geen zaadcellen gevonden...iemand ervaringen? wat nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by sweet lilly, Feb 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

Oct 27, 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    he meiden,

we hebben gisteren niet zulk leuk nieuws gehad...er is bij het zaadonderzoek van manlief geen enkele zaadcel gevonden. Geen dode, geen slechte, nee gewoon helemaal niks! En nu?
    De assistente van de ha zei dat ie direct weer een zaadonderzoek mocht doen. Vervolgens dus gebeld naar fertiliteitslab voor afspraak, maar volgens hun moeten we nu 3 maanden wachten. Dit omdat de zaadcellen 3 maand nodig zijn om aangemaakt te worden, dus dan krijgen we pas over 3 maand een goed resultaat. De komende 3 maanden dus al geen kans meer op een kindje voor ons...
    Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Bij wie was het bij de 2e test wel goed? En wat nou als het niet goed is..?
    Ik hoor graag ervaringen van jullie!!

xx

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    meid,
    bij vruchtbaarheidsbehandelingen is een topic: geen enkele zaadcel gevonden 2. Ik schrijf er (helaas ) ook in mee...

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ow lieve meid, ik heb precies hetzelfde meegemaakt!!! Zie mijn onderschrift...wij waren vreselijk geschrokken en het is nog steeds wel een beetje ''onwerkelijk''. Wij zijn verwezen naar de uroloog en inmiddels heeft manlief de nodige onderzoeken (herhaling zaadonderzoek, bloedonderzoek, echo...etc.). De zaadtest-uitslag bij ons was op op 20-1 en vrij snel heeft mijn man opnieuw zaad moeten laten testen op advies van uroloog. Inderdaad; nu je het zegt weet ik van die 3 maanden termijn; ik weet ook niet precies waarom ze bij mijn man al snel weer het zaad laten onderzoeken:(. Ik denk dat het in ieder geval voor jullie verstandig is om alvast naar ziekenhuis te gaan voor afspraak ipv via huisarts verder ''aanmodderen''. Ze herhalen meestal toch wel het zaadonderzoek...

als er geen zaad word gevonden, spreek je over azoospermie. Ik heb begrepen dat er 2 oorzaken kunnen zijn: er is helemaal geen zaad of er is een blokkade. Diverse mogelijkheden zijn er waarom het niet goed is: hormonale oorzaak, chromosoomafwijking (syndroom van Klinefelter), zaadleiders die niet goed zijn..etc etc. Ik weet nog niet alles, maar ik weet wel dat je zowiezo medische hulp nodig hebt. Via een ingreep (TESE/MESA of PESA) kan er soms nog zaad gevonden zijn en dan via ICSI een zwangerschap. Maar daar zitten nog wel wat haken en ogen aan vast....Het is in ieder geval een zwaar traject. Ik heb ook al gelezen dat er stellen zijn die via donorzaad zwanger raken; ik denk dat dat vaak nog de enige optie is...

Ik zou je willen uitnodigen om mee te kijken bij ''vruchtbaarheidsbehandelingen'' op dit forum. Daar is ook een topic ''geen enkele zaadcel gevonden''. Dan lees je nog een hoop over wat mogelijk is.

Heel veel sterke meid!! En stuur me gerust een pb-tje als je vragen hebt of je verhaal kwijt wil!

liefs nana

5. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

Oct 27, 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    dank je, be happy, ik heb het daar ook geplaatst..

6. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

Oct 27, 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    wat een reacties al...dank jullie wel!! Erg lief nana..
    Ik heb het in het andere topic ook geplaatst..kijken wat ze er daar van zeggen..

7. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    hoi Lily,

wat een naar nieuws! Ik kan over geen zaad verder niet zo veel zeggen, maar misschien wel iets over het onderzoek.

Bij mijn man werd matig zaad gevonden en die moest toen na 2 weken herhalen. Dit was, zei de arts, omdat de kwaliteit erg kan verschillen per keer, ook van week tot week. De tweede test is dan om te kijken of de 1e wel klopte en te zien of er wat variatie in zit dus. Dus was dit toevallig een slechte week of was het juist een top week en is het anders nog slechter.

Het 3 maanden wachten is inderdaad omdat het zo lang duurt voor er iets wordt aangemaakt. Toen mijn man voor de 2e x ging inleveren, was hij heel ziek geweest en was de uitslag dus nog slechter. Daarna had het geen zin om na 2 weken weer te testen, omdat hij (en de mannetjes) dus eerst 3 maanden nodig heeft om te herstellen.

Het klinkt dus alsof de arts er bij jullie van uit gaat, dat er nu dus inderdaad helemaal geen zaadjes zijn (door bv een reden van buitenaf ofzo (?) Dat weet ik natuurlijk niet, maar denk ik zo) en als die dus nu gemaakt moeten gaan worden, zijn ze pas over 3 maanden klaar.

Maar ik kan me eigenlijk wel voorstellen, dat je toch eerder nog een onderzoek doet, om zeker te weten dat er niet iets is misgegaan en de uitslag te bevestigen. Maar ik weet niet of dit ook zin heeft als er echt niets is gevonden.

De anderen hebben gelijk: wel direct laten doorsturen naar de gyn, want je zult hoe dan ook hulp nodig hebben. En er zijn genoeg wachtlijsten, dus hoe eerder hoe beter.

Veel sterkte, vind het erg rot voor jullie!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil jullie wel sterkte wensen. Wat een rotuitslag! Hopelijk is het de volgende keer wat beter, zodat je in ieder geval geen donor nodig hebt.

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij hadden de eerste test 3 miljoen zwemmers dat is meer dan niks natuurlijk. maar de 2e keer waren het er 17 mljoen dus er was duidelijk verbetering te zien. we hoefden geen 3e test en ze geloofden wel dat het goed zat. we hebben tenslotte al een zoontje op de wereld gezet.

ik wil je heel veel sterkte wensen met alles meid

Share This Page