doek op de bank bv voldoende, want dan komt het doek maar voor een klein deel op de foto. En op schaduw letten, zo min mogelijk schaduw maakt de foto wel mooier. Dat zijn wel mijn tips, tenminste hoe ik het hier doe En verder dingen; een rieten mandje, een schapenvacht, een stoeltje, leuke kleding (aangepast aan achtergrond wat je wilt gebruiken, geen wit op wit, zwart op zwart etc.) kerstmuts, kerstballen, bellen blazen... En wat heel belangrijk is... Goede zin van je kindje Succes
ten eerste, wat een leuke naam heeft je zoontje, zo heet mijn broer Ten tweede super bedankt, hier heb ik heel veel aan!! mijn vriend heeft een (digitale)spiegelreflex, geen idee wat RAW foto's zijn, maar hij zal dat vast wel weten! ik vind zeepbellen idd ook wel een heel leuk idee, daar was ik nog niet op gekomen! We gaan het morgen proberen, dus ben benieuwd maar nogmaals bedankt!
Pfff hier sinds wij een spiegel reflex camera hebben wil mijn zoontje niet meer naar de camera kijken....en als ie al kijkt dan kijkt ie expres boos..lastig hahaha. Wij hadden gehoopt op de vakantie een mooie foto van onze twee kanjers te maken maar helaas niet gelukt. Nu misschien er maar eens een weekendje voor gaan zitten want er zijn nog meer mensen die nu eindelijk eens een foto van onze kindjes willen hebben...oma enz... Ik zal de tips eens goed doorlezen en ze onthouden...die van RAW zal ik eens aan mijn mannetje voorleggen, kijken of hij weet wat t is...ikke niet hahaha