Boos op woningbouw, pff even van me af schrijven

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik ben echt boos:x
    Ik sta al tijden ingeschreven bij verschillende woningbouwcorporaties, we willen hier namelijk héél graag weg.
    Ik werd dus vanmiddag gebeld, dat ik een woning aangeboden kreeg. Nu wilden ze eerst kijken of ik voldeed aan de voorwaarden.. oké.
    Nu vroeg ze of er familie woonden in die 'regio (hele grote regio met allemaal kleine dorpjes). Ja vast wel, ik heb namelijk een hele grote familie.
    Maar nee, mijn ouders broers of zussen moesten in de omgeving wonen of ik moest er zelf gewoond hebben oid. Wat dus niet het geval is. Ik voldeed dus niet aan de voorwaarden dus mevrouw ging verder bellen en ik zou als reserve neergezet worden.
    Ik mijn vriend natuurlijk gebeld want ik vind het nogal een rare manier van doen. Mijn vriend heeft terug gebeld en kreeg een andere mevrouw aan de lijn. "Nee hoor meneer, dat hoeft helemaal niet'':$:$
    Een hoop gedoe verder.. zijn we uiteindelijk bij haar manager, en de situatie word nu dus uitgelegd en we mogen maar hopen dat we straks terug gebeld worden. En anders morgen.
    Tsja, dikke kans dat de woning dan vergeven is.
    Een mooie nieuwbouwwoning, in een rustig dorp.. Wij wonen in een verschrikkelijke flat, geen centrale verwarming, altijd vochtig en koud.
    Ohhh hoe heb ik me zo af kunnen laten poederen met dit:x Kunnen ze haar niet tegen houden en haar laten ophouden met andere mensen bellen dan? Ik snap 't niet. Of werkt dat niet zo simpel. Wij zijn nu aan de beurt, en voldoen dus WEL aan die voorwaarden. WIJ moeten die woning dus krijgen!!
    Sorry voor het warrige verhaal.. ik ben gewoon boos.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    pfff dat snap ik!!! Misschien was er wel een andere kandidaat die zij kende etc...
    Ik hoop dat je alsnog wordt teruggebeld met goed nieuws!

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Agghhh zou ookJa erg super balen, ik zou gewoon terug bellen en eisen dat ze stoppen met andere mensen bellen omdat jullie aan de beurt waren en wel voldoen aan de voorwaarden, dan zeggen ze die andere mensen maar af!

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Vreemde regel. Waarom zou er familie in de buurt moeten wonen om een huurwoning te krijgen? Dus als je van Amsterdam naar Eindhoven verhuist zou je geen woning kunnen huren? Ook al sta je al jaren ingeschreven? Kunnen ze dat uitleggen? Hier is het wel zo dat als je bouwgrond wilt kopen (wat wij hebben gedaan) dat je dan langer dan vijf jaar binnen de gemeente moet wonen of een economische binding (dus vast werk) binnen de gemeente moet hebben. Daar kan ik nog inkomen. Het argument dat ze jou nu geven slaat nergens op. Lees de voorwaarden er even op na. Dus de inschrijfvoorwaarden en de eventuele voorwaarden die aan het huis (inkomen, aantal personen etc.) vast zitten. Als er niks over in staat hebben jullie volgens mij gewoon recht op het huis.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Waarom laten ze je dan al tijden op de lijst staan als je blijkbaar toch geen kans hebt?

Hier is 't ook zo dat je in 90 % van de gemeentes voor sociale woningen echt wel een band moet hebben met de gemeente.
    Ofwel er al wonen, ofwel bijvoorbeeld kinderen die er naar school gaan.
    Maar dat zeggen ze op voorhand en niet pas als er een woning vrijkomt.

Als je hier dus van Antwerpen naar Limburg verhuist, zal je dus toch echt wel een tijd privé moeten gaan huren in Limburg vooraleer je kans maakt op sociaal wonen (het aantal sociale woningen is hier ook véél beperkter dan in Nederland - privé huren is hier de norm).

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Nou, geen reden meer om boos te zijn:)
    Idd, economische binding kan dus ook. Heeft ze lekker uitgelegd?! NOT. En de regel geldt dus wel, staat alleen niet op de website. Lekker geregeld bij hen allemaal en goed dat iedereen daar op de hoogte is:( + Als het niet op de website vermeld staat, mogen ze mensen er ook niet op weigeren dacht ik. Maar goed.
    laat mijn vriend nu een lieve baas hebben die best een brief zou willen opstellen dat mijn vriend veel werkt in die omgeving..
    Ik krijg dus nu een mail met alle gegevens die we aan moeten leveren. De woning is klaar in 2015. Maar ja, wel een nieuwe woning!!

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Gelukkig maar super fijn!

Ik heb altijd het idee dat die woningbouw mensen vaak geen idee hebben...

8. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    #8 baby90, 15 dec 2014
    Laatst bewerkt: 15 dec 2014
    Dat idee heb ik ook regenboogworst (leuke naam:D).

Hele rare manier van doen ook.
    Tsja, als zij willen verhuizen naar een betere woning zou dat vaak een stuk sneller gaan. ''Rara hoe kan dat?;)''

Net gebeld met de woningbouw waar wij nu huren, en die meettijd blijft lekker staan. Dus, mochten we er om wat voor reden dan ook weer weg willen omdat we ons daar toch niet thuis voelen oid (ga ik natuurlijk niet vanuit, alles beter dan dit).. hebben we nog wat inschrijftijd, en dus altijd iets achter de hand. Zo fijn:D:)

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mooi zo! Nog even wachten maar zo'n nieuw huisje is heel fijn. Veel plezier ermee!

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel, lief:D

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Sommige woningbouwverenigingen hebben als voorwaarde dat je
    een werkgerelateerde of sociale verbinding met de omgeving hebt. En soms moet je ergens zoveel jaar gewoond hebben.
    Die vorwaarden zijn niet nieuw, maar dat de vrouw ernaar vraagt om uit te zoeken of TS er recht op heeft terwijl het huis al zo ongeveer aan hen "beloofd "is is niet echt tactisch van haar.

12. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Ik duim voor je dat jullie het huis toegewezen krijgen.

13. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Al nieuws?

14. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    In België is het inderdaad zo dat je bijvoorbeeld minimaal 3 jaar in de gemeente moet zijn ingeschreven voor je een sociale huurwoning kan krijgen. In Nederland had ik nog nooit gehoord van die regel (kom van Rotterdam).

Ik hoop dat jullie die woning krijgen, want dat klinkt gewoon perfect zo'n nieuwbouwwoning :)

Deel Deze Pagina