Hoi dames, Ik wil graag even het een en ander van me afschrijven... Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik (voornamelijk van mijn zus) dagelijks te horen: 'wat heb jij al een dikke buik, dat had ik niet met zoveel weken hoor', 'zo die buik zeg ohhh', 'ik paste mijn broeken nog hoor toen ik zoveel weken zwanger was' blablabla... om gek van te worden, hier werd ik toen al heel erg onzeker van, want ik hoorde van meer mensen dat ik een vrij grote buik had. In plaats van trots te zijn werd ik er juist onzeker van en vond dit echt super jammer. Nu is ze zelf weer zwanger en heeft krijg ik steeds te horen: 'jou buik was al voor groter' blablabla. Nu krijgen we de riedel weer andersom. Zucht.... Mijn zoontje is nu 9 weken oud en 60 cm, hij is inderdaad lang, maar zijn papa is ook erg lang. Nu krijg ik steeds te horen van iedereen (met name van mijn zus): 'zo die wangen!', 'zo die is groot', ook had ik kleertjes van mijn zus gekregen van haar zoontje, en krijg ik steeds van die opmerkingen als: 'zo past ie dat nou al! Dat had R. aan toen ie 3/4 maanden was!'. Ik vind het zo verschrikkelijk irritant worden, om te horen dat ik zo'n dikke buik had en nu dat mijn kind zo groot is. Ik wil genieten van mijn kleine mannetje en om iedere keer te horen dat ie zo groot en zo dik is (en ik vind het zelf reuze meevallen) is gewoon niet echt leuk... Hij is 60 cm, 5,6 kilo en heeft maatje 56 of 62 (62/68) ligt er aan hoe het valt.. Soms voel ik me een aansteller, maar ik wordt er niet goed van dat het bij haar altijd beter, mooier, minder/meer etc is. Wat vinden jullie, is mijn zoontje echt zo groot??
Hij is dan inderdaad een stuk groter dan mijn zoontje. Maar ja, je hebt kleine en grote baby's. Ik moet eerlijk zeggen dat het allebei z'n charme wel heeft. Lekker mollige zachte knuffelbaby's en mooie fijne popjes. Maar vind mollige baby's altijd wel leuk om te zien. Zolang je kindje gezond is zou ik gewoon trots zijn hoor! Laat je vooral niet gek maken. (En misschien kan je er troost uit halen als jouw kindje vrolijker/vlotter of gemakkelijker is als haar kindje?)
Ik vind het meevallen hoor, mn dochter was bij de geboorte 4410 gram en 53 cm, geen idee hoe ze met 9 weken was, maar ik heb maat 56 maar twee weken kunnen gebruiken verschilt soms wel qua merk hoe het valt, maar in de derde week zat ik dus al op 62/68... Hier gelukkig geen opmerkingen hoe groot / zwaar ze was, lijkt me echt niet leuk, misschien is je mannetje wat groter (wat wil je ook met een grote papa!!) maar vanbinnen is hij net zo klein als elke andere baby. Jammer dat sommige mensen dan moeite hebben om dat te zien, en snap zo goed dat het niet leuk is voor jou!!
Ik vind hem idd groot maar denk dat tie goed in verhouding is. Snap wel dat je doodmoe wordt van die opmerkingen...de enige tip die ik heb is: ene oor in, andere oor uit. En als je onzeker bent vraag dat dab aan de mensen die er verstand van hebben: cb, HA en trek je niks aan van je zus en dergelijke...ieder kind is anders. En zolang jouw zoontje gezond is dan is het toch goed.
En anders vraag je toch gewoon of ze die opmerkingen niet meer wil maken. Die constante competitie tussen moeders en hun baby's. Om gek van te worden...
Bedankt voor jullie reacties! Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben die dat niet leuk zou vinden. Op het cb zeiden ze dat hij goed in verhouding is, alleen erg lang. Hij heeft wel een beetje bolle wangetjes, maar is verder niet mollig ofzo. Voor mij is hij gewoon mijn kleine mannetje, en ik geniet zo van hem! Maar door die opmerkingen wordt ik gewoon erg onzeker. Toen ik zwanger was had ik gezegd dat ik dat niet leuk vond, die opmerkingen, en toen zei ze: 'Ah joh, stel je toch niet zo aan'. Dus ik weet al wat ze gaat zeggen als ik nu tegen haar zeg dat ik het niet leuk vind dat ze die opmerkingen maakt. Dus laat het maar gaan en probeer het langs me heen te laten gaan
Ik vind het niet groot, je hebt grote, kleine en middel baby's ons meisje was ook lang en dat is ze nog steeds. Ook opmerkingen gehad over m'n buik want die was ook groot. Uit eindelijk heb ik tegen de mensen die er continu over begonnen gezegd dat ik er klaar mee was. Dat ze mij daar mee kwetsen. De meeste waren zich er niet eens van bewust dat ze mij aan het kwetsen waren. Mijn tip: Zeg tegen mensen dat dit soort opmerkingen je kwetst misschien zijn ze zich (hopelijk) van geen kwaad bewust! Succes!
Ow... Zie nu je reactie... Vervelend zeg dat ze zo heeft gereageerd toen je er wat van zei. Toch zou ik het nog een keer benoemen... En dan gelijk zeggen. Misschien vind jij dat ik mij aanstel maar jij kan je blijkbaar niet in mij verplaatsen. Of inderdaad gewoon slikken en het proberen langs je heen te laten gaan.
Ieder kind is anders, hier ook een groot kindje, volgens mij zat zij met 9 weken al in maat 62 of 68, maat 56 hooguit 2 weken aangehad. Maar ik snap precies wat me bedoeld, ik hoorde dat ook vaak, ook toen dochter met veel dingen wat sneller was als gemiddeld, rollen ed, kreeg kweker de opmerking wat doe je er toch allemaal mee, ik laat mijn bBy lekker baby zijn. Nou ik stimuleerde echt niet hoor, het ene kind is nu eenmaal sneller als de ander..... En het is nooit goed opmerkingen krijg je toch wel, of het kind is te groot, te klein, te dik, te dun, kan te veel, kan te weinig, te veel haar, weinig haar., heb wel gemerkt dat mensen altijd alles gaan vergelijken en er graag iets van zeggen. Ik probeer me het niet meer aan te trekken, maar dat is de ene dag makkelijker als de ander. Probeer je zus te negeren, succes....
Vervelend zeg! Ik kreeg juist het omgekeerde, ik had zo'n klein buikje ... tsja het is ook nooit goed ! Vind het lastig inschatten, dl draag nu ook maat 62, maar zij zit dan ook net wat onder het gemiddelde met gewicht en lengte (maar volgt netjes haar eigen lijntje). Als je zoontje gewoon netjes groeit gewoon lekker genieten en proberen je er niks van aan te trekken! En precies wat Neko85 al zei, wie weet doet jou zoontje andere dingen wel eerder dan het kindje van je zus! Zo zijn ze allemaal verschillend
Snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb een hele slanke bouw (dun) dus ik voelde me er wel onzeker over. Mijn schoonmoeder maakte eens de opmerking dat ze zich echt af vroeg HOE mijn kind er straks uit moet! Dat past toch allemaal immers niet in jouw buik?! Hij woog 3 kilo bij de geboorte en kreeg constant te horen dat het zo'n kleintje was. Tja, dat krijg je met zo'n dun lijfje. Dan maak je ook dunne en kleine kindjes. Maar nu! is hij 7 maanden, weegt 10,4 kilo en is 74 cm. Je moet ze nu eens horen! Tjee, wat een grote kerel! Hoe kan dat nou? Jij bent zo dun! Dat kan toch helemaal niet? Past hij maatje 80 al? blabla. Het is ook nooit goed hé. Probeer het maar gewoon te negeren. Laat maar kletsen en gewoon lekker genieten van je kleintje!
Ik ken het goed hoor! Nu is ze 10 maanden, rond de 80 cm en weegt 11 kilo! Bij de geboorte 3800 gram en 51 cm. Ze is lang c: Maar negeer die opmerkingen, of zoveel mogelijk! Mijn buik begon pas rond 25 weken te groeien en op 40 weken kreeg ik te horen dat ik slecht was omdat het kindje niet kwam (is gehaald met 42 weken)
Lekker genieten van je mannetje! Hij is misschien al vrij lang.. Maar dik kan ik me niet voorstellen! Mijn dochter is wel wat ouder maar 61 cm en 6.3 kilo dus zwaarder als jou zoon & iedereen vind haar juist smal! Dus het is inderdaad nooit goed hahha ! Gewoon lekker genieten!!!
Hij is idd vrij lang, dat ken ik ook van mijn zoontje, die was bij 8 weken 60 cm en 5500 gram. Ik had ook al snel een flinke buik, maarja, hij was dan ook 54 cm en 3900 gram bij de geboorte! Hier is manlief ook groot, en ik ben zelf ook niet de kleinste ! Ik denk ook dat het jaloezie is van je zus, ik had een vriendin die zo op het laatst van mijn zwangerschap was. Iedereen om me heen zei regelmatig tegen me dat ik zo mooi zwanger was, ik had dan wel een flinke buik, maar daar zaten dan ook alle kilo's en verder niet naar benen, billen etc gegaan. Zij heeft nooit tegen me gezegd dat ik mooi zwanger was. Maar toen ik op het laatst behoorlijk vocht ging vast houden, ging ze wel opmerkingen maken. En ook toen ik na de geboorte snel veel kilo's kwijt was zag ik haar naar me staren, maar een complimentje geven ho maar. Dit is niet hetzelfde natuurlijk als wat zei doet, maar ik link het er wel aan. Vaak uiten mensen zich zo omdat ze jaloers zijn. Trek je er niks van aan! Je zoontje wordt gewoon een grote sterke kerel.
Ik vind het klinken als jaloezie eigenlijk... of onzekerheid van haar kant. Ook een manier natuurlijk om je beter te voelen over jezelf... een ander afzeiken. Ze is vast bang dat jou zoontje een grote, sterke man wordt. Die van haar misschien wat minder...
Hoi! misschien is je zus gewoon jaloers? Lekker laten gaan joh! Je mag trots zijn op jouw lichaam, die heeft wel even een lief jochie op de wereld gezet! Lekker genieten van je wondertje meid, en niks van een ander aan trekken! XXX
Ach,lekker laten kletsen en proberen langs je heen te laten gaan. Je zou wel kunnen zeggen als haar kindje er is:zoooooo die is klein zeg, blij dat mijn kindje groter is Echt flauwe opmerkingen vind ik het.
Mijn zoon bij 2 1/2 maand: 61-62 cm en 5590 gram. Ook niet de kleinste, maar lang en slank. Niets van aantrekken! Jouw kindje is gewoon de mooiste en de liefste, toch? Bij ons zegt juist iedereen: wat een lekker mannetje, nou, hij ziet er goed uit! Edit: bij 9 weken ging hij naar maat 62 kleding en 62/68 rompers.
dat eeuwige gemier over, ik heb dit en jij hebt dat, mijn kind zus en jou kind zo. Ik zou gewoon zeggen dat ze nu eens lekker dr kop moest houden. Jij bent haar niet en jou kind is haar kind niet. Iedere vrouw en kindje is anders. Ik woog 114 kilo toen ik zwanger raakte en moest radicaal stoppen met afvallen waar ik toen mee bezig was. Resultaat... met 9 maanden had ik een buik hangen, daar zou een olifant jaloers op zijn. Maar het boeide me niks. Zoonlief is een heel klein babytje ( geboorte 2800 gram en 48 cm) Nu is hij nog niet supergroot ( bijna 10 weken en ongeveer 56 cm en 4590 gr) alleen heeft hij een heel breed bovenlijf. Maat 56 qua kleding is dus te krap, 62 past hij maar de armpjes zijn te lang. Ach zo heeft iedere baby wel iets. De ene heeft lange beentjes, de ander juist korte, die heeft klompvoetjes. Maar wat zou het, tis jou kindje en jij houd ervan. Niks aantrekken van wat een ander zegt.