Ik heb een tijdje geleden een poll gezet en toen kwamen er wat leuke namen uit maar de Jericho werd geen 1 x geliked. Is deze naam echt zo erg dan?
Ik vind het geen rare naam hoor, vind 'm alleen zelf gewoon echt niet mooi. Maar zeker niet gek of raar!
Is een bijbelse naam toch zo hete een of ander stadje toch? Ik vind hem persoonlijk niet mooi, sorry.
Ik vind het geen rare naam, maar het is ook niet mijn ding. Als deze naam voor jullie goed voelt gewoon doen en niet op de mening van anderen afgaan
Jericho vind ik helemaal geen rare naam. Ik reageer gewoon niet zo vaak op polls; het zijn er soms een beetje veel op deze site. Vandaar dat ik ook niet gestemd hebt op de naam.
Het is helemaal geen erge naam hoor, je moet er alleen echt van houden. Hij is absoluut uniek en durf te wedden dat hij later de enige is in de klas met die naam!. Ik persoonlijk hou juist heel erg van namen die je bijna niet hoort. Dus als jullie dit een mooie naam vinden gewoon doen en niet naar de mening van anderen luisteren.
Ik denk dat deze naam serieus problemen oplevert; een Joodse stad. Israeli hebben ontzettend veel moeite met reizen, in veel landen ( Azië, Afrika) krijgen ze geen VISA om het land in te reizen. Ik zou dus om deze associatie mijn kind deze naam niet geven.
Ik vind Jericho op zich geen hele rare naam, al is het niet mijn smaak, maar het is voor mij de naam van een stad. Net als Paris ed. Maar is gedeeltelijk natuurlijk ook een kwestie van wennen, want bv. Antony, Milan, Florence en Viënna zijn ook steden, maar ook geaccepteerde namen. Als Jericho voor jullie De Naam is, dan zou ik het dus gewoon doen.
Sorry, maar ik vind het echt gek. Het is inderdaad een plaats en ik heb meteen een liedje in mijn hoofd dat erover gaat: de muren van Jericho vielen om... Ik heb het ook nog nooit als voornaam gehoord.
Ik vind het wel raar sorry. Ik hou erg van bijbelse namen. Maar Jericho is een stad met een negatieve lading
En de muuuuren van Jericho, de muuuuuren van Jericho vielen om. Rommeldebom BOM! Ik heb hem nu in mn hoofd
Ik moet heel erg denken aan de liedjes en verhalen over Jericho (stad die in puin viel in Israël). Tsja, als jongensnaam... Toch wel heel apart! Wat vind je van: Jeruël Jeroam Jafeth Jethro
Ik vind Jericho echt de naam van een stad! En volgens mij een stad die bekend is in de bijbel omdat ie is verwoest, dus heb er ook niet echt een positieve associatie mee dan. Aan de andere kant denk ik ook dat associaties verdwijnen als je kind er is en die naam heeft (dan associeer je die naam alleen nog maar met je kind). Maar wat eerder al genoemd werd: Als je kind wil reizen, vooral in sommige aziatische en afrikaanse landen, kan die naam echt problemen geven!! Want voor mensen die je kind niet kennen zal de associatie vaak israelisch/joods/bijbels zijn denk ik.. Maarja, misschien wordt je kind helemaal geen reiziger Als het DE naam is: gewoon doen.
Waar halen jullie dit vandaan? Er zijn toch zat andere Joodse/Bijbelse namen die gegeven worden, waarom zou dit met reizen problemen geven? Paspoort is volledig westers Europees. Dan zouden mijn kinderen ook problemen krijgen daarmee, en vele anderen ook! TS, daar zou ik me dus niet te veel aan storen..