wat vinden jullie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Alita, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier zullen we de studiekosten zo veel mogelijk betalen als we daar op dat moment de mogelijkheid toe hebben.
    Een voorwaarde is wel dat er gestudeerd wordt natuurlijk. Als ze er met de pet naar gooien gaat de geldkraan dicht.
    Mochten we het financieel minder hebben, dan zal er een andere oplossing moeten komen.
    Ook verwachten we van onze kinderen dat ze een baantje zoeken als ze 16 zijn. Gewoon werken voor je zakgeld.

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wij sparen een flink bedrag voor de kids, sinds ze zijn geboren. Dit omdat we nu het geld ervoor hebben, kan niet in de toekomst kijken voor hoelang we nog kunnen sparen.

Ik wil dat mijn kinderen op hun 18e hun rijbewijs halen, dit zullen wij betalen. Met een rijbewijs op zak, kun je al veel, en je hebt je hele leven er wat aan.

Verder betalen wij de studie die ze willen volgen.... En ja, ook als het een studie is van 10 jaar, zullen wij daar zeker ons steentje aan bijdragen.

Kleding/makeup/e.d. mogen ze zelf voor gaan werken. Bijbaantje vanaf je 14e vind ik niet meer dan normaal!!

Wij hebben er ook eerst goed over nagedacht of we wel een derde kindje willen. Ook omdat het over 15 jaar allemaal zo duur wordt als ze allemaal aan het puberen en studeren zijn.
    Maar daarom sparen we nu ook zo veel mogelijk, om onze kinderen niets te kort te doen in de toekomst.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat mijn man bij zijn oudste dochter destijds heeft gedaan is... haar de studie zelf laten betalen... en haalt ze haar diploma dan krijgt ze alles terug op haar rekening gestort.... dat was een hele goede motivatie! want anders zat ze dus met een schuld bij de ib groep...

4. Alita

Alita Niet meer actief

Maar een vraagje? Hoe kwam ze aan het geld dan? Is toch best duur zo`n studie?

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, dat vind ik ook een beetje de omgekeerde wereld!!

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wij hebben voor alledrie de kindjes al een aardig bedrag aan de kant staan om begin van hun studie te maken ...Maar goed als ze werkelijk zover zijn zal het blijken of het genoeg is , geen flauw idee wat het tegen die tijd kost ......En idd ik heb wel mijn grenzen , maar als ze er echt na 1 studie nog lekker door willen gaan en we kunnen het betalen , dan betaal ik het graag voor ze , maar als ze studie na studie kiezen om dat de een niet bevalt en de ander is het weer net niet en ga zo maar door dan ben ik er wel een x klaar mee !!!

7. Alita

Alita Niet meer actief

Nu maar hopen dat ze gaan dokter willen worden whahahahaha....nee hoor. Juist goed!

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    als ze dat willen worden heel graag en wil ik heel graag helpen met de financien , dan verdienen ze daarna zoveel dat ze moeders kunnen spekken , hihihihi

9. Alita

Alita Niet meer actief

:p:p:p precies ! Hahahaha

Lijkt me gewoon fijn om te weten dat je kinderen wel goed zitten he;)

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    nou ja zeker weten .Ben zelf gelijk gaan werken .Mijn moeder is overleden toen ik 9 was en mijn vader zit in een rolstoel , dus het hele huishouden kwam op schouders van mij en van mijn zus vanaf dat we een jaar of 13 waren , mijn vader kreeg daar geen vergoeding meer voor omdat wij "oud" genoeg waren ....En geld voor een poetsvrouw had hij niet .Dus als wij uit school kwamen was er altijd een boel te doen , dus had geen puf om verder te gaan na mij havo , tuurlijk eeuwig zonde ..........

11. Alita

Alita Niet meer actief

Vreselijk dat belachelijke beleid ! Hier hadden wij ook dat we alles moesten doen omdat mijn moeder geopereerd was en er gaan vader was;) kan toch niet ....

Wat erg dat je moeder zo vroeg is overleden:(

Nee mijn moeder was ook geen mens die ons stimuleerde om meer je best te doen....dus ik ga mijn meiden echt wel vertellen dat ze nu goed moeten leren en hier later veel profijt van hebben! Ik had zo iemand ook nodig gehad vroeger;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik denk dat wij bij iedere keuze of switch wel bij zullen staan..

maar iets volledig betalen nee...heb te vaak in mn omgeving gezien wat daar van komt...en natuurlijk als je kind super goed leert en onwijs serieus is...maar dan vind ik mee betalen aan de uitzet/auto/rijbwijs ook een bijdrage...

ik wil niet dat wij lekekr de studie en alles mogen betalen en je kind dan al haar of zijn verdiende geld uit geeft aan onnzigge uitgaans feestjes enz..of dure kleding...ik vind dat ze zelf ook mogen voelen wat het leven is...en wij zullen altijd helpen..

Voor de duidelijkheid, wij hebben dat allemaal nooit gehad, mijn ouders konden nooit aan dingen betalen, ik ben vroeg gaan werken en heb alles zelf betaald altijd..
    Bij man ook, alleen zijn ouders konden het wel...alelen hij voerde geen flikker uit, dus dan kreeg hij ook niks...terwijl nu alles goed gaat in zn leven, geven ze veel

13. Alita

Alita Niet meer actief

je hebt gelijk Fafje!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik wil de opleiding gerust betalen ,maar daarnaast zullen ze echt wel zelf wat moeten verdienen , vindt het heel belangrijk dat ze weten wat geld is en dat niet zomaar alles komt aanwaaien ...............Een collegaatje van me die studeert ook nog die moet alles zelf betalen , en die wil een master gaan doen , nou die moet dus ff 10.000 euro op tafel gaan leggen , met de 10 uur die ze in de week werkt ...............

15. Alita

Alita Niet meer actief

ja er zijn grenzen natuurlijk...lifgt ook weer eraan hoe je kind is niet?

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat denk ik ook wel Cindy ........Maar goed das ook denk ik wel voor een groot deel wat je ze meegeeft ..

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar ook karakter denk ik....als je kindje er op een gegeven moment met pet heengoot..is het verhaal over..
    is het een kind wat goed haar best doet dan wil je al snel wat meer doen voor dat kind niet?
    Maar natuurlijk is het ook een deel opvoeding!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@marjon: ach zo moest ik ook m'n studie zelf betalen...
    Door omstandigheden eerste jaar niet af kunnen maken... En blijven zitten viel gewoon niet te betalen...
    15k elk jaar... Vanaf 2e jaar kon je via een bedrijf een soort van contract sluiten...
    Nog keer eerste jaar over doen was geen optie financieel gezien.
    Had het toch erg fijn gevonden als er toch ineens wat geld was opgedoken... Maarja.. 1 ding kan ik wel zeggen.. Dat wat ik wel heb bereikt heb ik dan ook enkel en alleen aan mezelf te danken en aan niemand anders.

19. Alita

Alita Niet meer actief

en daar mag je trots op zijn!

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cindy: maar het is wel zonde van die hele leuke studie en al het geld geweest :)

Deel Deze Pagina