Hoi lieve allemaal, Ik weet eigenlijk niet of ik dit nu op de juiste plek plaats (categorie) maar goed... Eigenlijk ben ik niet echt iemand die zijn ''problemen'' op internet zet maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij een tip kan geven oid. Ik ben op dit moment 7 jaar samen met mijn vriend. Samen hebben we een dochter van 1,5 jaar en zijn eigenlijk heel gelukkig. Tot voor kort waren we nog samen aan het fantaseren over trouwen etc. Maar nu......... Mijn vriend heeft een goede vriend, waar ik altijd al een zwak voor heb gehad. De laatste twee weken hebben we veel contact met elkaar via de telefoon. Hij heeft zelf ook een relatie (10 jaar nu) Hij is nu op vakantie en we hebben afgesproken na zijn vakantie te stoppen met dit vele intieme contact te hebben. De dag voor hij op vakantie ging (paar dagen geleden) vroeg hij me of ik even met hem wilde afspreken. Daar ging ik mee akkoord. we zaten naast elkaar en vroegen ons af waar we in hemelsnaam mee bezig waren (flirten etc). Uiteindelijk zoende we daar ter plekke. En sindsdien is dat gevoel dat ik al voor hem had, nog erger geworden. Maar ik heb gewoon een gezin en een ongelofelijk lieve en knappe vriend. En daarnaast ben ik anti-vreemdgaan. Maar ik zit nu al dagen met hem in mn hoofd en ik wil het liefst bij hem zijn. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Zelf vreemdgaan, vreemdgaan met vriend van vriend, verliefd worden op een ander. Zo ja, hebben jullie nog tips? hoe krijg ik die jongen in hemelsnaam uit m'n gedachte? Hij komt hier ook nog eens vaak over de vloer. Of moet ik hem vertellen dat ik gevoelens voor hem heb gekregen? en eigenlijk gewoon eerlijk moet zijn tegen m'n vriend?
Ik denk dat je eerst zelf eens goed moet nadenken wat je wilt en waar je mee bezig bent? Wil je je gezin kwijt raken? Zo nee, dan weet je ook direct dat je moet stoppen met die vriend! Die gevoelens zul je echt moeten stoppen dan en afstand nemen van die vriend ook al is dat nog zo lastig. Dat het lastig is aangezien die vriend vaak bij je thuis komt dat snap ik maar dat wist je ook voordat jullie deden zoenen. Ik zou sowieso ook per direct stoppen met dat telefonische contact! Je weet zelf ook wel dat je verkeerd bezig bent. Als je toch kiest voor die vriend dan moet je wel heel erg goed beseffen wat je verliest en stuk maakt, niet alleen je eigen relatie / gezin maar ook de relatie wat die vriend heeft en misschien wel de band met zijn kinderen (als hij die heeft). Daarbij komt dat je vriend en hij goede vrienden zijn, dat is dan ook direct voorbij. Ik wens je heel erg veel sterkte bij je keuze en beslissing.
Zelf ooit -lang geleden- iets soortgelijks gehad. Gevoelens voor een ander, maar beiden in een relatie. Jarenlang heb ik die gevoelens zwaar onderdrukt, maar eigenlijk zonder resultaat -hoewel ik ook niet aan mijn gevoelens heb toegegeven omdat ik ook echt anti-vreemdgaan ben. Toen mijn relatie strandde om een andere reden, konden we eindelijk aan onze gevoelens toegeven, maar....na een aantal weken openlijk daten was er eerlijk gezegd geen klap meer aan!! Echt, het gevoel dat ik al jaren had, verdween als sneeuw voor de zon. Het was gewoon een zware illusie omdat (denk ik nu) het "niet mocht" en dus rete-spannend was. Wat ik dus wil zeggen is dat je je veel kapot kan maken voor iets wat heel mooi lijkt, maar misschien niet zo blijkt te zijn. Helaas is de schade dan al onomkeerbaar. Afstand nemen is de enige manier om rustig na te denken over dit soort heftige beslissingen. Emotionele beslissingen nemen, lijkt mij niet verstandig aangezien er veel op het spel staat. Veel sterkte in ieder geval, het is ingewikkeld en echt niet leuk!
Ga bij jezelf te rade waarom je verliefd bent op die ander. Is hij echt zo geweldig, is het de spanning, mankeert er iets aan je huidige relatie? Het klinkt namelijk alsof het een uit de hand gelopen 'spelletje' is. Dat spelletje was hartstikke leuk en spannend, maar nu ben je een grens over gegaan... Wat Nieko schrijft: probeer zo veel mogelijk afstand te nemen. En biecht dit voorlopig NIET op aan je vriend, dan zadel je hém op met een probleem dat je zelf hebt gecreëerd.
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we deze dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl