Hangt ervan af. Liz is wat meer een ouderwetse afkorting van elizabeth, dan denk ik wat meer aan oudere dames van het aristocratische type, de engelse koningin, taylor, en meer van dat soort types. Fenna vind ik wat meer frisse vrouw met wapperende haren en gezonde blosjes van de buitenlucht.
Bedankt voor jullie reacties!! Je hebt gelijk Lousaa, denk dat Liz ook snel Lizzy gaat worden en die naam vind ik juist NIET mooi. Fenna klinkt inderdaad frisser, Liz is wat stoerder...
Absoluut Liz! Ik vind namen met een F wat harden klinken en over het algemeen niet mooi. Liz vind ik lekker stoer, kort en krachtig. Leuk.
Fenna. Die naam is voor mijn gevoel het meest "af" terwijl Liz me het gevoel geeft dat ik met een afkorting te maken heb.
Fenna vind ik een oubollige boerennaam en dus niet leuk. Liz vind ik veel gezelliger en stoerder klinken. Maar zou er een extra z aanplakken. Dan lijkt de naam wat meer af. Wel grappig die twee namen. Vind t een hele andere stijl. Vaak zie je dan men in 1 stijl blijft hangen :-D