Hallo, Ik werk gemiddeld 20uur per week en heb 2 kids. Eentje gaat naar kinderdagverblijf en de ander naar school en BSO. Ik werk 'vaste' dagen (meestal) en dat is di-woe-vrij. Dit zijn net de korte dagen op school, dat betekent dat ik meer uren BSO moet afnemen voor mijn zoon. Daardoor kom ik op 84uur uit, terwijl (volgens de site bel.dienst) ik maar recht heb op 60uur vergoeding. Straks gaat mijn dochter ook naar school en BSO en dan zou ik dus per maand 48uur BSO zelf moeten betalen (250euro ongeveer) PLUS nog eens de gewone kosten van de BSO. Dat is toch niet te doen? Iemand enig idee of daar niet een andere regeling voor is? Kan op de site niks vinden. Of zijn er meer ouders die dit probleem hebben? Vind het echt belachelijk, het is lastig om op het werk de dagen te veranderen dus kan er zelf weinig aan doen...
nee er is helaas geen regeltje voor heel vervelend en oneerlijk.....maar het is nu eenmaal zo ik je ben nu ook aan het regelen woensdag vrij en dan donderdag werken vind ook wel rot voor jou dat je 2 midagen moet werken als je kids vrij zijn
Bedankt voor je reactie Mirell , ga dan toch ook maar proberen mijn werkdagen te verschuiven want anders kan ik beter stoppen met werken!
Of kijken of er in de buurt een BSO zit waar je tijdsblokken kan afnemen. Bijv. Van 12.00-15.00 of van 12.30-16.30. Sommige BSO's doen dat....
Een BSO is vaak school gebonden dus dat zal moeilijk worden. Maar een hoop kinderopvangorganodaties gaan over naar flexibele opvang om klanten te behouden. Je zou kunnen bellen en vragen hoe ver ze er bij jullie mee zijn. Hoe doen jullie het nu met de jongste? Gaat ze 3 dagen naar het Kdv? Met 20 uur is dat ook niet te doen.
Andere bso is ook niet echt een optie. Deze zit bij de school dus ideaal. Ze worden in 2013 wel flexibeler met ongebruikte uren/vakantiedagen deze komen in een 'spaarpot' en kun je dan ook in gedeeltes inzetten voor studiedagen etc. Maar het is zo goed als opgelost.. Ik ga 1 dagje omzetten op het werk en ipv bso compleet nemen we het bso basis pakket. Dat zou net moeten lukken en dan zitten we binnen het aantal uren wat vergoed wordt. Dochter gaat 3 dagen naar kdv, maar van kdv krijg je 140% van je gewerkte uren vergoed he. Veel beter.
Bij onze organisatie hebben we verschillende contractvormen: 40 weken, 44 weken, 48 weken en 52 weken per jaar. Dit om dit probleem te ondervangen! Het gaat nml om wat je per jaar opgeeft, dus niet per maand. Je smeert dan je uren die je afneemt anders uit waardoor je grotere kans het om niet boven de 70 % grens uit te komen. Het is een wat technisch verhaal, onze afdeling planning kan dit altijd perfect aan ouders uitleggen.
Dit maakt niet uit: je kindje zit ook een gedeelt van de dag op school daarom heb je nooit 100% opvang nodig ( behalve in de vakanties), vandaar dat op de BSO de 70 % norm is gesteld.
Precies, dat zijn net de dagen met veel uren opvang. Jannanas, hier hebben ze ook van die pakketten. Idd een ingewikkeld verhaal maar wij hebben dus het meest uitgebreide pakket genomen omdat we de vakanties en vrije dagen ook opvang nodig hebben. Daardoor komen we per maand op MEER uren uit dan we daadwerkelijk afnemen. Maar aangezien we toch nog wat dagen over hebben blijkt dus dat we niet het complete pakket hoeven te nemen en we met een basis pakket miss ook uitkomen komend jaar ( met wat hulp van familie eventueel) dus dat scheelt ook alweer uren