nieuwe vloer pvc?

Discussie in 'De lounge' gestart door tijdvoormezelf, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik wil graag een nieuwe vloer in de woonkamer, keuken en gang. Ik heb nu laminaat en daar wil ik vanaf. Tegelvloer hadden we eerst en dat vind ik ook niet mooi.
    Eerst dacht ik aan een grindvloer maar die moet je toch schrobben en een stoomreiniger mag niet.
    Dus.. dacht ik aan een pvc vloer. Heeft iemand een pvc vloer> mag dat met een stoomreiniger, is het makkelijk schoon te maken? Is het krasbestendiger dan laminaat? Wat kost dat per vierkante meter. Of heeft iemand anders een briljant idee voor een vloer? Moet gemakkelijk schoon te maken zijn, en geen vloerbedekking ivm astma.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn ouders hebben er vorig jaar een laten leggen. Het is echt ideaal! Wat het per 4kante meter kost weet ik eigenlijk niet.
    Het is idd perfect schoon te maken en je ziet er niks op.
    Als wij een nieuwe vloer gaan leggen, dan komt dat er ook zeker in! Nu hebben we tegels liggen en daar kan het ook gewoon overheen.

3. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

25 nov 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook, sinds 3 jaar. Ideaal. Gewoon met de stoomreiniger erop, niet krasgevoelig tenzij je echt met meubels gaat schuiven. Prijs afhankelijk van de kwaliteit, hier 25 jaar garantie inclusief egaliseren en leggen €49,95 per m², kan inmiddels wel een tientje goedkoper als je een beetje rond kijkt.

4. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook pvc, vind het ideaal. Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis en krijgen nog steeds complimenten over de vloer. Iedereen vindt het mooi! Wij hebben de vloer laten egaliseren en pvc laten leggen voor ik dacht 3000 euro, ca 50m2, dus 60 euro per m2. Wij hebben door hetzelfde bedrijf ook boven alles laten leggen en raamdeco voor een all-in prijs, dus weet niet exact de losse prijs. Misschien ligt het ook aan de techniek hoe duur het is, je kunt het bij mijn weten laten verlijmen of op magneetzeil. Wij hebben magneetzeil, als we hier weg willen kunnen we zo alles eruit halen zeiltje oprollen en meenemen :p. Ik vind het ook ideaal om schoon te maken en de kleine van ons kan ook lekker op de vloer spelen!

5. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja,voordeel van magneet is, mocht je een krasje hebben kun je gewoon 1 "plank" eruit halen en er een nieuwe in leggen. Wij hadden ca. 6 planken reserve, gelukkig nog geen hoeven gebruiken :)

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Hier ook een pvc vloer! Zijn er super blij mee. Ligtaan het soort 'model' vloer wat je wil, hoe duur de prijs is. Wij hebben een vloer van 44, 95 de vierkante meter.onze vloer is een grijze vloer met wat bruin gevlamd erdoor, en je ziet ook nerven en knoesten lopen en zitten. Je hebt ook vloeren van 30 euro de vierkante meter, maar het verschil en kwaliteit zie je wel, dan heb je ook maar 5 verschillende soorten stroken in 1 pak, terwijl je bij een duurdere strook wel 8 of 9 verschillende soorten in 1 pak hebt waardoor het er natuurlijker uitziet. Je hebt ook verschillende diktes van. Zou gewoon even verschillende zaken langs gaan om je te orienteren, er zijn nl veel verschillende soorten en heel veel mooie vloeren van :).

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

dankjewel voor de reacties. Allemaal positief tot nu toe. Denk dat we dan toch maar eens wat zaken langs gaan om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Vond t in verhouding met laminaat wel duur, maar misschien ook mooier?
    laminaat was geloof ik 15/20 euro de vierkante meter. Maar heb ook al flinke krassen erin. en als ik dat gedweild heb en mijn zoontje loopt op blote voeten, dan zijn ze binnen no time toch weer zwart. Dat ben ik zo zat.

8. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    wij willen als we gaan verhuizen ook een pvc vloer. ik ben de krassen in het laminaat ook zat. ons laminaat was niet goedkoop namelijk 35 euro per vierkante meter maar toch enorme krassen en je krijgt het niet makkelijk schoon. aangezien ik met me rolstoel binnen rij is vloerbedekking ook geen optie. dus zijn we nu alvast aan het sparen voor een pvc vloer.

Deel Deze Pagina