Ik ben van mening dat een kind maar 1 papa en 1 mama heeft. Hier word er tegen mijn man geen papa gezegd door DL. Dat hebben we vanaf dag 1 gezegd dat dat gewoon niet gaat gebeuren. Als de biologische vader bijv helemaal niet in beeld is of is overleden vind ik het weer een ander verhaal worden. Het is soms idd verwarrend als er dan een kleintje bij komt Ik moest er heel erg aan wennen dat ik tegen de kleine zeg kijk daar komt Papa! Het is al 3,5 jaar lang daar komt Th..... ipv papa.
Ik heb zelf aan mijn stiefkind ( ivm evt. herkenbaarheid) gezegd dat ik het heel lief vind dat hij/zij mij mama wilde noemen, maar dat ik het niet eerlijk naar zijn/haar eigen moeder vind. Ik zou het van mijn eigen kind ook niet leuk vinden, als stiefmoeder mama genoemd werd.
Mijn bonusdochter heeft mij nog nooit mama genoemd, dat hoeft ook niet want die eretitel is voor haar moeder en niet voor een bonusmoeder. Soms is het voor onze kleinzoon ietwat verwarrend... hij is maar net jonger dan onze jongste dochter. Dus ipv Beppe zegt ie weleens Mem tegen me, omdat mijn meiden mij ook Mem noemen. Maar mijn vriend noemt ie gek genoeg wel Pake