Mijn zoontje was tot 4 maanden een super zoet mannetje! Sliep de hele dag, dronk goed, als hij wakker was erg gezellig en kon zich ook goed zelf vermaken. Maar sinds een paar weken, zie ik hem elke dag veranderen. Hij doet 3 slaapjes per dag, waar dit er eerst 3 van 2 1/2 à 3 uur waren, is dit nu 1 1/2 à 2 uur. En daarna is hij gewoon niet uitgeslapen en dus erg mopperig. Drinken gaat nog steeds prima gelukkig en s nachts gaat het ook goed maar overdag is ie gewoon niet gezellig meer. Ik herken hem niet!! Hoe kan dit nu opeens zomaar? Heb zijn bedje al anders gezet, met zijn hoofdje naar het raam, want zo sliep hij ook bij ons op de kamer. Geen idee..... Moet hem echt entertainen, maar heb nog een dochter ook die aandacht wil en mijn man is erg veel weg, eigenlijk altijd in de spitsuren thuis. Het zal wel een fase zijn, maar wil me gezellige ventje weer terug!!!! Wie herkent dit bij deze leeftijd?
Ik herken het niet helemaal maar wat hier nu wel sinds een tijdje is, is dat ze niet meer na elke voeding wil slapen. Ze blijft soms op van voeding tot voeding. Is dan wel moe, wrijven in oogjes, jengelen, maar komt niet in slaap. In bed leggen, draagdoek, wagen het lukt niet om te slapen. Ze is dan ook echt niet gezellig. Eerst sliep ze vaak ook van voeding tot voeding. Nu in de ochtend een lang slaapje en de andere 2 slaapjes korter en eerder wakker. Denk ook dat het bij de leeftijd hoort, ze zijn zo langzamerhand ook steeds meer en langer wakker.