Morgen willen we ff de stad in. Nou zit ik altijd met het probleem dat ik nooit zo goed weet wat ik moet eten in de stad in de avond, gezien ik zoveel mogelijk clean eet. We zijn dan nooit op tijd thuis voor het avond eten, dus even snel wat maken lukt ook niet. We zitten ook met onze dochter en haar slaapjes. Mijn dochter eet wel wat gezonds in stad samen met mijn vriend. Nou heb ik altijd de neiging als ik in de stad wat eet, dat ik niet verzadigd ben. Ik wil dus vanavond mijn eigen eten maken en dan in de koelkast zetten voor morgen, zodat ik morgen als we weg gaan dat bakje alleen maar mee hoef te nemen. Ik wilde een rijst salade maken, met een blik tonijn op water, avocado, tomaten en een appel. Kan ik dit allemaal bij elkaar doen? Met de rijst dus erbij, wat verse citroensap erover voor de verkleuring. Zou dit morgen dan nog te eten zijn? Heel verhaal haha, sorry..
Pas mengen voor je weggaat en eventueel de tomaat eruit laten? Neem aan dat je de tonijn ook afgiet aangezien die toch op water is?
Ja de tonijn giet ik af voor ik hem door de rijst heen roer. Ik zat al te denken dat ik vanavond wel de rijst kook en de tonijn er door heen doe alvast. En morgen de appel, avocado en tomaten snijden en allemaal in aparte bakjes mee neem. Ach ja, moet er wat voor over hebben he
Je zou eventueel de tomaat kunnen vervangen door paprika? dat is steviger en niet zo watering als een tomaat. Dat zou je wel allemaal in 1 bakje kunnen mengen voor je de deur uitgaat als je het echt niet ziet zitten om verschillende bakjes mee te nemen.
Ik vind rauwe paprika niet zo lekker en ook niet in huis. Ik denk dat ik alleen de tomaat in een extra apart bakje morgen maar mee neem. De appel en avocado gooi ik er morgen wel door de rijst en tonijn heen en doe er wat citroen sap over heen. Dan moet het wel lukken!
Hier eten we vaak rijstsalade en geen enkel probleem om het de dag erna nog te eten hoor. Alleen de sla (als je dat er doorheen doet) wordt wat bruinig.
Maar tomaten, appel en avocado er een avond van te voren in doen is niet zo handig toch? Sla doe ik er niet in nee..
Of het handig is weet ik niet... Je kan het idd ook op het laatste moment bijelkaar doen. Maar het kan wel hoor. Vaak genoeg eten wij smiddags rijstsalade en eet het dan als restje nog een keer sávonds de dag erna.
Oké! Doe je er dan ook tomaat in en zo? Word dat niet soppig inderdaad? Voor de zekerheid doe ik het er later in, maar het zal er toch wel een paar uur in zitten, de avocado en appel dan.
Ja ik doe er tomaat,tonijn,gekookte wortel,mais,paprika etc in. Dat het soppig wordt heb ik nooit last van gehad. Ik spoel wel de rijst af met koud water na het koken en laat het goed uitlekken. Ook niet te lang (pappig)laten koken. Normaal gesproken doe ik eerst alle andere ingredienten erin en pas op het laatst de afgkoelde en uitgelekte rijst er doorheen scheppen.
Ik snap het. Bedankt voor de tip! Dan zal avocado en appel morgen ochtend geen probleem zijn tomaat doe ik apart in een bakje. Dankjewel!
Geen tonijn uit blik iig . Anyway: ik snap er geen bal van: jullie gaan met het gezin eten in de stad en jij neemt je eigen bakje eten mee? Ik zou zeggen: zoek een mooi plekje waar ze goed eten verkopen. Een salade of mooi stuk vlees of vis moet overal lukken, gewoon vragen zonder sausjes, doe ik al jaren.
Er zit alleen tonijn en water in. Kipfilet dat je uit de supermarkt koopt is ook niet clean als je het zo bekijkt, vol met hormonen en AB. We gaan vaker weg, lees; minimaal 1 dag in de week. Het word te duur om elke keer ergens wat te gaan eten.
Klopt, die eten wat anders in de stad. Omdat ik vaak niet echt een verzadigd gevoel heb van eten buiten de deur, of toch weer het idee heb dat ik aan het cheaten ben, wil ik dat niet. Is dat zo gek?
Maar goed, daar ging mijn vraag niet over. Ik heb al antwoord gekregen op mijn vraag. Dus dit topic mag dicht.