Hallo iedereen. Afgelopen dinsdag heb ik cytotec pillen ingebracht om een miskraam op te wekken. 2 Weken eerder was er op de echo geen hartje te zien. Ik wilde wachten op een spontane miskraam maar de gynacoloog zei dat ik het niet langer kon afwachten omdat ik anders geen curretage meer kon krijgen, mocht het nodig zijn. Eind van de middag begonnen de weeen rustig te komen. Om 02.00 snachts had ik een laatste hele krachtige wee en toen voelde ik direct dat het voorbij was. Ik ben met een vergiet op de wc gaan zitten om het vruchtje op te vangen. Een uur later zat ik er nog steeds, ik zag het vruchtje duidelijk zitten maar het kwam er net niet helemaal uit. Ik ben opgestaan en heb de verloskundige gebeld. Gelukkig gaf ze aan dat ze langs wilde komen om te helpen maar ze was nu bij een bevalling en ik moest dus even geduld hebben. Terwijl ik wachte begon ik enorm te bloeden, ik had een kraamverband om gedaan en deze lekte binnen de kortste keren helemaal door. Mn badjas zat onder het bloed, kussen waar in met mn knieen op zat, werd al snel behoorlijk rood. Lichtelijk in paniek rakend heb ik het ziekenhuis gebeld, die wilden dat ik direct naar de spoedopvang kwam. Schoonmoeder gebeld om even bij onze kleine te blijven. Wachtend op haar kwam de verloskundige die het vruchtje eruit getrokken heeft. Gelukkig werd het bloeden daarna al snel minder. Mijn bloeddruk was goed genoeg om gewoon thuis te blijven, dus gelukkig niet naar het ziekenhuis geweest. Nooit had ik verwacht dat het op een echte bevalling zou lijken. Groot verschil is natuurlijk dat je na een normale bevalling een wondertje terug krijgt. Liefs
Jeetje, Mama van Mike, wat een heftig verhaal. Ik heb weleens eerder gehoord dat het vruchtje bleef steken, maar dat gebeurt gelukkig niet zo heel vaak. Hoe voel je je nu? Lfs, Suus
Ik ben nu een emotioneel wrak.. en ik voel natuurlijk dat ik veel bloed ben verloren. Maar ik moet zeggen dat ik me lichamelijk al beter voel dan gisteren dus dat is zeker positief.
Arme mama van Mike, wat heftig allemaal. Als je erg slap blijft, laat dan je ijzergehalte prikken. Ik heb ook weleens een ijzertekort gekregen na een miskraam. Doe het heel rustig aan, slaap veel, en kom bij. Voor het emotionele aspect is geen snelle remedie, helaas. Heel veel sterkte. Suus
He, wat heftig allemaal zeg! Rust maar lekker uit nu idd! En laat je goed verzorgen door mensen die je dichtbij kunt hebben nu!
Lichamelijk gaat het gelukkig alweer beter.. maar de emoties komen er aan alle kanten uit. IK weet niet of je na een miskraam ook kraamtranen krijgt maar ik hou het niet langer droog dan 10 minuten. Mn hart is gebroken, zo voelt het..
Wat vreselijk voor je! Ik ken het gevoel van gebroken zijn helemaal. Het voelt zo leeg en wanhopig.... Vind het vreselijk dat je de miskraam zo heftig hebt moeten meemaken! Heel veel sterkte de komende tijd!
Vroeg ik van de week nog aan een vriendin die 3 MK's heeft gehad, omdat ik me bedacht dat je uiteraard ook een daling in je HCG krijgt, wat na een geboorte juist de aanleiding is voor die kraamtranen. Ik houd er zelf dus wel rekening mee, en blijf dan ook lekker thuis, alles eruit huilen! Huil maar lekker meis!
Ja het is liefdesverdriet, maar dan heel, heel erg. Je verliest een kind, hoe je het ook wendt of keert. Suus
Tijdens het boodschappen doen vanmiddag kreeg ik opeens een verschrikkelijk ongesteldheids gevoel. Vervelend gevoel onder in de rug en een zwaar gevoel in mn schaamlippen. Dit heb ik normaliter wanneer ik ongesteld moet worden of net ben. Ik had al gemerkt vanochtend dat het bloeden weer was toegenomen. Eenmaal thuis kwamen er een paar stolsels uit..blehh Dit lijkt me geen goed teken? wordt dit vervolgens ook nog een curretage? of was mn lichaam bezig om het laatste restje eruit te werken?
Had je al een controle-echo gehad, of was jij dat nou die daar best even op moets wachten? Ik zou de VK even bellen en zien dat je zo snel mogelijk even ter controle kunt!
Ik ben vanochtend voor een controle echo geweest in het ziekenhuis en er waren nog stolsels te zien. Ik heb nog een cytotec kuur gekregen om de miskraam weer op gang te brengen. Ik had de andere kuur niet afgemaakt, heb 2x 2 pillen gebruikt. Er was mij verteld dat ik alleen de andere pillen moest gebruiken wanneer ik twijfelde of alles eruit was gekomen. De verloskundige heeft gezegt dat het compleet was, dus hoefde ik de andere tabletten niet meer in te brengen... wel dus, blijkt nu!! Als de artsen, gynacologen en verloskundigen nu eens 1 lijn trekken. Maar ik ga met frisse moet de volgende kuur beginnen.