Mijn 2 dochters gaan samen naar de psz sinds kort. De oudste zit er al een hele tijd op natuurlijk, maar de jongste zit er nu net 3 weekjes op ongeveer. Ze vind het erg leuk op de psz en zo kan ze mooi vast wennen tot haar zus eraf gaat eind volgende maand. Nu is de oudste wat ziek en heeft koorts, dus weet niet hoe ze morgenvroeg is. Het is niet echt ziek, maar heel veel hoesten, met allemaal slijm en daardoor afgelopen nacht heel veel wakker geweest. Als ze koortsvrij is, wil ik haar wel naar de psz doen, zodat ze even uit huis is en leuk kan spelen. Maar als ze wel koorts is, moet ze thuis blijven. En dan nu de vraag: Zouden jullie de jongste dan wel alleen heen brengen? vind dat zo sneu, maar aan de andere kant, zo is de oudste toch ook begonnen? En als ze heen gaat, moet de oudste wel mee, want heb geen oppas en man is aan werken. Dus dan denkt ze dat de oudste blijft, maar dit is dus niet zo, dus denk ik dat ze er niet veel van snapt. Ze is 2 jaar en 2.5 maand oud.
Ik heb 2 kinderen die ongeveer even oud zijn als die van jou. Beide gaan naar het kdv, vanaf dat ze ongeveer 3 mnd oud waren. Als één van beide ziek is, gaat de andere gewoon naar het kdv. We hebben dit toevallig pas nog gehad. Eerst was jongste ziek, daarna oudste. (één dag overlap, allebei ziek thuis. was geen succes; oudste wilde alleen maar voor pampus op de bank liggen, jongste knapte alweer wat op en wilde met hem spelen....). Kwam ook wel zo uit dat de zieke mee moest met wegbrengen.
Mja ik zou ook nr2 gewoon brengen en dan alvast vantevoren er gewoon over praten dat de ander ziek is en dus weer mee gaat naar huis. Dat ze dat niet pas bij het naar huis aan ontdekken zegmaar.
Gezond kind brengen en ziek kind thuis houden. In principe staan ze los van elkaar. En thuis idd uitleggen wat er gaat gebeuren straks en waarom.