Wat vinden jullie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door leutjj, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

We hebben een dame van dik 5 maand oud. ze krijgt af en toe een stukje fruit maar verder nog niet wat. We hebben afgesproken zo als rapley methode te toen, en het eerste jaar alleen bv.
    Nu waren we afgelopen zondag uitten met schoonouders. Me schoonmama had haar een en deed ineens bierglas tegen haar mond en daarna gaf ze een lepen appelsap. Ik zei wil je dat niet doen dat willen we niet. Maar ze luisterde niet eens naar mij! Ik werd best wel boos maar zei niet heel veel. Me man zat er bij en zei helemaal niks. Hij wil liever geen ruzie en laat het maar. Maar ik heb zoiets dat dat wel respectloos is, het is ons kind en onze keuzes en die moeten zij dan toch respecteren en niet zomaar zelf wat doen?!?!

Of ben ik gek.

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Je hebt groot gelijk.
    Jullie voeden je kindje op, op de manier zoals jullie dat willen en dat hebben ze te respecteren. En een bierglas?! Ik had haar gevraagd of ze wel helemaal goed bij d'r hoofd is..

Tuurlijk wordt een kleinkind bij opa en oma altijd iets meer verwend, maar ik zie dat niet voor eetgewoonten..

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Wat bedoel je met bierglas tegen de mond, gaf ze je baby slokjes bier?

Je staat volledig in je recht hoor, jouw baby dus jij bepaald wat ze wel of niet eet/drinkt.

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ja je bent gek....!

Je had je niet de mond moeten laten snoeren. Het is jullie kind, dus jullie beslissen. En als je man niks zegt, dan zou jij niet moeten stilvallen, maar er juist een schepje bovenop doen. (Zo had ik het waarschijnlijk gedaan ;))

Heeft ze ook echt bier gegeven of deed ze maar alsof?

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Nee ik vind je niet gek. Jullie kind, jullie keuzes en dat moet je schoonmoeder gewoon accepteren. Ik zou dat heel duidelijk maken.

6. leutjj

leutjj Niet meer actief

Er zat niet echt bier in gelukkig!

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Grrr, ik zou heel pissig zijn!! Indd gewoon steeds er iets van zeggen. Mocht ze oostindisch doof zijn ;) dan er voor zorgen dat je kindje tijdens de maaltijd bij jou of je man zit!

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn kind, mijn regels. Luister je niet? Dan pak ik m'n kind weer terug en is t klaar met vast houden voor die dag en volgt er een heel duidelijk gesprek.
    M'n schoonouders vonden het 'leuk' om rivella te geven aan onze zoon toen hij nog geen 1 jaar oud was. Gaatje in hun hoofd ofzo :( Duidelijk gezegd dat zoonlief eigen drinken heeft, de beker gegeven en dat ik mij niet kon voorstellen dat zij toendertijd frisdrank hebben gegeven toen hun kinderen die leeftijd hadden. Sindsdien vragen ze of hij iets mag hebben ;)

9. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfoe ik zou woest zijn, zeker als ik nog genegeerd word ook! Volgens mij had je zelfs nog wel stelliger mogen zijn.
    Je bent zeker niet gek.

10. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff schoonouders!

Hier gisteren mijn schoonmoeder op bezoek. Sta spruitjes fles klaar te maken, ruim voor tijd, want weet dat hij de tweede vaak wat eerder wil... ze heeft hem op schoot, let niet op... hij doet zich pijn... krijsen! Kan gebeuren doet ze niet expres, maar dan met hem op haar arm de keuken inlopen en tegen hem zeggen "och arme, je hebt honger he? Mama moet opschieten met de fles! " WHAT THE .... ?! :x
    Vervolgens commentaar op de luiertas die nog naast de tafel staat, dat dat gevaarlijk is en dat ik die meteen op moet ruimen... IK heb daar geen last van want ik loop niet met die kleine het hele huis door te banjeren! En als het je niet bevalt dan kom je toch zelf een x overend en doe je het zelf? Daarna ook nog commentaar dat ik de fles van 23.00 niet meer gaf en dat dat echt niet kon waardoor ik weer ging twijfelen... Kon haar wel schieten!

Maar gebruik nu jou topic om mijn frustraties te ventileren haha

Denk dat het bij eigen ouders makkelijker is om er wat van te zeggen, dus jammer van je man. Je hebt volkomen gelijk en zeker wat van zeggen! Zou willen dat ik dat durfde...

11. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Je hebt he-le-maal gelijk! Word ik ook woest van :x Ik heb dat probleem met mijn eigen oma! Is nog helemaal van de oude garde en heeft ook al haar kleinkinderer opgepast, dus zo heeft ze dat toch ook bij ons gedaan? Waarom zou dat nu wel kwaad kunnen? :(
    Zo waren we op een communiefeest en Nelle was toen een 5-6 maandjes denk ik, mijn oma trots met de koets rond aan het tjezen en plots zag ik dat ze een hoorntje met vanilleijs tege der lippen aanduwde :$ Maar DAT KAN TOCH GEEN KWAAD? Terwijl ze heel gevoelige darmpjes had en reflux.. Razend was ik! Zelfs toen ik zei dat ze dat niet mocht bleef ze doorgaan.. Ik heb toen gewoon mn spullen gepakt en we zijn naar huis gegaan.
    Ik zeg het altijd als me iets niet aanstaat, maar moet me heel vaak inhouden om de lieve vrede te bewaren. Zeer frustrerend! :x

12. leutjj

leutjj Niet meer actief

Je mag hier zeker je frustraties kwijt!
    Me schoonmoeder heeft ook al een Keer toen ze 10 weken was een beetje chocola op haar lipjes gedaan toen wij er niet bij waren.
    Ik vertrouw mijn kind dus niet alleen bij hun!
    Bij mijn ouders is het makkelijk want die respecteren ons, die geven haar niet zomaar iets. Maar die zeggen ook, het is jullie kind en jullie beslissingen. En als ze iets willen dan zouden ze dat vragen. En tuurlijk hebben ze wel wat regels als ze daar os straks maar dat is anders. En wat meer verwennen oke, maar met mate.

Deel Deze Pagina