Hoi allemaal. We krijgen een tweede meisje en vinden het deze keer erg lastig om een naam te vinden die echt bij ons past. Ik vind Doris erg leuk. Juist omdat het niet alledaags is, maar wel een duidelijke naam. Dat het een unisex naam is maakt het extra leuk. Echter.. Ik las op internet dat deze naam in Groot Brittanie DE naam is voor vrouwen van 90 of ouder. Net als Cornelia of Johanna bij ons. En die associatie is wat minder. Maar hoe is dat in Nederland? Mijn vraag aan jullie is welke associatie heb je bij de naam Doris voor een meisje?? Graag jullie vrije associatie opschrijven (aan wat voor kind denk je bij de naam, leeftijd, milieu, karakter etc mag allemaal). Ik waardeer jullie input. Fijne kers
Eerlijk gezegd denk ik toch aan een wat ouder iemand. Ben eigenlijk nog nooit iemand '' jong '' tegen gekomen met die naam. En kom het wel eens tegen bij mijn cliënten. Is wel een naam die je weinig hoort. Heb er niet zozeer een slechte associatie mee, gewoon een normale naam. Niet zo zeer uit een bepaald milieu.
Ik vind het op zich wel een leuke vlotte naam. Maar als ik het uitspreek, denk ik gelijk aan de jongensnamen Boris en Joris. Ik zie trouwens een klein blond vrolijk meisje van een jaar of 5 voor me bij die naam. Wat vind je van de naam Dolores? Misschien net wat vrouwelijker?
Doris Day Maar ik heb er verder eigenlijk niet zo veel associaties bij/mee Vind t wel een vrolijke naam
In Amerika idd een ouder iemand. Maar daar vind ik niks mis mee, ik vind het juist leuk dat ouderwetse namen weer populair worden (Amelia bijv is nu ook weer heel populair, had je twintig jaar geleden mee moeten komen aanzetten). In Nederland vind ik het een beetje een yuppennaam, verwijzing naar Doris Day, maar op zich wel leuk. Beetje unisex maar daar hou ik wel van. En de naam komt van een Griekse nimf, dat vind ik ook heel leuk. Hij is klassieker dan je zou denken.
En die 2 motten in mn oude jas, ja die 2 motten, die wonen er pas! Je raakt gewoonweg van je stuk als je dat ziet dat pril geluk.. haha daar denk ik dan aan, maar dat komt omdat ik met ouderen werk en dit liedje continue hoor Doris zelf vind ik meer een honden naam.. Joris vind ik dan leuker denk ik.
Ik denkt aan me neven en nicht want daar heten 3 generaties zo.. Doris (man) Dorsey ( vrouw) Doris ( kind jongen)
Ik dacht meteen 'Charlotte en Bas'. Door het liedje van Doris uiteraard. Ik heb er verder geen positieve of negatieve associaties bij. Als je het een leuke naam vindt, doen
Ha leuk al die reacties en de meesten ook wel wat ik had verwacht. Of moet ik zeggen waar ik bang voor was haha. Doris als hondennaam vind ik wel minder, maar snap m wel. Moeilijk hoor.
Doris ... Idd van het liedje in zijn oude jas. Dacht daarom ook aan een jongen en wilde al Boris voorstellen. Dorothy misschien?