Welke naam vinden jullie het leukst? Andere namen eindigend op een e mogen ook genoemd worden. Alvast bedankt.
Zoals het mineraal. Ja zoals het bevestigende woord ja in bijvoorbeeld "ja, dat wil ik" en de zoals het lidwoord de in bijvoorbeeld "de tafel".
Ik vind het allemaal leuke namen. Kon niet goed kiezen maar heb gestemd op Marthe nog andere ideen: Tesse Janne Silke Faye Lotte Sanne Lise/Lize Linde Yfke Veerle Bente Fiene elise/elize eline Femke Fenne Sterre Mirte/Mirthe Merle zit er iets voor je bij????
Ik heb gestemd op Mare. De overige namen vind ik gevoelsmatig fout geschreven, alsof het wel met A had moeten eindigen. Jade is gevoelig voor foute uitspraak, verder is ie wel leuk.
ik heb ook gekozen voor Mare , hoewel ik juist van namen houd die op een a eindigen zo vind ik Mara dus ook net wat mooier Hoewel ik namen als (sommige eerder genoemd) eline Fenne Sterre Ninthe Nine wél weer mooi vind
Ik vind Jade erg mooi, alleen zullen veel mensen dat w.s. gaan uitspreken als Djeet (haha, dat staat maf, maar je snapt me wel). Daar moet je wel rekening mee houden Onze dochter heeft ook een naam die iedereen op z'n Engels uitspreekt, terwijl wij de Nederlandse uitspraak gebruiken. Maar ik vind de Engelse uitspraak ook best mooi. Als je de Engelse uitspraak maar niks vind, moet je het misschien niet doen. Succes iig!
Allemaal bedankt voor de reacties! Ik vind de namen allemaal leuk, maar heb er nog steeds niet het wow gevoel bij. Nou hoeft dat ook nog niet, want het zou voor een 3e kindje zijn. En we zijn er nog niet uit of er ooit wel een 3e komt, maar ik vind met namen bezig zijn altijd leuk. Je kan er maar 2 klaar hebben liggen voor ooit . Onze 2 meiden heten N.iene en F.lore. We houden van namen met een -e op het eind. Zouden jullie dat dan een 3e keer weer doen? We zouden dan wel een naam doen die niet op -ne of -re eindigt maar b.v met -te -se -ze e.d. Mare is dus ook een foutje in m'n lijst(al vind ik 'm echt mooi)...en Jule klinkt niet bij de achternaam (die begint met een L) @Lilo77, je noemt echt mooie/leuke namen! Janne, Fiene en Fenne vinden we ook super, maar niet in combi met Niene. En nog wat namen die al in de vriendenkring of familie voorkomen of niet passen bij de achternaam. Mijn favo naam is eigenlijk Lize maar ik heet L.ieke, vinden jullie dat dan kunnen? Samen met N.iene toch teveel 'ie' klank denk ik. Jinte en Bente vind ik ook leuk, maar vindt mijn man weer niks. Saar vinden we allebei leuk, maar is dat dan niet een beetje een vreemde eend in de bijt? Oeps, het is een lang bericht geworden...
Leuke namen! Ik vind Jule er echt uitspringen Jammer dat het niet bij je achternaam past.. Naam hadden wij het ook nog over gehad maar uiteindelijk voor L.une gekozen. En je 2 meiden hebben ook prachtige namen zeg! Lize vind ik dan wel weer ietsiepietsie minder. Misschien nog: Tesse Tisse Sare (Ik vind Saar ook prima kunnen bij de andere namen hoor!) Laure En nog een naam op een -e- zou ik juist wel doen omdat de andere 2 ook een naam eindigend op een -e- hebben. Enne, wat wordt het voor een jongetje?
Elise/Louise, Rose, Sanne, Anke, Wenke, Babette, Charlotte, Celine, Celeste, Yvette, Femke, Fauve, Nadine, Neve, Rachelle, Renée, Roxanne, Jasmine, Yanthe, Lonneke