Wat vinden jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hope1979, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    We zijn aan het tobben over de namen.

Voor een meisje denken we aan Emma, Sofie/Sophie
    Voor een jongen had ik eigenlijk (ook bij de eerste zwangerschap) de naam Stan.

Nu komt mijn man gisteren thuis en zegt hij... weet je dat je schoonzus eigenlijk haar zoontje Stijn altijd Stan had willen noemen? Zij wist dus van niets van onze naam, die hadden we altijd geheim gehouden. Nu is het er bij mij eigenlijk een beetje af. Ik vond de naam altijd al erg op die van ons neefje lijken maar nu... wat zouden jullie doen?

We hebben eigenlijk nooit een echte andere jongensnaam gehad. We vinden Dean overigens wel erg leuk, alleen heet zo de zoon van mijn werkgever ook al... maar dat lijkt me toch niet zo'n probleem toch?

En wat vinden jullie van de genoemde namen in combinatie met de naam van onze dochter Tessa?

2. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    dean vind ik heel erg mooi
    en sofie

doe wat jullie mooi vinden

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    emma en sophie vind ik wel erg populair. Mooie namen hoor, maar er zijn er al zoveel van:)
    Ik zou zelf niet voor Stan gaan als mijn schoonzus een zoontje heeft dat Stijn heet.
    Maar uiteindelijk moet je gewoon helemaal voor je eigen gevoel gaan.
    Bij Tessa vind ik trouwens Emma, Sophie en Stan het mooiste. Dean wat minder.
    Succes met kiezen!!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Emma en Sophie vind ik erg mooi.
    Stan vind ik ook heel leuk, en een heel andere klank dan Stijn, dus daar zie ik het probleem niet van in.
    Dean vind ik totaal niet bij de rest van je rijtje passen, ik vind het geen onaardige naam maar Stan vind ik vele malen leuker, zowel als naam zelf als bij Tessa.

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind Emma mooier dan Sophie, en zou voor een jongentje gewoon Stan kiezen, aangezien jullie die ook al erg lang in gedachten hebben...Doen waar jullie jezelf goed bij voelen dus

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als er al een neefje Stijn is zou ik niet meer kiezen voor Stan en zeker niet na het verhaal dat ze Stijn eigenlijk Stan wilde noemen.

Ik vind Sophie en Emma allebei leuke namen en mooi passen bij Tessa, bij Dean heb ik het dat veel minder. Ik vind het niet zo passen en ik vind Dean niet leuk, ik vind Daan er beter bij passen en mooier. Ik zou er zelf een Nederlandse naam bij kiezen.

7. Leyni

Leyni Niet meer actief

Ik vind Emma heel leuk en er ook heel mooi bij passen.
    Stan is niet mijn smaak, maar als je die naam al had zou ik ondanks je neefje toch die naam doorzetten. Misschien lijkt Stan wel op Stijn, maar het zijn neefjes, geen broers.
    Vind het prima kunnen!

8. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Wat vinden jullie dan nog leuke jongensnamen die passen bij Tessa? Namen als Levi, Dean, Liam vind ik wel leuk.

Voor de meisjesnaam zijn we er eigenlijk wel overuit dat het Emma of Sophie/Sofie wordt ... tenminste... denk ik... pff vind het zo moeilijk. Heb ook zo zitten twijfelen bij de pretecho wat we moeten doen qua geslacht wel of niet weten. Uiteindelijk maar niet gedaan.

Toen ik van Tessa in verwachting was waren die 2 namen (Stan en Tessa) er eigenlijk op de eerste dag dat we het er over hadden al besloten maar nu....

En van de week op een doopfeest zei iemand tegen me... weet je al welke naam het wordt? Nee ... heb je een idee ? ... nou bijv. bram of zo zei ze... maar vervolgt ze... zeker niet zoiets als Dean...

9. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    :( Wat vinden jullie van de naam Milan voor als het een jongentje wordt?

10. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Milan is een mooie naam ja! Levi en Dean zijn ook mooi!

Van je meisjes namen vind ik Sofie het leukst.

andere opties

- Ruben
    - Lucas
    - Tygo
    - Stijn
    - Jonas
    - Tim / Timo

- Nikki
    - Kim
    - Romy
    - Julia
    - Lise

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Tessa en Milan vind ik veel leuker dan Tessa en Dean!
    Tessa en Levi kan ook prima, maar ik vind Milan nog leuker.

Deel Deze Pagina