Voor een meisje hebben wij de naam Emma gekozen. Als tweede naam wil ik graag de naam van mijn moeder of die van mijn oma. Maar ik vraag me echt af of het mischien toch te ouderwets is ? Welke combinatie vinden jullie het leukst?
Ik weet de naam van je moeder of oma niet dus over een combinatie kan ik niks zeggen, maar waarom zou dat te ouderwets zijn? Het is jullie keuze! Ik neem aan dat de roepnaam gewoon Emma wordt? Sorry, ik lees nu pas je poll. Ik vind dan Emma Brigitte het leukst Niks ouderwets aan hoor!
2e naam mag echt wel wat ouderwets zijn hoor, zeker als je hem niet als roepnaam gaat gebruiken. Dan vind ik alle namen die geen rare dubbele betekenis hebben kunnen. En idd Emma brigitte kan in deze tijd best! Zelfs als roepnaam
Kan beide prima! Het gaat toch om de vernoeming. Onze dochters hebben ook een ouderwetse tweede naam.
Je kunt er ook voor kiezen om beide namen te gebruiken dus: Emma Brigitte Margarete of Emma Margarete Brigitte.
Kan prima hoor. Heb gekozen voor Brigitte, maar vind ze allebei kunnen. Misschien inderdaad 2e en 3e naam?
Kan allebei prima hoor! Vind Brigitte het mooist denk ik. Wij kiezen ook voor Emma als naam voor onze dame. Tweede naam Louise !