Naar buiten, maar niet luisteren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nicolevanl, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 3 gaat heel graag naar buiten. Alleen zodra hij buiten is, bestaan wij niet meer. Hij gaat compleet zijn eigen gang. Gaan we een wandeling maken loopt hij niet, hij rent altijd! En ver vooruit. Heb hem al zovaak aangegeven dat hij bij ons moet blijven, gevaarlijk is etc etc. Niets helpt. Herkent iemand dit misschien. Enige is dat het wel goed is voor mijn conditie, al dat rennen ;).

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tuigje om doen, dan kan dat niet meer

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nee inderdaad.
    Maar ik denk wel dat het goed is dat kinderen leren om bij je te blijven.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja ze moeten ook wel leren luisteren, maar dan kan je ze voor d keus stellen: of bij mama blijven en luisteren, of aan het tuigje

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Consequenties geven na het weglopen. En belonen als hij bij je blijft.
    Ik ben er vanaf het begin erg 'streng' in geweest. Als dochter wegliep, sprak ik haar streng toe en zei dat als ze weer weg ging lopen we bijvoorbeeld direct weer naar de auto gingen/ze in de buggy moest/handje moest geven etc.
    Als ze bij me bleef lopen zei ik dat ik het zooooo knap vond dat ze zo goed bij ons bleef:D Even een dikke kus geven of high five, zoiets. Weglopen doet ze nu echt praktisch nooit meer, als ze dat wel doet weet ze dondersgoed dat er een consequentie volgt.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier met bijna 3 en ook zo'n fase een simpele afspraak gemaakt. Of je loopt vlak bij mama in de buurt, of je houd mijn hand vast/gaat in de buggy. Na 1 keer wegrennen pakte is zijn handje dan, en liepen we zo een stukje (hij al mokkend). Na 4-5 minuten liet ik hem dan weer gaan met herhaling van die afspraak. Deed hij het goed, dan gaf ik hem ook complimentjes. Daarmee is het snel bijgetrokken. Natuurlijk blijven het kinderen die altijd wel iets moois zien. Maar echt ver wegrennen was daarmee over..

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    de kracht van herhaling en consequentheid... pffff hihi, succes! :)

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb bij de nanny (jawel) wel eens gezien dat ze een kaart meenamen. Je loopt dan van punt naar punt, bijvoorbeeld die rode auto of de hoek van de straat) en als hij keurig op je wacht dan krijgt hij een sticker. Als je weer thuis bent en hij heeft alle stickers verzameld mag hij misschien iets uit de snoeppot pakken?

9. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Mijn oudste was ook zo'n vreselijke wegloper... ik kreeg er wat van!
    Zodra zijn voeten de grond voelden was hij pleite...

Zo ging ik een x 'gezellig' naar het sprookjesbos in ijmuiden, heb alleen maar achter hem aan gezeten, niets van het park gezien.
    In de buggy zetten hoefde ik niet te doen, dan schreeuwde hij zo hard alsof ik hem ging vermoorden! Hihihi

Bij prenatal een koord gekocht, die gaat om het polsje van je kind, dat vond ik er wat minder heftig uit zien dan een tuigje!

Gelukkig houd het ooit een x op, succes!

Deel Deze Pagina