Devin zat op t hoogtepunt onder het eczeem vd koemelkallergie. We gebruiken nu al een week of 8/9 de nutramigen maar bij hem lijkt t soms iets minder te worden en soms weer heftiger?? Is dit normaal of hoort t helemaal weg te gaan nu onderhand? Bij Carmen is het nl al verdwenen.. Zou ie nog een stap hoger moeten in de voeding dus neocate misschien? of is het dus 'normaal' dat het niet weg gaat en af en toe weer op komt?
Eczeem kan door meer dingen getriggerd worden. Vaak is eczeem iets aangeboren en wordt het getriggerd door bij voedselallergieën, maar ook contactallergieën. Bij mijn zoontje verbeterde de huid een heel stuk tijdens de nutramigen. Maar ook door het veranderen van wasmiddel. Ondanks dat ik alles achterwege laat wat bij hem het eczeem triggerd, heeft hij toch nog wat plekjes. Wel heel minimaal. Als er tandjes op komst zijn, ontstaat er ook altijd eczeem en bij een slechtere weerstand. Wat gebruik je aan verzorgingsspullen /wasmiddel? Wellicht zou je ook eens met de behandelde arts kunnen overleggen of hij meer baat heeft aan neocate, of nutramigen AA. Zijn beiden hetzelfde. Bij mijn zoontje merkte ik in zijn eczeem geen verschil tussen de nutramigen en nutramigen AA.
Verzorgingsspullen alleen af en toe balneum olie en ik gebruik bepanthen op de plekjes, dit helpt heel goed. Sja wasmiddel ook 1 soort en wasverzachter gebruik ik niet (bewust).
Welke Balneum? HIer werd het eczeem veel erger van de Balneum vettende en extra vettende badolie. Bevat arachide -olie en kind had pinda-allergie.
Handig om te weten dat Arachis pindaolie is. Dit wist ik nog niet. Zoontje blijkt pinda allergie te hebben, althans volgens een alternatieve test. Ik heb mij er nog niet in verdiep, maar dit is wel even fijn om te weten.
Welk wasmiddel gebruik je eigenlijk? Ik gebruikte robijn, maar daar reageerde hij op. Nog steeds. Heel lang neutral gebruikt, maar color reus gaat nu ook goed.
Witte reus en color reus. Ik twijfel dus heel erg of de nutramigen afdoende is. Nu hebben we over een maand de afspraak bij de diëtiste om bijvoeding te gaan introduceren. Ik zal het eens aankaarten.
@patroeschka, Ik heb 3 blikken nutramigen AA over. Misschien wil je die proberen in de tussentijd? Je mag ze zo hebben.
oh sorry, ik dacht dat je de gewonen Nutramigen 1 gebruikte . Nee dan heb je er niet veel aan. Lastig is het dan hé en je bent al druk zat met 2 van zulke ukjes.
Als je de nutramigen AA al hebt, dan ligt het niet meer aan de voeding. Dit is namelijk de sterkste wat er is. Neocate is hetzelfde. Beiden gebasseerd op vrije aminozuren. Er zit niks meer van koemelk in. De andere voedingen voor kma bevatten allemaal verknipte eiwitten van koemelk. Ik dacht ook dat je het over de gewone nutramigen had.
Dan heb je de gewone nutramigen. Is je kindje onder behandeling van een ka? Ik zal anders eens met de ka overleggen voor een stap hoger, de nutramigen AA.
Informeer maar eens bij je ha of dietiste. Ik weet niet of hun ook nutramigen AA mogen voorschrijven. Anders een verwijzing vragen voor de ka.